Gut en The Valley reageren op kwestie Hertog Jan Leeuw: 'teamwork'

- Algemeen
- 30 jun 2025 @ 14:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 30 jun 2025 @ 14:00
- Peter van Woensel Kooy
Werd er gepronkt met andermans veren in de casefilm en daaruit volgende prestigieuze bekroning van Hertog Jan bier, die recent op het festival van creativiteit in Cannes goud won? Moet de gewonnen Leeuw worden teruggegeven? Wij vroegen betrokkenen Gut, The Valley, InBev en de Cannes Lions organisatie om een reactie.
Vrijdag j.l. publiceerden wij het geruchtmakende gastblog 'Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan', dat [hier] is na te lezen. Er zou zijn gesjoemeld met de credits. Vakgenoten spreken zelfs van 'een scam'.
Marta Blanco, Communications Director van bureauketen Gut Europe laat uit Madrid weten:
'De woordvoerders van The Valley en Gut geven het volgende commentaar:
We zijn trots op deze erkenning van Cannes – en niemand doet zoiets alleen. The Valley, Gut Amsterdam sinds 2023, en andere partners hebben samen met het brand team belangrijke bijdragen geleverd aan dit verhaal. We zijn trots op de brede erkenning die onze gezamenlijke inspanningen hebben gekregen en kijken ernaar uit om samen met alle betrokken partners verder bij te dragen aan het succes van deze campagne.'
Hertog Jan slijterij-pakket
De gevraagde reacties van Hertog Jan-brouwerij InBev en van de Cannes Lions organisatie op de kwestie zullen wij plaatsen zodra ze binnen zijn. De case-film werd ingezonden in de categorie 'Creative Effectiveness', waarvan Andrea Diquez, global CEO van Gut, dit jaar juryvoorzitter was.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bier
- merk
- scam
- reactie
- Inbev
- Creative effectiveness
- prestige
- Gut Amsterdam
- The Valley
- kwestie
- Cannes
- hop
- Hertog Jan
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- SPIL schudt de Nederlandse journalistiek wakker met jong...
- Goud voor Hertog Jan en Gut Amsterdam in Cannes
- TBWA\Neboko wint Zilveren Leeuw met ‘Maccie’
- Heineken wint recordaantal Lions in Cannes
- ‘Marketeers moeten minder student en meer beoefenaars van...
- LePub Amsterdam wint Zilveren Leeuw voor Oreo
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation