Biografie Peter Minkjan is medeoprichter van Team5PM. Team5PM helpt uitgevers en merken aan meer succes op YouTube en zorgt samen met de klant voor meer views, kijktijd, advertentieomzet, leads en conversies. Dit doet het bureau door hun klanten te helpen met hun content-, distributie- en conversiestrategie, de bestaande content te optimaliseren en slim te distribueren, en op basis van datagedreven inzichten content te ontwikkelen.
Peter Minkjan

![[column] Podcastmaker? Laat geen kansen liggen op YouTube!](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Podcastmaker? Laat geen kansen liggen op YouTube!
De populariteit en het aanbod van podcasts groeit. Dit betekent dat je als maker grote concurrentie hebt om de aandacht van de luisteraar. Het is daarom des te verwonderlijker dat het overgrote deel van podcastmakers kansen laat liggen op YouTube.
![[column] Kan pricing de wereld redden?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Kan pricing de wereld redden?
Sommigen ontkennen het, maar er is geen ontkomen aan: we zien langzaam maar zeker de gevolgen van een wereldwijde klimaatcrisis. De extreem hete zomers, bosbranden in Zuid-Europa, droogvallende rivieren in de zomer of juist massale overstromingen, die vorig jaar ook ons land teisterden.
![[column] Influencermarketing is stuk en zo kunnen we het repareren](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Influencermarketing is stuk en zo kunnen we het repareren
Een veelgebruikte manier om jongeren te bereiken is influencermarketing. Er is in de afgelopen jaren een hele industrie ontstaan, die nog steeds bloeit en groeit, maar er zit toch iets fundamenteel fout in de meeste samenwerkingen tussen merken en influencers. Influencermarketing is stuk. Hoe kunnen we het repareren?
![[column] Fake news in marketingpresentaties](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Fake news in marketingpresentaties
Nu de pandemie - voorlopig - voorbij lijkt, mogen we vanaf dit voorjaar weer samenkomen met vakgenoten tijdens events en congressen. Plekken waar de sprekers ons meenemen in de mooiste cases en de laatste marketingtrends. Geweldig om weer fysiek samen te zijn, maar helaas gaan veel van deze presentaties onwaarheden bevatten. Drie van de meest hardnekkige voorbeelden op een rij.
![[column] Fake Guru's overspoelen het internet en niemand doet iets](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Fake Guru's overspoelen het internet en niemand doet iets
Terwijl wij ons druk maakten over lockdowns of het bedenken van onze nieuwe purpose, heeft een andere beroepsgroep stilletjes zijn definitieve doorbraak beleefd in ons land: de Fake Guru. Was het eerst alleen nog maar irritant, steeds diezelfde joker die je aan het dropshippen wilde krijgen, nu is het een ware plaag.
![[column] Moneyball-marketing](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Moneyball-marketing
Tien jaar geleden kwam Moneyball uit, inmiddels een van mijn favoriete sportfilms. Nu ben ik geen overmatig liefhebber van cliché honkbalfilms, maar ik werd gegrepen door het verhaal dat underdogs kunnen winnen door slimmer te zijn dan hun tegenstander. Een principe dat kansen biedt voor marketing.
![[column] Waarom zien webshops er al 20 jaar hetzelfde uit?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Waarom zien webshops er al 20 jaar hetzelfde uit?
Dankzij corona doen we meer dan ooit onze aankopen online, maar bij elk bezoek viel een ding mij enorm op: de meeste webshops zijn ontzettend weinig innovatief en dat biedt kansen…
![[column] Waarom veel eigen contentplatformen keihard zullen falen](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Waarom veel eigen contentplatformen keihard zullen falen
Fd.nl kopte onlangs: ‘Grote sterren lokken hun fans weg van Facebook en Instagram’. Op deze manier willen ze minder afhankelijk zijn van de grote techplatformen, direct kunnen communiceren met hun fans en zo een extra inkomstenbron aanboren. Op papier een goed idee, maar in de praktijk zal het overgrote deel van deze apps falen.
![[column] F*ck performancemarketing en bouw een merk](/templates/img/lazyload.gif)
[column] F*ck performancemarketing en bouw een merk
Een van de meest interessante marketingcases van het afgelopen jaar was er niet een waarin ons verteld werd hoe geweldig een merk iets had aangepakt, maar een waarin het merk toegaf grote fouten gemaakt te hebben. Fouten waar we van kunnen en moeten leren.
![[column] Marketeer doe minder, maar beter!](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Marketeer doe minder, maar beter!
De zomervakantie is een mooi moment om eens goed na te denken over het komende half jaar. Ons hoofd mag dan (nog) wel leeg zijn, onze agenda’s zitten al snel bomvol. Daarom is juist nu een uitstekend moment om te bepalen wat je op werkgebied allemaal nog wil doen, maar vooral wat je vanaf nu niet meer wilt doen.
![[column] Waarom video's viraal gaan (en die van jou niet)](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Waarom video's viraal gaan (en die van jou niet)
Het is een bekend fenomeen in ons werkveld: marketeers die klagen over teruglopend organisch bereik op social media.
![[column] Wees minder sexy](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Wees minder sexy
Het is treurig maar waar. Onlangs sprak ik met een marketeer wiens grootste uitdaging in het nieuwe jaar is om geschikte influencers te vinden. En hij had ook nog geen idee wat hij precies aan moest met TikTok. Kortom, ook in 2020 maken genoeg marketeers zich druk om hypes en ‘shiny new toys’.
- AlgemeenNieuws Marcel Baas afdelingshoofd...Nieuws Mijn Marketing: Marleen Smit van Het...Nieuws DOSSIER BELOFTE EN BEWIJS De...Nieuws Ryanair past groene claims op...Weblog [column] Marketing Affairs 1: Kleine...Weblog [column] Waarheid
- B2BNieuws ‘Social media belangrijkste middel...Nieuws De Beste Brabantse Marketeer 2022...Nieuws Eurostar Group: nieuwe merknaam en...Weblog column Pluk de dagWeblog Column Top 10 marketingtrends? Pas...Weblog Column Merken zien duurzaamheid...
- BureausNieuws Campagne Vogelbescherming om meer...Nieuws Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy...Weblog [column] Brand fiction:...Nieuws Nieuwe campagne Ziggo stelt...Weblog Column Zonder lef lukt het niet Nieuws Onderzoek InSites Consulting: 'We...
- ContentmarketingWeblog [column] 2023, het jaar van de...Nieuws Thema Branded Content Event 2023 is...Weblog [Marketing the Rainbow #28a]...Nieuws Asics: regelmatig bewegen verbetert...Weblog [column] Schrijven zonder plan...Nieuws Date voor de planeet: speeddaten in...
- DesignWeblog Column Bentley: 531 strekkende meter...Nieuws Nederlandse klederdracht op...Weblog Column Maak het circulair of maak...Nieuws BMW i4: is dit de ultieme EV? Nieuws Albert Heijn organiseert packathon...Weblog [column] Automarkt 2023: een...
- Food en RetailNieuws Domino's komt met hit tijdens...Nieuws Rogier de Bruin nieuwe ECD van ACENieuws Boekenmarkt stijgt in omzet 2,7% Nieuws 1 op 4 consumenten betaalt zonder...Nieuws Plantenwebshop Sprinklr gaat voor...Nieuws [marketeer 174] Max Blom -...
- MediaNieuws GfK: Behoefte instant gratification...Nieuws 'Omzet (D)OOH hoger dan radio in 2022'Weblog Top 5-TikTok-trends: CapCut, protein...Nieuws Nieuwe hoofdredacteur Expovisie en...Nieuws Vernieuwd Mediamuseum Beeld & Geluid...Nieuws Jessica van der Waal commercieel...
- Online MarketingNieuws 'Betalen voor verzending binnen...Nieuws Apple verplaatst kwart productie...Nieuws [branded content] Leiderschap...Nieuws Nieuwe merkcampagne Lexa daagt...Nieuws Match Group en Tinder lanceren...Nieuws TikTok niet meer toegestaan in Huis...
- SponsoringNieuws Fight cancer en partners: grootste...Nieuws Adidas presenteert wedstrijdbal WK...Nieuws Renault benoemt 3 nieuwe...Nieuws Sten Richters gaat met Cupra voor...Nieuws Afas Foundation en Free a Girl...Nieuws Philips en PSV starten actie...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- 'Betalen voor verzending binnen... 26-01-2023
- Apple verplaatst kwart productie... 24-01-2023
- [branded content] Leiderschap... 23-01-2023
- Nieuwe merkcampagne Lexa daagt... 18-01-2023
- Match Group en Tinder lanceren... 10-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »