
Asos bevestigt exclusieve gesprekken om Topshop over te nemen
Online modegigant Asos bevestigt vandaag dat het exclusieve gesprekken voert met het Britse retailconcern Arcadia om de merken Topshop, Topman, Miss Selfridge en HIIT over te nemen.
![[Mijn marketing] Maartje Blijleven: ‘OneWorld durft een ander geluid te laten horen’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Maartje Blijleven: ‘OneWorld durft een ander geluid te laten horen’
Maartje Blijleven (41) is oprichter van de Online Community Academy en Community Leaders Club. In 2021 hoopt ze haar tijd beter te verdelen en focus te bewaren. ‘Eigenlijk heb ik een community-coach nodig, want ik groei snel.’

Carlijn Postma presenteert Bingemarketing met live band
Carlijn Postma, auteur van Bingemarketing, geeft morgen (26 januari) een presentatie over haar boek, in de vorm van een livestream. De live band North Star speelt muziek uit films en series die bijdragen aan haar verhaal.

Concertgebouworkest treedt dagelijks op na avondklok
Het Koninklijk Concertgebouw gaat élke avond dat de avondklok geldt, dus tenminste tot 10 februari 2021, gratis optreden via Instagram Live.

Koning Toto: rapper Priester 'disst' Andy van der Meijde
Toto lanceert vandaag een nieuwe campagne waarin Andy van der Meijde alias Koning Toto het aan de stok krijgt met ex-profvoetballer en rapper Mitchell Burgzorg, beter bekend als Priester. Ook is er een rol weggelegd voor voetbalanalist René van der Gijp, die er het zijne van denkt.

Kiki Maaskant naar Qontent Matters
Contentmarketingbureau Qontent Matters in Amsterdam heeft Kiki Maaskant aangetrokken als client service director. Maaskant is afkomstig van Talpa Network, waar ze onder meer de rol van directeur B2B bij Linda vervulde.

Thom Ligthart (Amstel) over digitale VVAL: 'Dit draagt sterk bij aan de perceptie merk'
De Vrienden van Amstel Live moest door corona noodgedwongen online. Gekke gewaarwording natuurlijk, want hoe breng je digitaal hetzelfde gevoel over van een vol Ahoy? Over die uitdaging spreken we met marketing manager Thom Ligthart van Amstel.
![[big data] Jack Ma opgedoken](/templates/img/lazyload.gif)
[big data] Jack Ma opgedoken
Ma Yun, buiten de totalitaire republiek China beter bekend als mede-oprichter Jack Ma van de mega-webshop Alibaba Group, AliPay, de Ant Groep en AliExpress, is na een tijd van vermissing weer gesignaleerd. Hij zou heropgevoed zijn.

Wijnand Jongen weg bij Thuiswinkel.org
Wijnand Jongen gaat aan het eind van dit jaar stoppen als directeur van de belangenvereniging. Na meer dan 20 jaar bij Thuiswinkel.org vindt hij het tijd voor nieuwe kansen voor de vereniging en voor zichzelf.
![[onderzoek] Van Customer Experience naar Citizen Experience](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Van Customer Experience naar Citizen Experience
De consument is het middelpunt van elke commerciële organisatie; hoe bereik je de consument, wat is zijn ‘customer journey’ en, vooral, hoe kun je in zijn behoefte voorzien.

TV-bestedingen e-commerce stijgen met 50% in 5 jaar
Om inzicht te krijgen in de wijze waarop tv-reclames bijdragen aan de groei in de omzet van e-commerce bedrijven heeft Screenforce samen met haar Belgische collega VIA, Nielsen en onderzoeksbureau Ruigrok NetPanel een analyse gemaakt.
![[column] Waarom veel eigen contentplatformen keihard zullen falen](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Waarom veel eigen contentplatformen keihard zullen falen
Fd.nl kopte onlangs: ‘Grote sterren lokken hun fans weg van Facebook en Instagram’. Op deze manier willen ze minder afhankelijk zijn van de grote techplatformen, direct kunnen communiceren met hun fans en zo een extra inkomstenbron aanboren. Op papier een goed idee, maar in de praktijk zal het overgrote deel van deze apps falen.

Readly: digitale magazines meer dan 99 miljoen keer gelezen
Uit dataonderzoek blijkt dat er meer dan 99 miljoen magazine-uitgaven op Readly zijn gelezen in 2020. Twintig procent hiervan waren buitenlandse magazines en in sommige landen steeg de leestijd per gebruiker fors tijdens de lockdown.
![[branded content] Waarom online events in 2021 een onmisbaar onderdeel zijn van je marketingplan](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Waarom online events in 2021 een onmisbaar onderdeel zijn van je marketingplan
Als marketeer wil je jouw doelgroep aan je organisatie of merk verbinden. En één van de beste manieren om dat te doen is door een persoonlijke, face-to-face beleving te creëren.

Augmented reality app voor kamerplanten
Het klinkt te grappig maar is een serieuze zaak: kamerplant eerst even testen voor je hem in huis haalt? Dat kan vanaf eind januari 2021 via een speciale tool in de Intratuin app.

1,7 miljoen vrienden bezoeken grootste online kroeg van Nederland
Zo'n 1,7 miljoen mensen hebben zaterdagavond volgens de brouwerij 'met volle teugen genoten' van de allergrootste online kroeg van Nederland van De Vrienden van Amstel Live.

Zandbeek verwelkomt 3 nieuwe collega's
Contentmarketingbureau Zandbeek in Eindhoven breidt zijn team uit met de komst van drie nieuwe collega's, te weten Silke van de Put (foto), Jelle Burger en Glenn Vervoort.

Fietsmerk Cortina lanceert merkcampagne met decors
Om de merkbeleving te blijven versterken, lanceert fietsmerk Cortina een nieuwe merkcampagne met bijbehorende fotografie. In deze kleurrijke stijl komt de identiteit van Cortina naar eigen zeggen sterk naar voren.

Platform h-a-h uitgeverijen moet dalende omzet stoppen
AdLocal is de naam van een nieuw gezamenlijk platform van uitgeverijen van huis-aan-huiskranten. In totaal vertegenwoordigt AdLocal 37 huis-aan-huis-uitgevers die samen wekelijks ruim 200 kranten in Nederland uitbrengen.

CZ en Dr. Martens pionieren met eerste Snapchat commercials in Nederland
Snapchat kondigt haar eerste 'advertising partners' aan voor 'Commercials', Snapchat’s nieuwe video advertenties van zes seconden die niet kunnen worden overgeslagen en te zien zijn tijdens de Snapchat Shows.

Dylan de Backer naar We are creators
Productiebureau We are creators (onderdeel van Fat Fred) verwelkomt Dylan de Backer, die als commercieel regisseur aan de slag gaat.

Onderzoek: Nederlanders positiever over datagebruik
De DDMA Privacy Monitor 2021, een in opdracht van branchevereniging DDMA door GFK uitgevoerd onderzoek onder 1.012 respondenten, laat zien dat Nederlanders steeds positiever zijn over het uitwisselen van hun gegevens met organisaties.

Van Klaveren en Weavers partners Bijl PR
PR-bureau Bijl in Rotterdam lijft twee nieuwe eigenaren in, te weten Sophia Weavers (l) en Marjoleine van Klaveren. Samen met Ruud Bijl, oprichter van het bureau, vormen zij de leiding van het bureau.

VriendenLoterij: bingo mee tot morgenvroeg
VriendenLoterij Bingo heeft een nieuw spelconcept. En dat mag onder de aandacht gebracht worden, vindt ook ambassadeur Gerard Joling. Voor de gelegenheid toverde de volkszanger het nummer ‘Zing met me mee’, ook wel bekend als zijn grootste hit, uit 1994, om tot 'Bingohooo mee, tot morgenvroeg. Lekker thuis, coronaproof!'.

Amber Alert strikt BN'ers voor nieuwe campagne
Amber Alert, het landelijke vermiste kinderalarm, lanceert vandaag een nieuwe campagne genaamd 'Ik zoek mee'. De samenwerking met bekende Nederlanders als Froukje de Both, Lucille Werner en Kim-Lian van der Meij moet de burger motiveren zich aan te melden voor de ontvangst van zogenoemde Amber-alerts.

Eurosonic Noorderslag komt met streamingplatform
De 35e editie van het Eurosonic Noorderslag-festival (ESNS) in Groningen start vandaag als een volledig digitale editie. In opdracht van de VPRO en 3FM, beiden mediapartner van ESNS, ontwikkelde digitaal designbureau Bravoure een streamingplatform, waarop bezoekers het festival digitaal kunnen beleven.

Justlease lanceert de Carculator
Justlease gaat in een campagne, gemaakt door bureau Hart Voor De Zaak, aandacht vragen voor haar nieuwe app, de Carculator, waarmee iedereen snel de juiste leaseauto voor de juiste prijs kan vinden. De campagne is te zien op tv, YouTube, FB/Insta en Google.

Nieuw bureau: Mix
De creatieven Mark Schoones en Ashwin Murli (beiden ex-Wayne Parker Kent) lanceren Mix, een nieuw bureau in Amsterdam met 'een radicale focus op waarde toevoegen'.

Wegenwacht viert 75e verjaardag met herkenbare reis door de tijd
Iedereen kent ze, maar niemand hoopt ermee te maken te krijgen: de Wegenwacht. Ter gelegenheid van zijn 75e verjaardag lanceert de pechhulpverleningsdienst een nieuwe campagne die een 'herkenbare reis door de tijd' maakt.

Seks is fucking leuk, ook in marketing
Samen met Audrey van Ham (Christine le Duc), Alexandra Legro (Hunkemöller), Rick Luteijn (Huzzy), Daantje Dammers (Natwerk), Martine van den Boomen (Vice) en Mabel Nummerdor (trendwatcher) plaatsen we het aloude adagium 'sex sells' in de huidige tijd.

5PM breidt uit met Laura Snapper en Marco van Houdt
YouTube-/videoproductiebureau 5PM in Amsterdam breidt zijn team uit met de komst van Laura Snapper en Marco van Houdt, die als respectievelijk operational director en client director aan de slag gaan.

Fujitsu en Nikon kiezen voor Dept
Fujitsu en Nikon willen samen met Dept hun digitale business versnellen in 2021 en daarna.

Gratis inschrijving online retailers Shopping Awards
Online retailers en webwinkels hebben de mogelijkheid om gratis in te schrijven voor de Shopping Awards Publieksprijzen. Wijnand Jongen, voorzitter van de stichting Shopping Awards, over de afgelopen editie en de vernieuwingen.
![[Mijn marketing] Danijel Dercksen: ‘Het is belangrijk om ook je verliezen te delen'](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Danijel Dercksen: ‘Het is belangrijk om ook je verliezen te delen'
Danijel Dercksen (32) is eigenaar van creatief bureau Qontent Matters en daarnaast initiatiefnemer van Just Getting Started, waarbij jonge bureaudirecteuren samenkomen om kennis te delen. 'We organiseren bijeenkomsten aan de hand van de vier bureau-P's: poen, personeel, proces en pitches.'

NextChapter kiest voor Chunk
E-commerce-platform NextChapter kiest voor creatief bureau Chunk. Het bureau uit Amsterdam gaat aan slag met de herpositionering en nieuwe website van NextChapter, die komend voorjaar het daglicht moeten zien.

T-Mobile kiest Qontent Matters
T-Mobile Nederland heeft voor Qontent Matters gekozen als zijn nieuwe contentpartner. Het Amsterdamse bureau gaat aan de slag met de 'always on'-aanwezigheid van de merken T-Mobile, Tele2 en Ben.

Countdown naar einde lockdown
Ben je klaar met de lockdown? KesselsKramer en Just ook. De Amsterdamse bureaus ontwikkelden een online tool die aftelt naar het moment dat de wereld weer opengaat.

15 jaar Winq: 'Merken mogen pas over diversiteit praten als ze hun eigen huis op orde hebben'
Het magazine/platform Winq bestaat 15 jaar. Winq is Nederlands grootste queer lifestylemagazine, met het laatste en lekkerste nieuws op het gebied van people, travel, culture en design. Edwin Reinerie is de oprichter en hoofdredacteur van Winq. We bellen hem over dit heugelijke feit.
![[column] Capitoolgate: Wereldgeschiedenis in 9 Tweets](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Capitoolgate: Wereldgeschiedenis in 9 Tweets
Niet eerder zagen we hoe een bestorming van 'het Amerikaanse hart van de democratie' -het Capitool- geregisseerd werd via een social medium: Twitter. En hoe daar binnen no time internationaal via Twitter op werd gereageerd, uiteindelijk ook door Twitter zelf.

Klöpping verlaat Blendle
Blendle-oprichter Alexander Klöpping vertrekt bij zijn online kiosk. Na acht jaar is het tijd voor iets nieuws, zo laat hij weten op Twitter.
![[column] Zin in 2021](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Zin in 2021
Zo, 2020 zit erop. Het was een rustige overgang, maar we laten een weinig comfortabel jaar achter ons. En hopen op een beter 2021. Zo’n lichtshow op oudejaarsavond middernacht voelde bizar.

Together To-Get-There: wandelend Koffiedik Kijken
Elk jaar kijken we als marketing-reclamebranche in het koffiedik en voorspellen we wat het komende jaar aan nieuwe inzichten en trends gaat brengen. Normaal staan we met de witte wijn en bier in de hand dicht bij elkaar, door corona kan dat even niet, dus we gaan als het aan de IAA ligt op donderdag 28 januari 2021 onder meer heel gezond en coronaproof wandelen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Concertgebouworkest treedt dagelijks... 25-01-2021
- Thom Ligthart (Amstel) over digitale... 24-01-2021
- [big data] Jack Ma opgedoken21-01-2021
- Wijnand Jongen weg bij Thuiswinkel.org20-01-2021
- onderzoek Van Customer Experience... 20-01-2021
- Waarom online events in 2021 een... 18-01-2021
MarketingTribune Events
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards