Popal kiest Umfang na pitch

Popal kiest Umfang na pitch
  • Bureaus
  • 30 jun 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Popal, naar eigen zeggen het enige familiebedrijf onder de Nederlandse fietsenmerken en onderdeel van PMG, heeft na een pitch creatief bureau Umfang geselecteerd voor de ontwikkeling van een nieuwe merkpositionering.

Het bureau werkt aan het merkverhaal, de rebranding en een nieuwe website voor een e-bike lijn die meerdere generaties aanspreekt – met aandacht voor stijl, gemak en eigentijdse mobiliteit. Umfang benadert alle onderdelen vanuit het merk zelf, met behoud van Popals karakter en oorsprong.

'Popal is klaar voor de volgende stap', aldus het team van PMG. 'We willen het merk verder laten groeien, zonder te verliezen wat Popal sterk maakt: het karakter als familiebedrijf. In Umfang hebben we een partner gevonden die onze ambities begrijpt en versterkt.'

Bastian Lievers, creatief directeur en medeoprichter van Umfang, voegt toe:
'We gaan samen kilometers maken. We zijn enthousiast om aan de slag te gaan voor een merk dat zich al jarenlang staande houdt in een competitieve markt.'

De samenwerking is inmiddels in volle gang. Het resultaat wordt later dit jaar zichtbaar.

Bastian Lievers en Tim Blaney Davidson waren in 2017 de trotse winnaars van de Gouden Zaag.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken