Otto, Haveman en Cremer schrijven boek 'Merkdisruptie 2025'

- Algemeen
- 30 mei 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 30 mei 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
In een tijd waarin maatschappelijke onrust en technologische versnelling elkaar in razend tempo opvolgen, vinden Richard Otto, Frank Haveman en Jeroen Cremer het tijd voor het boek Merkdisruptie 2025. Dit is een vervolg op het succesvolle Merkdisruptie uit 2019.
De nieuwe uitgave analyseert twintig actuele trends die het speelveld voor merken fundamenteel veranderen.
Maar liefst 20 trends die impact hebben op merken – waaronder de opkomst van woke, de macht van China, migratie, internationale conflicten, haperend groen, AI, thuiswerkers en zilversurfers – komen uitgebreid aan bod. Deze ontwikkelingen zijn geen verre toekomstmuziek, maar dagelijkse realiteit. Merken kunnen zich simpelweg niet permitteren om hierover géén positie in te nemen.
Merkdisruptie 2025 wil merken helpen om niet alleen te reageren, maar ook proactief koers te bepalen. Het boek volgt volgens de drie auteurs, gepokt en gemazeld in marketing, media en communicatie, een heldere structuur per trend: 'van duiding en impactanalyse tot strategische aanbevelingen. Concrete voorbeelden van succesvolle (top) en minder succesvolle (flop) merkstrategieën maken het boek tot een praktisch en inspirerend naslagwerk voor marketeers, communicatiestrategen en merkbouwers.'
De auteurs brengen als gezegd elk een professionele achtergrond mee. Otto is media- en tech-ondernemer, Haveman is trendanalist en merkstrateeg, en Cremer is gespecialiseerd in internationale merkstrategie en positionering. Gezamenlijk bieden zij een scherpe blik op maatschappelijke verandering en hoe merken daarop kunnen anticiperen zonder hun kernwaarden te verliezen, belooft het trio.
'In een wereld waarin niets hetzelfde blijft, is het cruciaal dat merken hun waarden blijven koesteren én tegelijk wendbaar durven zijn', besluiten de auteurs. Merkdisruptie 2025 is vanaf vandaag verkrijgbaar via Managementboek.nl, Bruna.nl en andere (online) boekhandels.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- waarden
- Merkdisruptie
- wendbaar
- Richard Otto
- Frank Haveman
- Jeroen Cremer
- merken
- koesteren
- Merkdisruptie 2025
- boek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Maastricht sterkste stadsmerk van Nederland
- Yannick Colastica: 'We zetten Floryn niet neer als bank, maar...
- Milka vergroot merkbekendheid met contextueel adverteren
- [onderzoek] Merkstrategie mist plek in B2B-bedrijfsvoering
- Nespresso benoemt Maaike Klijberg tot Marketing Director
- [column] AI-geletterdheid is nu verplicht: tijd voor jouw...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management