
Ace neemt Off The Record over
Digitaal bureau Off The Record in Amsterdam treedt per vandaag toe tot bureaugroep Ace. Met de overname voegt Ace 'data- en growth marketing' toe aan zijn dienstverlening.
![[column] Waarom zien webshops er al 20 jaar hetzelfde uit?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Waarom zien webshops er al 20 jaar hetzelfde uit?
Dankzij corona doen we meer dan ooit onze aankopen online, maar bij elk bezoek viel een ding mij enorm op: de meeste webshops zijn ontzettend weinig innovatief en dat biedt kansen…

Customer Data Platform is winnende formule voor de customer journey
[branded content] Met een Customer Data Platform (CDP) kunnen bedrijven hun data organiseren en vervolgens inzetten om conversieverhoging te realiseren. Online marketing-bureau Blauwe Monsters helpt zijn klanten dagelijks met het inzetten van een CDP.

Marcel van Roosmalen biedt advertentieruimte aan via eigen website
Op de nieuwe website van schrijver en columnist Marcel van Roosmalen kunnen merken advertentieruimte kopen waarin Van Roosmalen zelf het product aanprijst. Het ‘advertentiekanaal’ is ontwikkeld door creatief bureau Higuita. 'Steeds meer merken willen een stukje Marcel.'

Hulp bij review schrijven vaak gewenst
Reviews zijn belangrijk als je iets nieuws koopt. Maar wat moet je doen om goede en geloofwaardige aanraders te krijgen? Bureau C.Journey deed onderzoek en haalde nieuwe insights boven tafel.

Farmaceuten laten steken vallen in online-communicatie
Veel grote farmaceutische bedrijven benutten hun online communicatie en hun uitingen via de sociale media niet ten volle, zo blijkt uit een groot internationaal onderzoek.

2Basics lanceert gaming-label
Het Haarlemse sportmarketingbureau 2Basics lanceert The Space Invaders, een nieuw label dat zich richt op 'gaming marketing & media'. Kevin Loos gaat het label leiden.

OG lanceert 'schoon tanken'-campagne
Tankstationsbedrijf OG (voorheen OrangeGas) lanceert een nieuwe campagne waarin 'schoon tanken' centraal staat. De campagne genaamd ‘Doe het voor morgen’ is ontwikkeld door Locals Agency.

Hier om kiest Microsoft voor Nuance
Microsoft neemt Nuance Communications over voor circa 16,5 miljard euro. Nuance levert AI-expertise en customer engagement oplossingen zoals IVR’s, virtual assistants en digitale en biometrische oplossingen.

Smuldier zet hond en gezin centraal in nieuwe campagne
Hondenvoermerk Smuldier lanceert een nieuwe campagne, waarin de hechte band tussen hond en gezin centraal staat. De campagne is ontwikkeld door Open Now.

De voedselbank, niks om je voor te schamen
Een groot aantal Nederlanders dat regelmatig honger heeft en onvoldoende in staat is eten te kopen, schaamt zich om aan te kloppen voor voedselhulp. Een nieuwe campagne van Voedselbanken Nederland moet daar verandering in brengen.

De technologie achter innovatieve loyaliteitsprogrammas voor convenience stores
[branded content] De olie- en gassector, en vooral als we spreken over hun convenience stores, is een boeiende sector om te volgen.

De grote voordelen van online usability testen
[branded content] Het digitale bureau We are you heeft in de coronaperiode een bijzondere ontdekking gedaan. De usability testen die het bureau voor klanten altijd ‘live’ doet blijken namelijk ook prima online te kunnen.
![[Mijn marketing] Bert Hagendoorn: ‘Veel Nederlandse bureaus zijn te bescheiden'](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Bert Hagendoorn: ‘Veel Nederlandse bureaus zijn te bescheiden'
Bert Hagendoorn (47) is vanuit zijn gelijknamige adviesbureau specialist in positionering en groeistrategie. Veel Nederlandse bureaus en merken zit bescheidenheid in de weg, vindt hij. 'Wees trots op je beste werk en vertel erover op een manier die bij je past. Er is altijd een goede vorm te vinden.'

Slaven Mandic verlaat Mediahuis
Slaven Mandic legt zijn takenpakket als director of advertising bij Mediahuis Nederland neer. Hij wordt partner van 'home & living'-bedrijf Casa. Dit maakte Mandic zojuist bekend op LinkedIn.

Grolsch lanceert 0.0-campagne
Met een nieuwe tv-campagne wil Grolsch 'de volledige 0.0-range' onder de aandacht brengen. De commercial, ontwikkeld door Fitzroy, valt onder de overkoepelende Proef Karakter-campagne die het biermerk in 2018 introduceerde.

Auke Boersma leidt Adcombi
Auke Boersma (50) is de nieuwe CEO van martech-platform Adcombi. Hij wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie en internationale expansie van het bedrijf.

London Marathon Events vernieuwt merk
London Marathon Events heeft met digital agency Dept gewerkt aan een brand refresh en een beter beheer van de portfolio aan websites. De eerste fase van het project betrof het topevenement: de London Marathon.

Duyvis strikt Ruben van der Meer voor nieuwe campagne
Duyvis lanceert het vervolg op de ‘Why nut?’-campagne van vorig jaar, ditmaal met Ruben van der Meer in de hoofdrol, die ‘de lol’ van het borrelnootjesmerk moet vertegenwoordigen. De campagne is wederom ontwikkeld door DDB Unlimited.
![[column] Wat is je missie?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Wat is je missie?
‘Ik wil niet meer werken voor opdrachtgevers die geen bijdrage leveren aan een betere samenleving, ik wil werken voor mensen en merken die de wereld beter maken.’ Stoer als je dat durft te zeggen. Ik hoorde het onlangs uit de mond van een ervaren bureaudirecteur.
![[column] Dit zijn de uitdagingen van NFT (Non-Fungible Tokens)](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Dit zijn de uitdagingen van NFT (Non-Fungible Tokens)
Als je de afgelopen tijd het nieuws op het gebied van technologie hebt bijgehouden, ben je misschien de nieuwste hype in de wereld van distributed ledgers en cryptocurrencies tegengekomen: de opkomst van het niet-vervangbare token (NFT). Een zeer interessante ontwikkeling. Maar er zijn er ook risico's, signaleert expert Wouter Dammers van LawFox.

Samsung maakt live commerce show
Samsung Nederland experimenteert met live commerce, de combinatie van een live show, online interactie met consumenten en e-commerce.

Welkom in 2021: de e-commerce beslissingen zijn aan de marketingmanager
[branded content] Opgejaagd door de coronacrisis zien veel retailorganisaties digitalisering als een ‘moetje’, signaleren Chris Jongeling en Wibo van der Heide van Zeo. Online geld verdienen wordt vaak operationeel ingevuld, met dagelijks gedoe over een webshop of website.

AvroTros kiest voor Here
Iedereen kent de programma's van AvroTros, maar nog niet iedereen weet dat ze van AvroTros zijn, aldus de omroep. Creatief bureau Here moet hier verandering in brengen.

Kneusjesbox van Plantje.nl nu ook voor in de tuin
We hadden al 'kromkommers' en andere niet-standaard groenten die apart werden vermarkt, nu krijgen ook de abnormale plantjes een tweede kans. De Tuin Kneusjes box van Plantje.nl bevat een verrassend assortiment met buitenplanten die nét wat extra liefde nodig hebben.

Context, de podcast over content waar de marketeer écht iets aan heeft
Context, dat is de naam van de nieuwe maandelijkse podcastserie voor contentmarketeers. In de podcast deelt N=Content alle ins & outs van het vak. Dit gaat verder dan het bespreken van cases; de luisteraar wordt als het ware in tien minicolleges meegenomen. Samen met hoofdredacteur Anne Stokvis blikken we vast vooruit.

Zandbeek 25 jaar: pionieren is meer dan achter innovaties aanhollen
[branded content] Always change a winning team. Het is het motto dat sinds een aantal jaar door de gangen van contentmarketingbureau Zandbeek zingt.

Scheren voor een betere wereld
Oprichters Jeff en Andy uit de USA wilden scheerproducten makkelijker online beschikbaar maken tegen een veel scherpere prijs dan de reguliere merken. Bovendien schenken de heren jaarlijks 1% van hun omzet aan goede doelen.

Ruim 400 musea digitaal open in Nationale Museumweek
De Nationale Museumweek 2021 (van 19 april tot 25 april 2021) wordt dit jaar voor de zevende keer georganiseerd en is vanwege de coronacrisis volledig digitaal. Het thema is Ontdek samen óns echte goud – in musea.

Vodafone introduceert nieuwe merkpositionering
Together We Can, zo introduceert Vodafone zichzelf in zijn nieuwe merkpositionering, waarbij 'de kracht van bereik van menselijke ambitie in combinatie met technologie' centraal staat. De begeleidende campagne ziet vandaag het levenslicht.

Retail Buying Study: grote verschuivingen shopgedrag
Het mag geen verrassing zijn dat door Covid-19 het shopgedrag van de Nederlandse consument sterk is veranderd. De jaarlijkse Mediabrands Retail Buying Study toont dit nogmaals duidelijk aan.
![[Onderzoek] Ruim 3,5 miljoen Nederlanders overwegen te investeren in Bitcoin](/templates/img/lazyload.gif)
[Onderzoek] Ruim 3,5 miljoen Nederlanders overwegen te investeren in Bitcoin
Wordt de Bitcoin eigenlijk gezien als gebakken lucht of als een veilige haven? Onderzoeksbureau Markteffect voerde in maart een uitgebreid onderzoek uit naar de houding, het sentiment en het investeringsgedrag rondom de Bitcoin.
![[Mijn marketing] Jill Mathon: 'FunX is het belangrijkste mediamerk van Nederland'](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Jill Mathon: 'FunX is het belangrijkste mediamerk van Nederland'
Volgens freelance copywriter Jill Mathon (33) is FunX het sterkste radiostation van Nederland. 'Ze maken complexe zaken op een laagdrempelige manier bespreekbaar. Je merkt aan alles dat ze zelf hun doelgroep zijn.'
![[column] Wat is dit voor WC Eend-journalistiek?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Wat is dit voor WC Eend-journalistiek?
Moet ik me hierover opwinden of beperk ik me tot gniffelen? Twintig jaar geleden vroegen we aan freelancers al om behalve een artikel ook de bijbehorende webtekst te leveren. Om te voorkomen dat een eindredacteur extra werk moest verzetten.
![[column] Wat Clubhouse merken kan bieden](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Wat Clubhouse merken kan bieden
Clubhouse. Als je nu denkt ‘wat?’, dan heb je de laatste tijd echt onder een steen geleefd, sorry for saying! Het is vooralsnog the next big thing in social media en houdt de gemoederen bezig.

B2C Europe lanceert animatiefilm
E-commerce-dienstverlener B2C Europe lanceert een nieuwe internationale merkcampagne, die wordt uitgerold in vier talen en tien landen. De animatiefilm is ontwikkeld door merkactivatiebureau Kumpany in Amsterdam.

Videoland gaat RTL-programma's live uitzenden
Videoland voegt televisie (RTL4, 5, 7 en 8) toe aan zijn huidige aanbod van series, films en documentaires. De afstand tussen kijker en content wordt steeds kleiner, zo luidt de boodschap in de begeleidende campagne, ontwikkeld door DentsuAchtung en Czar.
![[onderzoek] Feedback zonder te vragen om feedback](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Feedback zonder te vragen om feedback
Het leveren van een intuïtieve, unieke en gepersonaliseerde customer experience is voor veel bedrijven een belangrijke strategische pijler. En terecht, want onderzoek na onderzoek toont aan dat een goede ervaring leidt tot meer conversie, omzet, share of wallet, loyaliteit en positieve word of mouth.
![[column] Wie is de volgende koning op social?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Wie is de volgende koning op social?
Er komt werkelijk een explosie aan van nieuwe sociale media platformen. En dat maakt het spel zowel complexer als eenvoudiger tegelijkertijd, constateert columnist Rogier van Kralingen.

Gamma lanceert verf-app
Bouwmarktketen Gamma lanceert een nieuwe app die de consument moet ondersteunen in 'stijladvies, verfvisualisatie en het kopen van verf'. De app is ontwikkeld door digitaal bureau &samhoud.

Nieuwe campagne KNVB moet kinderen (meer) aan het voetballen krijgen
De KNVB, het Nederlands elftal en rapper Snelle bundelen in een nieuwe campagne de krachten om meer kinderen aan het voetballen te krijgen. De campagne bestaat uit een videoclip (ontwikkeld door Wefilm) en verschillende initiatieven op Nederlandse voetbalclubs.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Hulp bij review schrijven vaak gewenst14-04-2021
- Farmaceuten laten steken vallen in... 14-04-2021
- Hier om kiest Microsoft voor Nuance13-04-2021
- Samsung maakt live commerce show08-04-2021
- Scheren voor een betere wereld02-04-2021
- Ruim 400 musea digitaal open in... 02-04-2021