Cannes Lions 2025 belicht creatieve toekomst

- Algemeen
- 1 jun 2025 @ 21:41
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Cannes
- 1 jun 2025 @ 21:41
- Kel Koenen
Tijdens Cannes Lions 2025 komen marketing, technologie en cultuur opnieuw samen in een programma vol inspiratie en strategie. Ook dit jaar belooft het festival weer hét platform te worden voor creatieve denkers wereldwijd.
Reese Witherspoon, oprichter van Hello Sunshine, en de CMO van e.l.f. Beauty duiken samen in de dubbele realiteit van Gen Z. Tegelijkertijd laat muzikant en producer James Blake in een mix van performance en fireside chat zien hoe zijn vernieuwende geluid tot stand komt. ‘Ik geloof dat innovatie ontstaat wanneer je je kwetsbaar durft op te stellen’, aldus Blake.
De Braziliaanse creatieve kracht wordt vertegenwoordigd door sprekers van Gut, Ogilvy en Africa Creative, samen met mediabedrijf Globo. Zij laten zien hoe creativiteit in Brazilië evolueert, met oog voor zowel cultuur als commercie. Ook Livvy Moore geeft acte de présence met een workshop over hoe je een pitch winnend maakt.
Vanuit China onthult Xiaohongshu’s CMO hoe het community-gedreven platform exponentieel is gegroeid. En oud-winnaars van de Creative Marketer of the Year Award, AB InBev en Heineken, reflecteren op hun hernieuwde merkstrategieën. ‘Consumentenervaring is geen extraatje meer, maar het vertrekpunt’, stelt AB InBev. Heineken benadrukt op haar beurt het belang van het aanpassen van marketingregels aan de creator economy.
Het programma van Cannes Lions 2025 biedt verdieping in vijf hoofdthema’s:
-
Strategische uitdagingen en consumentengedrag
-
Opkomende technologieën en transformaties
-
Creatieve technieken en vakmanschap
-
Organisatiecultuur en leiderschap
-
De waarde en effectiviteit van creativiteit
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] AI-geletterdheid is nu verplicht: tijd voor jouw...
- Maastricht sterkste stadsmerk van Nederland
- Nieuwe jongerencampagne Triodos benadrukt goede kant van geld
- Byron Sharp geëerd op Internationale Marketingdag
- Nespresso benoemt Maaike Klijberg tot Marketing Director
- Otto, Haveman en Cremer schrijven boek Merkdisruptie 2025
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management