Hak komt met limited edition verpakking 'Bestie'

Hak komt met limited edition verpakking 'Bestie'
  • Food-en-retail
  • 27 mei 2025 @ 10:03
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Kidneybonen Chili Schotel van Hak krijgt tijdelijk een nieuw jasje, geïnspireerd op de populaire mascotte ‘Bestie’. Deze limited edition verpakking maakt onderdeel uit van de bredere ‘Zak erin!’-campagne, waarin de promotie van de bonenschotels in stazak centraal staat.

De mascotte ‘Bestie’ is regelmatig te zien op festivals en in online video’s, waaronder een optreden op het Eurovisie Songfestival-nummer van Joost Klein. Volgens Hak heeft deze zichtbaarheid geleid tot een stijging van 75% in 2024 onder jongeren van 18 tot 24 jaar. Dat is een stijging van gemiddeld 15% ten opzichte van het jaar ervoor. Yolanda van Grootel, Brand Communication Manager bij Hak, zegt hierover: ‘We zien aan de hoge engagement op social media dat de jongere doelgroep onze mascotte compleet heeft omarmd. We krijgen regelmatig vragen of ze onze mascotte een keer kunnen ontmoeten en welke festivals we nog meer zullen bezoeken.’

De aanpak van Hak is genomineerd voor een San Accent in de categorie ‘Smart Idea’. De uitreiking vindt plaats op 5 juni.

Campagne

De campagne loopt tot medio augustus en is zichtbaar via TikTok, Instagram, Reddit (pilot), digitale schermen bij supermarkten, stations en winkelcentra, en via influencers. De focus ligt op gebruiksgemak en brede toepasbaarheid van de producten, met een doelgroep die varieert van studenten tot jonge gezinnen en forenzen.

Beeld: Yolanda van Grootel (Hak) met 'Bestie'

 

Tamara de Vos

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken