
Snickers zet YouTube-serie in om GenZ te bereiken
StudioM, EssenceMediacom, Snickers en Talpa Network werken samen in de YouTube-serie Mega Extreem. In de serie daagt Snickers Stefan de Vries en zijn crew uit om opdrachten uit te voeren onder het motto ‘Maybe you just need a Snickers’.

Consumentenbond: Prijsverschil met Dirk gemiddeld 11 procent ten opzichte van andere retailers
Supermarktformule Dirk van den Broek is volgens de Consumentenbond officieel de goedkoopste supermarkt voor de basisboodschappen. Uit de jaarlijkse prijspeiling van de Consumentenbond blijkt dat consumenten gemiddeld 11 procent goedkoper uit zijn bij Dirk, meldt de retailer.

C&A opent vernieuwde winkel als learning lab
Als onderdeel van haar moderniseringsstrategie onthult C&A een vernieuwd concept voor haar winkel in Leidschendam. Deze winkel zal worden ingezet als een 'Learning Lab' om meer te leren over de behoeften en wensen van de klant.

Nieuwe merkstrategie en -identiteit voor verfmerk Fairf
Verfmerk Fairf heeft als missie om verven vriendelijker en veiliger te maken hernieuwbare plantaardige grondstoffen te gebruiken. Samen met Gardeners is een nieuwe merk- & impact-strategie uitgewerkt en een nieuwe merkidentiteit bedacht.

Fast Fruit ambieert leiderschap binnen vriesversfruit
Het nieuwe vriesversfruit merk Fast Fruit (van Frio Food) wil met hulp van creatief bureau And Now This naar eigen zeggen de consument ‘er op vrolijke en inspirerende wijze toe aanzetten dagelijks genoeg fruit te eten.’

Lidl verlaagt structureel de prijzen van vezelrijke producten
Lidl voert een structurele prijsverlaging door op haar vezelrijke producten. Daarnaast bevordert de supermarkt in samenwerking met het Voedingscentrum een gezonde leefstijl bij consumenten door de campagne te lanceren ‘Zuinig op je lijf? Spaar voor GRATIS producten uit de Schijf van Vijf!’

DOSSIER CONTENTMARKETING 7 vragen aan Rick van Dorst van Canon
Rick van Dorst is al ruim 25 jaar vanuit verschillende marketing- en communicatierollen betrokken bij het maken van content, die varieert van multimediale internationale merkcampagnes tot YouTube-tutorialproducties, zowel aan bureau- als opdrachtgeverzijde.

Look-a-like als autokoper
Een goed marketeer toetst tegenwoordig aan de hand van data of de positionering van het merk klopt. Data vormen een steeds belangrijkere marketing-asset, ook voor de automotive branche.
![[marketeer 177] Pascal Beeren- eigenaar van sterrenrestaurant De Bokkedoorns](/templates/img/lazyload.gif)
[marketeer 177] Pascal Beeren- eigenaar van sterrenrestaurant De Bokkedoorns
In deel 177 van onze successerie [marketeer] spreken we Pascal Beeren, die met zijn team 'culinaire topsport in de duinen' verricht. Hij praat ons bij over het dagelijks leveren van culinaire perfectie, de hoogst haalbare gastbeleving en hoe het merk De Bokkedoorns hierdoor groeit.

Koen Regout versterkt Brandt & Levie als nieuwe CEO
Koen Regout is in mei aangetreden als de nieuwe CEO van de missie-gedreven worstmakerij Brandt & Levie. Samen met de huidige eigenaren wil hij van Brandt & Levie hèt verantwoorde worstenmerk van Europa maken.

DOSSIER CONTENTMARKETING De Speld: Humor met boodschap werkt ook voor merken
In gesprek met Jerome Kuijken, Managing Director De Speld & Partners, over humor en merken: 'Om een jonger publiek te bereiken, moet je ballen hebben en dingen durven'.

Smyle tandpasta gebruikt Strand IJmuiden als billboard
Producent van plasticvrije tandpasta en -tabletten Smyle heeft de handen ineengeslagen met strandkunstenaar Tim Hoekstra. Hoekstra maakt op 26 mei voor het merk een enorme illustratie in het zand van het strand van IJmuiden. Het idee hiervoor komt van reclamebureau Fitzroy.

SAN 2022: ABC'tje voor Kruidvat, Dentsu Creative en Albert Heijn
Na de jureringen in maart en april 2023 zijn de winnaars van de SAN Accenten 2022 op donderdagavond 25 mei tijdens een feestelijke uitreiking in Studio 21 bekroond. In de twaalf reguliere categorieën werden 38 SAN Accenten 2022 uitgereikt. Jordi Hillenga van Scapino werd Next Merkenbouwer en Unmuted NKOTB.

Wecycle campagne van Stichting Open moet hergebruik stimuleren
82% van de Nederlanders ziet het belang in van recycling. Na aanschaf van een apparaat of lamp kan de oude achtergelaten ingeleverd worden bij de (online) winkel. Deze wettelijke 'oud voor nieuw regeling' is bij veel Nederlanders onbekend. 47% kent deze regeling.

Herstel passantenaantallen zet door
Dit voorjaar heeft Locatus tellingen uitgevoerd in 53 winkelgebieden in de Benelux. 46 van deze tellingen zijn uitgevoerd in Nederland, zes in België en ook het centrum van Luxemburg-stad is geteld. Conclusie: het herstel na corona zet door.

Getir en Jumbo beëindigen samenwerking
Jumbo en Getir trekken de stekker uit de samenwerking. Jumbo wil zich naar eigen zeggen meer gaan richten op de groei via eigen winkels en het online kanaal.

DOSSIER AI Nicole Verburg van VodafoneZiggo
De marketing van de toekomst is in 2018 al geland bij VodafoneZiggo in de vorm van Guru, een eigen door data gedreven ‘brein’. Guru valt klanten niet lastig met ongewenste producten en diensten, maar alleen die aanbiedingen die de klant echt wil. Persoonsgebonden marketing optima forma. In gesprek met Nicole Verburg, Director Customer Value Management bij VodafoneZiggo en voorzitter van het Nima-bestuur.

Cesar Zuiderwijk slaat nieuwe Haagse Dirk open
Vandaag opende Cesar Zuiderwijk, drummer van de Golden Earring, de nieuwe Dirk-winkel in het hart van Den Haag: in het iconische pand waar jarenlang muziekwinkel Rock Palace zat.

Herbalife verlengt samenwerking met Cristiano Ronaldo
Herbalife heeft haar sponsorschap met voetballer Cristiano Ronaldo verlengd. De relatie, die in 2013 begon, wordt voortgezet waarbij Herbalife Ronaldo's exclusieve partner is op het gebied van voeding, wellness en sportprestatieproducten.

Heineken: meet our newest beer glass
Via Linkedin (met ruim 1,8 miljoen volgers) presenteert de ‘Heineken Company’ haar nieuwe bierglas: 'Made from 99% recycled glass.'

200-jarige KNRM nodigt merken uit aan boord
De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM), een van de hoogst gewaardeerde goede doelen in Nederland, viert in 2024 haar 200e verjaardag. Om dit bijzondere jubileum te vieren, nodigt de KNRM merken uit om samen te werken en elkaars waarde te versterken.

Rosalind Chan is benoemd als Marketing Director bij Zien Group
Zien Group - het moederbedrijf van Eden Hotels en alle toekomstige merken en bedrijven – heeft Rosalind Chan aangesteld als Marketing Director.
![[interview] Revolutionaire doorbraak in kweken van zalm](/templates/img/lazyload.gif)
[interview] Revolutionaire doorbraak in kweken van zalm
Na jaren van onderzoek en ontwikkeling heeft Alf Knutsen, zalmkweker van het kleine Noorse eiland ‘Indre Kvarøy’, een oplossing gevonden voor het duurzaam kweken van zalm. Voor het eerst in de geschiedenis kent deze een ‘vis-in vis-uit’ ratio van minder dan 0,5 melden Knutsen en importeur Bart van Olphen.

Effie Awards presenteert nieuwe hoofdjury en jury
Voor de 40e editie van de Effie Awards zijn de namen van vijftien nieuwe juryleden en vier nieuwe juryvoorzitters bekendgemaakt. Alfred Levi neemt deze editie voor de laatste keer het voorzitterschap van de hoofdjury voor zijn rekening.

Nieuwe webshops The Sting, Costes Fashion en Cotton Club
The Sting Companies lanceert in samenwerking met digital agency Dept nieuwe websites voor The Sting, Costes Fashion en Cotton Club. Nieuw is onder meer een shop the look-propositie, waarmee de consument in één klik de hele outfit kan bestellen.

1,4 miljoen bezoekers voor Keukenhof
Keukenhof sluit het seizoen 2023 succesvol af. De bezoekers waardeerden de bloemententoonstelling met een 8,6. Bijna 1,4 miljoen mensen bezochten het park tussen 23 maart en 14 mei 2023.

DOSSIER AI Interview met Rik ten Wolde van Afas Software
Rik ten Wolde is Senior Marketingmanager bij Afas Software en maakt met zijn team dagelijks gebruik van diverse AI-tools om, zoals hij zegt, ‘te kijken hoe we ons werk slimmer en leuker kunnen maken’.

DOSSIER AI Interview met Charida Dorder, auteur van AI in marketing
Charida Dorder is al ruim tien jaar werkzaam in marketing en oprichter van het platform aiformarketingacademy.com. ‘Kunstmatige intelligentie gaat het vak volledig op zijn kop zetten’, zegt ze resoluut. Volgens haar is AI dichterbij dan we denken en marketeers kunnen er beter mee aan de slag gaan. Ze schreef er meteen ook een boek over. We bellen met haar voor een toelichting.

BCE23: 'Bever reused' van Mediahuis wint live pitch voor Bever
Belangrijk en leerzaam onderdeel van het Branded Content Event is de live pitch. Een merk schrijft een pitch, bureaus presenteren hun plannen en plein public en het merk kiest het in hun ogen beste idee. En daar kan echte business uit voorkomen. Bever schreef de pitch uit, &C Media, Mediahuis en Talpa presenteerden hun idee. En Mediahuis ging er met de Beverbuit vandoor.

BCE23: 'Lifestyle is vervangen door persoonlijke stijl'
‘Diegenen die eerder weggaan krijgen geen goodiebag, fok jouw’. Gelukkig zijn er ook meer redenen om het Branded Content Event 2023 tot het laatste moment bij te wonen. Zo gaf Joeri Van Den Bergh (Human8) inzicht in de NextGen-generatie en liet Rick van Dorst (Canon) zien waarom het TV-programma ‘Het perfecte plaatje’ zo’n succes voor het cameramerk is.

Klanten kunnen meedenken over nieuwe milkshake Domino's
Klanten van Domino’s kunnen meedenken over een nieuwe Thick Shake smaak op het menu. Met de online campagne ‘Chef je Shake’, gaat de pizzaketen op zoek naar nieuwe ideeën en zoekt zij naar verbinding en interactie met haar fans.

Zeeman adverteert in Madurodam
Zeeman, mediabureau FHCS en Out of Home Masters hebben een netwerk van miniatuur billboards, masten en abri’s onthuld in Madurodam. In het kader van ‘de laagste prijs op het kleinste billboard’ zijn de OOH-objecten een jaar lang te zien in Madurodam.

Hak lanceert Van Hollandse Bodemprijzen-campagne
In de nieuwe actiecampagne van Hak, in samenwerking met DDB Amsterdam, brengt Hak de Nederlandse groenten en peulvruchten extra onder de aandacht met ‘Van Hollandse Bodemprijzen’.

Heinz gaat met vleesvervangers de markt op
In de tweede fase van de campagne ‘Neem een break van vlees, niet van smaak’ staat Heinz de komende weken op vijf stadsmarkten.

Onderzoek DVJ Insights: 'Succesvolle merken integreren MVO vaker in marketingstrategie'
DVJ Insights heeft de Brand Growth Study gepresenteerd. In deze editie van het jaarlijkse onderzoek lag de focus op MVO, waarbij 3.000 consumenten en 2.900 marketeers uit heel Europa zijn ondervraagd. Een van de uitkomsten: ‘MVO wordt steeds belangrijker en dan gaat het om iets positiefs doen voor mens, milieu of werknemer.’

DOSSIER AI De beeldrevolutie van Dall-E uitgelegd
Welke mogelijkheden biedt Dall-E werkelijk? Zijn er ethische en juridische grenzen? En wat hebben marketeers er aan? Kunnen creatieven bij communicatiebureaus nu vroegtijdig met pensioen?

Nieuwe productlijnen Boon
Boon en Gardeners bezegelen hun samenwerking met de lancering van twaalf nieuwe producten vallend onder twee nieuwe productlijnen: Bon originals en Boon bonen in saus.

RB | PR doet PR en communicatie voor Zielinski & Rozen
Zielinski & Rozen, een parfumhuis opgericht in Jaffa, Tel Aviv, maakt sinds kort deel uit van het portfolio van RB | PR. Het bureau heeft de leiding over alle PR en communicatie voor Zielinski & Rozen binnen Nederland.

Nieuwe mediacampagne met oude belofte van Hans Anders
Optiek- en audicienketen Hans Anders start in de week van 15 mei de nieuwe campagne ‘Hans, alleen de prijs is anders’. De optiekketen grijpt met deze merkbelofte terug naar zijn roots.

Bristol lanceert vegan sneakers in samenwerking met ACBC
Bristol heeft samen met het Italiaanse sneakermerk ACBC (Anything Can Be Changed) vegan sneakers gelanceerd. Elise Vanaudenhove, CEO Bristol: ‘Verduurzaming is de allerbelangrijkste uitdaging waar we als modesector op moeten focussen.’
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Consumentenbond: Prijsverschil met... 31-05-2023
- C&A opent vernieuwde winkel als... 31-05-2023
- Fast Fruit ambieert leiderschap... 30-05-2023
- Lidl verlaagt structureel de prijzen... 30-05-2023
- Look-a-like als autokoper26-05-2023
- [marketeer 177] Pascal Beeren-... 26-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres