Stayokay speelt met vooroordelen in nieuwe campagne: ‘Het is hier geen hostel!’
.jpg)
- Content
- 3 jul 2025 @ 08:45
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 3 jul 2025 @ 08:45
- Imke Walenberg
De Nederlandse hostelketen Stayokay heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd onder de opvallende naam ‘Het is hier geen hostel!’. Daarmee wil het merk het hardnekkige beeld van hostels als sobere slaapzalen voor backpackers doorbreken.
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau Team Lewis en richt zich op een breed publiek van gezinnen, koppels en solo-reizigers die comfort én sfeer zoeken.
Volgens Stayokay associëren veel mensen hostels nog steeds met gedeelde kamers en minimale voorzieningen. De campagne laat zien dat het aanbod tegenwoordig veel breder is: van privékamers met eigen badkamer tot themakamers en zelfs overnachtingen in een kasteel of de bekende nijntje-kamer in Utrecht. 'We spelen bewust met de uitspraak ‘Het is hier geen hotel!’, maar draaien hem om,' zegt Vincent van Nunen, Creative Director bij Team Lewis. 'Zo maken we duidelijk dat Stayokay méér biedt dan men verwacht van een hostel.'
Klassieke hostelclichés
De campagne is breed uitgerold via social media, met een opvallende rol voor content creator Sarcasper (Jasper). In een reeks satirische video’s prikt hij met zijn kenmerkende humor door klassieke hostelclichés heen, terwijl hij de verrassende kanten van Stayokay laat zien. Volgers worden bovendien uitgedaagd hun meest hilarische hostelervaringen te delen. De beste inzendingen maken kans op een verblijf bij Stayokay voor vier personen.
Met de campagne wil Stayokay niet alleen meer naamsbekendheid genereren, maar ook de merkperceptie blijvend veranderen.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers