Hak komt met limited edition verpakking 'Bestie'

- Food-en-retail
- 27 mei 2025 @ 10:03
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 mei 2025 @ 10:03
- Tamara de Vos
De Kidneybonen Chili Schotel van Hak krijgt tijdelijk een nieuw jasje, geïnspireerd op de populaire mascotte ‘Bestie’. Deze limited edition verpakking maakt onderdeel uit van de bredere ‘Zak erin!’-campagne, waarin de promotie van de bonenschotels in stazak centraal staat.
De mascotte ‘Bestie’ is regelmatig te zien op festivals en in online video’s, waaronder een optreden op het Eurovisie Songfestival-nummer van Joost Klein. Volgens Hak heeft deze zichtbaarheid geleid tot een stijging van 75% in 2024 onder jongeren van 18 tot 24 jaar. Dat is een stijging van gemiddeld 15% ten opzichte van het jaar ervoor. Yolanda van Grootel, Brand Communication Manager bij Hak, zegt hierover: ‘We zien aan de hoge engagement op social media dat de jongere doelgroep onze mascotte compleet heeft omarmd. We krijgen regelmatig vragen of ze onze mascotte een keer kunnen ontmoeten en welke festivals we nog meer zullen bezoeken.’
De aanpak van Hak is genomineerd voor een San Accent in de categorie ‘Smart Idea’. De uitreiking vindt plaats op 5 juni.
Campagne
De campagne loopt tot medio augustus en is zichtbaar via TikTok, Instagram, Reddit (pilot), digitale schermen bij supermarkten, stations en winkelcentra, en via influencers. De focus ligt op gebruiksgemak en brede toepasbaarheid van de producten, met een doelgroep die varieert van studenten tot jonge gezinnen en forenzen.
Beeld: Yolanda van Grootel (Hak) met 'Bestie'
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
- Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
- Jumbo introduceert Kletswandelingen voor buurtbewoners
- [marketeer 225] Reinout Koot - oprichter The Boxspring Club
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Respondenten BvA -onderzoek:... 28-05-2025
- Pathé popcorn nu ook te koop bij... 28-05-2025
- Hak komt met limited edition... 27-05-2025
- Kruidvat en L’Oréal Groupe lanceren... 27-05-2025
- Amsterdam Marriott Hotel jubileert... 26-05-2025
- Oma's Soep en 100 restaurants... 26-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management