Eiwitrijk touchpoint voor de ochtendroutine

Eiwitrijk touchpoint voor de ochtendroutine
  • Food-en-retail
  • 15 mei 2025 @ 03:40
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Campina speelt in op de eiwittrend met de introductie van Campina High Protein Greek, een nieuwe lijn romige Griekse yoghurt boordevol proteïne. ‘Vol proteïne, ultiem lekker’ is de kernboodschap van de campagne, ontwikkeld door bureau Fitzroy binnen het merkplatform ‘Voor een betere morgen’.

‘Campina High Protein Greek is onze grootste introductie van het jaar’, stelt brandmanager Lidian Reuvekamp. ‘We spelen hiermee in op de groeiende vraag naar eiwitrijke zuivel en de populariteit van Griekse yoghurt.’

De campagne mikt op actieve consumenten en richt zich in het bijzonder op jongere doelgroepen in stedelijke gebieden. Naast een landelijke tv-commercial zet Campina sterk in op outdoor media, met zichtbare uitingen op ponten, trams en trappen in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Ook online video, social media en sampling maken deel uit van het mediaplan.

Bekijk hieronder de commercial:



De yoghurt is beschikbaar in 1kg-verpakkingen en kant-en-klare Powerbowls met fruit en granen. De eerste verkoopresultaten zijn veelbelovend: ‘De High Protein Greek raakte bij diverse supermarkten al snel uitverkocht’, onthult Reuvekamp.

Credits
Opdrachtgever: FrieslandCampina
Bureau: Fitzroy
Mediabureau: WaveMaker
Productiemaatschappij: 100%
Regisseur: Michael Middelkoop
Post-productie: The Editors/ The Compound

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken