Dappr pleisters voor buitenspelen met lef

Dappr pleisters voor buitenspelen met lef
  • Bureaus
  • 30 jun 2025 @ 17:21
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De jonge start-up Dappr lanceert deze week een opvallende merkcampagne onder de noemer ‘Famous Last Words’. De campagne, ontwikkeld door creatief bureau The Family in samenwerking met Blow Up Media, is landelijk te zien op Digital Out of Home-locaties.

Dappr wil met zijn duurzame bamboe-pleisters een frisse wind door de traditionele pleistermarkt laten waaien. De vrolijk gekleurde pleisters, inmiddels verkrijgbaar bij 500 Etos-vestigingen en 240 DA-winkels, dragen volgens oprichter Amar Thomas bij aan meer dan alleen wondverzorging. ‘Onze kleurrijke pleisters symboliseren precies waar we voor staan: vallen, opstaan en weer doorgaan’, zegt hij. ‘We willen kinderen en volwassenen stimuleren om weer vol enthousiasme buiten te spelen.’

De campagne vraagt aandacht voor een urgent maatschappelijk thema: het afnemende buitenspelen onder kinderen. Felix Brosschot, gedragswetenschapper bij The Family, licht toe: ‘Buitenspelen is cruciaal voor vaardigheden zoals risico-inschatting, zelfstandigheid en creativiteit. Maar het gebeurt steeds minder. Daarom wilden wij zo graag met Dappr deze campagne maken.’

Het creatieve concept ‘Famous Last Words’ speelt in op herkenbare uitspraken die vaak net voor een ongelukje worden gedaan — zoals ‘Ik kan ’m wel aaien, toch?’ of ‘Zo hoog is het ook weer niet’. Deze zinnen worden gecombineerd met beelden van Dappr-pleisters, waarmee een speelse knipoog wordt gegeven aan de gevolgen van avontuurlijk gedrag.

Lukas van de Ven, executive creative director bij The Family: ‘Met deze campagne normaliseren we kleine ongelukjes. Ze horen bij opgroeien en het ontwikkelen van zelfvertrouwen. En dat mag best gevierd worden, met een beetje flair.’

De DOOH-campagne is twee weken lang te zien op billboardlocaties verspreid door Nederland.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken