Albert Heijn lanceert 'Lekker Weekend' met remake van Saturday Night

Albert Heijn lanceert 'Lekker Weekend' met remake van Saturday Night
  • Food-en-retail
  • 16 mei 2025 @ 11:50
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Onder de naam 'Lekker Weekend' presenteert Albert Heijn een nieuwe zomercampagne waarin muziek, social content en retailaanbod samenkomen. De campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, draait om een remake van de jaren ’90-hit Saturday Night, nu gezongen door Corry Konings en Bram Krikke.

Albert Heijn licht toe waarom voor deze aanpak is gekozen: ‘Met deze campagne willen we het vrolijke weekendgevoel echt voelbaar maken. Dat zit in goed eten, nieuwe smaken én de muziek van Corry & Bram die je meteen in de sfeer brengt van ‘Lekker Weekend’. Of je nu een grillmaster bent of gewoon houdt van gemak, we zorgen dat iedereen makkelijk iets lekkers op tafel zet', vertelt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. ‘Het is een video- en socialmedia-first campagne, die we hebben door vertaald naar tv en andere middelen. Zo bouwen we de campagne gelaagd op en zorgen we dat "Lekker Weekend" op ieder relevant moment zichtbaar is voor de klant.’

Remake met humor en herkenning 
In de campagnevideo brengen Corry Konings en Bram Krikke een remake vol humor van Saturday Night, waarin ze zingen over barbecue, borrel en het typische weekendgevoel. De herkenbare melodie blijft behouden, maar de nieuwe, Nederlandse lyrics nodigen uit om mee te zingen en zorgen ervoor dat het nummer blijft hangen. 'De zomer vraagt niet alleen om een lekker assortiment, maar ook om sfeer en een echte zomerhit. Omdat Albert Heijn er is voor jong én oud, hebben we Corry Konings en Bram Krikke samengebracht voor een remake van Saturday Night die zowel herkenbaar als humoristisch is,' zegt Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\Neboko.  


Opvallend is de strategische inzet van content creators als volwaardig onderdeel van de campagne. In de videoclip spelen onder andere Snackspert Eke, Lot Mulder (van Insta-pagina Dehaarclipvanmarieclaire) en Iris Rulkens een rol, waarbij zij het weekendgevoel op een manier tot leven brengen die herkenbaar is voor verschillende doelgroepen. Tegelijkertijd creëren andere populaire creators, die niet in de videoclip te zien zijn, ook content die geïnspireerd is door de ‘weekend cues’ uit het nummer. Zo moet zich de campagne volgens plan op een creatieve manier verspreiden via social formats die aansluiten bij de manier waarop jongere mensen vandaag de dag content consumeren. 

 



‘De inzet van creators zorgt ervoor dat de campagne niet alleen visueel, maar ook emotioneel relevant is', licht Van Dijk toe. ’Door hen actief te betrekken in zowel het concept als de distributie, wordt het merkverhaal geloofwaardig doorverteld in hun eigen tone of voice.'

In de clip, op social én in de winkel  
De muziekvideo met Corry en Bram is nu te zien via tv, online en in de winkels. De ‘Lekker Weekend’ campagne draait de hele zomer van 2025 door. Recepten, tips en productcombinaties zijn te vinden in de AH app, op Ah.nl en in de Allerhande BBQ en Borrel Gids. Bekijk de bijbehorende nieuwe commercial met Ilse hieronder.



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken