ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne

ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 1 jul 2025 @ 10:00
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

ASN Bank lanceert vandaag een grootschalige merkcampagne onder de titel ‘Nu al zin in morgen’, ter ere van de rebranding van De Volksbank. Daarmee verdwijnen de merknamen SNS, RegioBank en BLG Wonen uiteindelijk uit het straatbeeld en gaat alles verder onder de naam ASN Bank. Een van de meest zichtbare gevolgen: het openen van 116 ASN-winkels in één weekend.

De merkcampagne moet het vernieuwde ASN Bank laden als ‘toekomstgerichte bank voor iedereen’. De 360-graden campagne is te zien op televisie, in de bioscoop, online, op radio én in de fysieke winkels. Volgens de bank sluit de boodschap aan bij een veranderende klantbehoefte: niet alleen digitaal gemak, maar ook persoonlijk advies, juist op de belangrijke financiële momenten. ‘We laten voelen dat ASN Bank met je meedenkt en helpt om de toekomst mooier te maken. Voor jezelf en de wereld om je heen’, zei Angela Eijlander, Chief Sales & Marketing Officer van ASN Bank in een exclusief interview met MarketingTribune.

Bekijk de nieuwe commercial hieronder:



De nieuwe merkcampagne is ontwikkeld door bureau Alfred en gebaseerd op een strategische basis van Marc Oosterhout (Eastwood). Centraal staat een optimistisch narratief waarin geld wordt gepositioneerd als middel om positieve impact te maken. De eekhoorn – het vertrouwde beeldmerk van ASN – staat prominent in beeld. De pay-off ‘Nu al zin in morgen’ kreeg al eerder zichtbaarheid in een teasercampagne en is vanaf nu het vaste gezicht van het nieuwe ASN.

Naast de merkcampagne werd in juni ook een employer branding-campagne gelanceerd waarin ASN-medewerkers het gezicht vormen van ‘de bank van morgen’. Een opvallend onderdeel van de rebranding is de razendsnelle transformatie van 116 SNS-winkels naar ASN Bank-winkels. In één weekend zijn gevels aangepast, eekhoorns geplakt, interieurs omgebouwd en balies heringericht. ‘Het was een operatie onder hoge tijdsdruk’, vertelt Eijlander. ‘Maar we hebben met z’n allen keihard gewerkt om de rebranding in recordtempo te realiseren.’

De rebranding is nog niet volledig afgerond; de 230 zelfstandig adviseurs van RegioBank stappen later over naar ASN Bank. Ook hypotheken onder de merknaam BLG Wonen blijven vooralsnog onder hun bestaande naam actief. Volgens ASN Bank blijft het intermediaire kanaal cruciaal voor hypotheekdistributie, al is het de bedoeling dat ook BLG Wonen op termijn verdwijnt en plaatsmaakt voor ASN Bank.

De ambitie is duidelijk: ASN Bank moet hét gezicht worden van een toekomstgerichte, maatschappelijk betrokken bank, met landelijke dekking, herkenbare merkuitstraling en een sterke online propositie. Of zoals Eijlander het verwoordt: ‘We bundelen de kracht van onze merken, mensen en kanalen. En dat maakt dat we niet alleen klaar zijn voor vandaag, maar vooral voor morgen.’

Credits
Voor de rebranding en de campagne werkt ASN Bank samen met de volgende bureaus:

  • Alfred
  • Vim Group
  • Circus
  • Axioma
  • Wavemaker
  • HvdM Public Relations
Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken