Dappr pleisters voor buitenspelen met lef

- Bureaus
- 30 jun 2025 @ 17:21
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 jun 2025 @ 17:21
- Kel Koenen
De jonge start-up Dappr lanceert deze week een opvallende merkcampagne onder de noemer ‘Famous Last Words’. De campagne, ontwikkeld door creatief bureau The Family in samenwerking met Blow Up Media, is landelijk te zien op Digital Out of Home-locaties.
Dappr wil met zijn duurzame bamboe-pleisters een frisse wind door de traditionele pleistermarkt laten waaien. De vrolijk gekleurde pleisters, inmiddels verkrijgbaar bij 500 Etos-vestigingen en 240 DA-winkels, dragen volgens oprichter Amar Thomas bij aan meer dan alleen wondverzorging. ‘Onze kleurrijke pleisters symboliseren precies waar we voor staan: vallen, opstaan en weer doorgaan’, zegt hij. ‘We willen kinderen en volwassenen stimuleren om weer vol enthousiasme buiten te spelen.’
De campagne vraagt aandacht voor een urgent maatschappelijk thema: het afnemende buitenspelen onder kinderen. Felix Brosschot, gedragswetenschapper bij The Family, licht toe: ‘Buitenspelen is cruciaal voor vaardigheden zoals risico-inschatting, zelfstandigheid en creativiteit. Maar het gebeurt steeds minder. Daarom wilden wij zo graag met Dappr deze campagne maken.’
Het creatieve concept ‘Famous Last Words’ speelt in op herkenbare uitspraken die vaak net voor een ongelukje worden gedaan — zoals ‘Ik kan ’m wel aaien, toch?’ of ‘Zo hoog is het ook weer niet’. Deze zinnen worden gecombineerd met beelden van Dappr-pleisters, waarmee een speelse knipoog wordt gegeven aan de gevolgen van avontuurlijk gedrag.
Lukas van de Ven, executive creative director bij The Family: ‘Met deze campagne normaliseren we kleine ongelukjes. Ze horen bij opgroeien en het ontwikkelen van zelfvertrouwen. En dat mag best gevierd worden, met een beetje flair.’
De DOOH-campagne is twee weken lang te zien op billboardlocaties verspreid door Nederland.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
Laatste Nieuws
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
- All Response Media werkt voor... 27-06-2025
- Digitale bureaus toonden veerkracht... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation