
Bar-le-Duc kiest voor Crocodile Agency
Bar-le-Duc wil zich actiever profileren in een jongere doelgroep. Daarom heeft het merk vanuit de nieuwe positionering ‘hongerig naar het leven, dorstig naar meer’ gekozen voor Crocodile Agency.

Booking.com en UNWTO lanceren online trainingen voor accommodaties
Het nieuwe educatieve programma is speciaal ontworpen voor accommodatiepartners en bestaat uit vier gratis online video cursussen, gericht op een duurzamere benadering van energieverbruik, voedsel- en afvalbeheer, waterbeheer en betrokkenheid bij lokale gemeenschappen, meldt Booking.

Cirkel is verbindende vorm in Kerst Allerhande 2023
Een O-vormige hapjesschaal, het coverbeeld, ronde taarten en hartige quiches op tafel: het is 'de cirkel' die de klok slaat in de nieuwe Kerst Allerhande. Dat blijkt tijdens de speciale lanceringslunch een bewuste keuze. Inhoudelijk- en beeldverslag.

Prachtig tweeluik Hema: Ook Takkie vindt een thuis
Zo eenvoudig kan het zijn…Hema borduurt met de kerstcommercial voort op de sintcommercial. Na Siepie krijgt nu ook Takkie een thuis. Mooi gemaakt, niet te emo, maar ik wil nu ook een Siepie en een Takkie...

Bristol's 'In my Shoes'-sokken vóór warme voeten, tégen kinderarmoede
Met de feestdagen in aantocht biedt Bristol met de 'In my Shoes'-sokkenlijn niet alleen een handig accessoire voor Kerst, maar ook een manier om een positief verschil te maken voor gezinnen en kinderen in armoede.

Station Amsterdam Centraal heeft primeur met nieuwe Bruna
In de IJ-hal, de entree aan de IJ-zijde, op station Amsterdam Centraal is de eerste nieuwe Bruna-winkel geopend. In 2024 volgen nog dertien nieuwe Bruna’s op stationslocaties. Het totaal aantal Bruna-winkels in Nederland groeit hiermee tot bijna 300.

Nieuwjaarsduik 2024: Erwtensoep en taart
Op maandag 1 januari 2024 wordt op zo’n 160 plaatsen in Nederland de ondertussen traditionele Unox Nieuwjaarsduik gehouden. Ook krijgen 25 mensen die een bijzondere band met de duik hebben een erwtensoeptaart.

Campina kiest voor Fitzroy als lead agency
Na een strategische verkenning en een pitch is Fitzroy geselecteerd als lead agency voor het merk Campina.

Cheil Benelux bouwt Immersive Smart Room in grootste Samsung Experience Store Benelux
In de Immersive Smart Room in de flagship store van Samsung in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam kunnen bezoekers fysiek kennis maken met de producten van het Zuid-Koreaanse elektronicaconcern.

Johnny Cashew en Buutvrij promoten duurzame cashewnoten
Buutvrij for life en Johnny Cashew bundelen hun krachten in een campagne voor duurzame cashewnoten, rechtstreeks uit het land van herkomst.

Unilever pakt met partners voedselpakketten in voor voedselbank
Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken 570 Unilever-medewerkers op vrijwillige basis dozen in voor de voedselbank Rotterdam Ahoy.

9 gemeenten krijgen geld Rijksoverheid voor winkelgebieden
9 gemeenten ontvangen in totaal € 26 miljoen om hun winkelgebied aan te pakken. In veel gemeenten neemt de leegstand van winkels toe, waardoor winkelgebieden minder aantrekkelijk worden voor bewoners en bezoekers.

Primark viert 15 jaar in de Nederlandse winkelstraten
Met 20 winkels in 18 steden en ruim 3.000 collega’s, een vernieuwde website en elke maand ruim een miljoen klanten is de winkelketen inmiddels een vaste factor in de Nederlandse winkelstraat.
![[onderzoek] Top 10 coolste speelgoedmerken volgens 4 tot 14- jarigen](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Top 10 coolste speelgoedmerken volgens 4 tot 14- jarigen
Met het Heerlijk Avondje en Sinterklaas voor de deur, onthult een recent onderzoek van Human8 in samenwerking met Transfer, nieuwe inzichten over de verlanglijstjes van Nederlandse kinderen (4- tot 14-jarigen), de zgn. Generatie Alfa. Wat zijn de coolste speelgoedmerken?

Gouden Effie-winnaar Hertog Jan presenteert Vatgerijpte Grand Prestige bieren
De vierdelige serie vatgerijpte Grand Prestige bieren van Hertog Jan zijn vanaf nu beschikbaar. Voor de editie 2023 zijn de bieren gerijpt in de vaten van iconische Latijns-Amerikaanse dranken: Mezcal, Reposado Tequila, Cachaça en Rhum Agricole.

Martijn de Weerdt van Schoonenberg: 'Onze Kerstcampagne is de mooiste die we ooit gemaakt hebben'
Martijn de Weerdt is als Marketing Director bij Schoonenberg eindverantwoordelijk voor de marketingstrategie. ‘En natuurlijk de vertaling daarvan naar mooie en impactvolle campagnes. Dat doe ik gelukkig niet alleen, maar samen met mijn team van marketingtoppers.’ Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.
![[onderzoek] Sint en Kerstman strijden om de portemonnee](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Sint en Kerstman strijden om de portemonnee
De feestdagen winnen aan populariteit, stelt ABN Amro op basis van vers retailonderzoek. De retailomzetten in december vormen de slagroom op de taart en de verwachting is dat deze dit jaar met 5 procent stijgen naar 15,6 miljard euro.

McDonald's transformeert app tot Getaway Island tegen kerststress
Net als in 2022 transformeert McDonald's de McDonald's App tot Getaway Island, maar dit keer in een nieuw jasje.

Yumeko breidt uit naar vier Europese landen
Het van origine Amsterdamse bad- en beddengoedmerk Yumeko gaat internationaal. Het B-Corp merk opent online shops in Frankrijk, Zweden, Denemarken en Oostenrijk.
![[marketeer 192] Ilse van Loon - director Brand & Communication Stoov](/templates/img/lazyload.gif)
[marketeer 192] Ilse van Loon - director Brand & Communication Stoov
'We warm people, not the planet', zegt Stoov. In deel 192 van onze successerie [marketeer] spreken we met de verantwoordelijke voor dit succesvolle nieuwe merk van warmtekussens, - dekens en andere draadloos verwarmende innovaties: ontmoet Ilse van Loon.

Onderzoek: Slechts 14% retailers onmisbaar
Uit de ‘Retail Ranking 2023’ op basis van onderzoek van Q&A Retail blijkt dat veel retailers geen sterke en loyale fanbase hebben en onvoldoende onderscheidend zijn, maar er zijn er ook die stukken beter presteren.

Edwin Evers terug op Radio 538
Vanaf 2 februari 2024 keert Edwin Evers terug naar 538 op de vrijdagen tussen 14.00 – 18.00 uur. In 2018 nam hij afscheid van zijn geliefde medium.

Samenwerking Fisherman's Friend en KNRM van start: 'Redders op zee'
Fisherman's Friend, klant van We are Here, gaat met de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij, de KNRM, in zee. Zij bestaan 200 jaar en door de samenwerking komt er een spannende podcast serie aan waarin uitgebreid stilgestaan wordt bij hun werk.

Kantar voorspelt 10 marketingtrends voor 2024
Het is weer die tijd van het jaar dat we vooruit gaan blikken. Internationaal marktonderzoekbureau Kantar publiceert vandaag, gebaseerd op eigen data, de eerste 10 marketingtrends voor het nieuwe jaar, ‘die het verschil zullen maken voor marketeers in 2024.’

Lidl naar Alfred
Na een half jaar pitchen kiest retailketen Lidl voor bureau Alfred. Bureau Dept vist achter het net. De pitch werd eerder stilgelegd na het vertrek van marketeer Jorieke de Vries bij Lidl.

Adyen helpt Make-A-Wish met feestdagencampagne
Financieel technologieplatform Adyen stelt zijn technologie beschikbaar voor de feestdagencampagne van Make-A-Wish. Daarnaast verdubbelt het platform elke gedane donatie.

Decathlon sponsort wielerteams
Decathlon zal vanaf 1 januari 2024 mede-naamgever worden van drie fietsteams van AG2R La Mondiale.

Bever lanceert samen met Mediahuis eerste gerecyclede online campagne: ReUsed
Voor de ‘nieuwe’ campagne van Bever, met de toepasselijke naam ‘ReUsed’, maakte Mediahuis gebruik van eerder gemaakte campagnes en content.

Tegenwerking bij internationale inkoop drijft Nederlandse retailprijzen op
Uit onderzoek van Ecorys blijkt dat Nederlandse winkeliers en supermarkten soms belemmerd worden om goedkoper inkopen te doen over de grens. Albert Heijn en Jumbo worden door hun leveranciers verwezen naar Nederlandse vestigingen, als ze in het buitenland willen inkopen.

Samsung voor het vierde jaar op rij in de top 5 van beste merken ter wereld
Samsung is voor het vierde opeenvolgende jaar bekroond als een van de 'Global Top 5'-merken door het wereldwijde merkadviesbureau Interbrand. Samsungs merkwaarde is nu $91,4 miljard.

Juryvoorzitters SAN 2023 bekend; reserveer nu pagina's Jaarboek
Het bestuur van de SAN (Stichting Adverteerderjury Nederland) heeft de juryvoorzitters voor de twaalf vakjury’s vastgesteld. Zij gaan gezamenlijk met ruim 240 juryleden de ingezonden cases/campagnes van 2023 beoordelen.

Onderzoek: retail verwacht hogere omzet in feestmaand
83% Van de mkb’ers in de retail verwacht dit jaar een grotere omzet tijdens de feestdagen dan vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van freelanceplatform Fiverr.

'Hak-in-Pak moet boost geven aan peulvruchtenconsumptie'
Hak wil een impuls geven aan de peulvruchtenconsumptie met de introductie van ‘Hak-in-Pak’: een serie peulvruchten en mais in een handzame, kartonnen en betaalbare verpakking.

Coolblue integreert AI op Coolblue.nl
Coolblue heeft AI op de website geïntroduceerd. Ze noemen deze slimme assistent Chat G-Piet, voor gedichten. 'Een groot succes, al ruim 13.000 klanten hebben sinds de lancering op maandag 20 november gebruikgemaakt van de tool.'
![[onderzoek] 20 procent jongeren verslaafd aan winkelen via social media](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] 20 procent jongeren verslaafd aan winkelen via social media
24 procent van de Nederlandse consumenten heeft de afgelopen twee jaar meer impulsaankopen gedaan door social media. Vooral jongeren zijn gevoelig: 20 procent geeft aan ‘verslaafd’ te zijn aan shoppen via social media.

Peugeot Saveurs in zee met sterrenchef Thijs Meliefste
'Maestro', de nieuwste pepermolen van Peugeot Saveurs, is gelanceerd bij Restaurant Meliefste tijdens een educatieve pepper tasting. De specerij is dan niet meer 'peperduur' als in de Gouden Eeuw, hij is nog steeds bepalend voor smaak en geur in topkeukens en in die van jezelf.

Janske Michiels van Upstairs Traprenovatie: 'DM hoort thuis in je marketingmix'
Janske Michiels is eindverantwoordelijk voor marketing bij Upstairs Traprenovatie. Samen met haar collega Loes Janssen hebben zij in augustus 2023 deel genomen aan het PostLab van PostNL: ‘We hebben hiermee DM ingezet als brandingkanaal en als performancegedreven bedrijf was dit een spannende stap.’

Mazda: 'Epic drive is perfect om auto helemaal tot zijn recht te laten komen'
Naast grootschalige media-inzet bedienen automerken bij modelintroducties zich ook vaak van zogenoemde ‘epische’ autotochten op bijzondere locaties. Mazda toog naar het grimmige, maar bloedmooie IJsland voor een mediatestrit van de nieuwe MX-30 R-EV.

Floris van Bommel en brandweer creëren brandweersneaker
Floris van Bommel lanceert voor de tweede keer samen met Brandweer Nederland een brandweersneaker. De opbrengst gaat naar de Nederlandse Brandwonden Stichting.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] CO2-bewust consumeren: hoe dan?
- [marketeer 192] Ilse van Loon - director Brand & Communication...
- Onderzoek: Slechts 14% retailers onmisbaar
- Martijn de Weerdt van Schoonenberg: 'Onze Kerstcampagne is de...
- Yumeko breidt uit naar vier Europese landen
- Cirkel is verbindende vorm in Kerst Allerhande 2023
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Booking.com en UNWTO lanceren online... 08-12-2023
- Cirkel is verbindende vorm in Kerst... 07-12-2023
- Station Amsterdam Centraal heeft... 06-12-2023
- Nieuwjaarsduik 2024: Erwtensoep en... 06-12-2023
- 9 gemeenten krijgen geld... 05-12-2023
- Primark viert 15 jaar in de... 05-12-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala