Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens

Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
  • Food-en-retail
  • 2 mei 2025 @ 15:50
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

The Culinary Agency is het nieuwe label van online marketingbureau Goeiezaak.com, speciaal opgericht voor horecaketens. Vanuit Haarlem wil dit bureau opdrachtgevers met schaalbare, data-gedreven strategieën helpen aan vollere tafels, hoge omzetten en 'snelle uitbreiding zonder merkverwatering'.

De groei van horecaketens versnelt. Maar online strategieën groeien lang niet altijd mee. Met meer vestigingen en grotere ambities neemt de behoefte toe aan een professionele, schaalbare online aanpak. In reactie daarop lanceert het Haarlemse marketingbureau Goeiezaak.com vandaag hun nieuwe label; het eerste Nederlandse bureau dat zich volledig toelegt op de online groei van horecaketenformules.

Inspelen op specifieke ketenuitdagingen
Waar horeca binnen de marketingbranche vaak als één brede sector wordt behandeld, kijkt The Culinary Agency juist naar de specifieke dynamiek van ketens. Snelgroeiende franchiseformules, schaalbare concepten en multi-venue merken hebben andere vragen dan zelfstandige horecazaken, stellen de initiatoren. 'Groeien als keten vraagt om meer dan alleen vestigingen openen. Je hebt een online aanpak nodig die is onderbouwd met data, schaalbaar is én je merk versterkt. The Culinary Agency is onze manier om die vertaalslag voor ketens concreet te maken', reageert Maarten Eikelenboom, oprichter van The Culinary Agency en eigenaar van Goeiezaak.com.

Praktijkervaring in horeca legt fundament voor aanpak             
The Culinary Agency is naar eigen zeggen ontstaan uit succesvolle samenwerkingen met formules als Hudson Bar & Kitchen, De Pizzabakkers en Potaé. Hier bleek steeds weer dat een horecaketen in korte tijd versneld en meetbaar kan doorgroeien, wanneer strategie, data en uitvoering goed op elkaar zijn afgestemd. Zo leidde de datagedreven aanpak bij De Pizzabakkers tot een verdubbeling van de ROI op lokale advertentiecampagnes. 

Datagedreven strategie
Die bewezen aanpak heeft Eikelenboom nu gebundeld in een gespecialiseerd label dat opgebouwd is uit een team van horeca-specialisten. Juist bij ketens komt de waarde van een schaalbare aanpak, de hoeveelheid data van meerdere vestigingen en centrale regie volledig tot zijn recht. 'We hebben onze jarenlange kennis van datagedreven strategieën voor e-commerce weten door te ontwikkelen naar een aanpak die werkt voor de Horeca', aldus Eikelenboom. 

Daarnaast adviseert het bureau over het inzetten van horecatools, zoals reserverings- of loyaliteitssystemen. Niet elke oplossing past bij elke formule en veel tools worden nog niet optimaal benut. The Culinary Agency helpt ketens om hierin bewuste keuzes te maken en die inzichten door te vertalen naar effectieve marketing. 

The Culinary Agency is vanaf vandaag live. Meer informatie is te vinden op theculinaryagency.nl.
 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken