LePub Amsterdam wint Zilveren Leeuw voor Oreo

- Algemeen
- 17 jun 2025 @ 13:18
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Cannes
- 17 jun 2025 @ 13:18
- Kel Koenen
Op de eerste dag van het Cannes Lions Festival 2025 heeft LePub Amsterdam samen met LePub Bogotá een Zilveren Leeuw gewonnen in de categorie Print & Publishing voor de Oreo-campagne ‘A Decision Was Made Here’.
De bekroonde campagne bestaat uit vijf opvallende visuals – Eggs, Roses, Bananas, Duck en Toilet Paper – waarin met humor en visuele eenvoud het universele moment van twijfel en keuze rondom een Oreo-koekje wordt verbeeld.
‘We zijn ontzettend trots op deze prijs, vooral omdat het werk voortkomt uit een internationale samenwerking waarbij creativiteit en eenvoud hand in hand gaan’, aldus het team van LePub Amsterdam. De kans is groot dat dit nog maar het begin is van hun zegereeks, want het bureau heeft nog vijf andere nominaties op zak.
Gouden start voor LePub wereldwijd
Het internationale netwerk van LePub scoorde op dag één van het festival in totaal vijf prijzen: 1 Gouden, 2 Zilveren en 2 Bronzen Leeuwen. Hoogtepunten zijn onder meer:
- Goud voor Gulf of Mexico (Bar) van LePub Mexico City in de categorie Outdoor (Local Brand) voor Tecate.
- Zilver voor Pub Succession van LePub Milan & Publicis Dublin voor Heineken.
- Brons voor Hidden Message (LePub Milan, Mexico City & Singapore) en Followers Store voor New Balance (LePub São Paulo).
Verder geen Nederlandse of Belgische winnaars
Naast het succes van LePub Amsterdam vielen er op de eerste festivaldag geen andere Nederlandse of Belgische bureaus in de prijzen. Wel was er een mooie internationale prestatie van Unilever, dat samen met Ogilvy Singapore een Grand Prix won in de categorie Health & Wellness voor de campagne Vaseline Verified.
Opvallende internationale Grands Prix
Andere hoogtepunten uit de uitreiking:
- Stella Artois en Grey London wonnen meerdere Gouden Leeuwen voor hun campagnes in Print & Outdoor.
- KitKat (VML Praag) schreef geschiedenis door als eerste Tsjechische bureau een Grand Prix te winnen in Outdoor.
- Budweiser ontving een Grand Prix voor de campagne One Second Ads ontwikkeld door Africa Creative DDB São Paulo.
De komende dagen worden nog meer categorieën beoordeeld en prijzen uitgereikt.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation