Guaraná Antarctica sponsort 40ste Rotterdam Unlimited Zomercarnaval
Bickery Food Group, bekend van frisdranken zoals Guaraná Antarctica, maakt zich klaar om de Rotterdamse binnenstad op stelten te zetten tijdens de Straatparade van het Rotterdam Unlimited Zomercarnaval op 27 juli 2024.
Sportmerk On viert vriendschap in Olympische hero-film
Sportmerk On brengt een nieuwe aflevering uit de Dream Together filmserie met een verhaal over vriendschap tussen Olympische hardlopers - en trainingsmaatjes - Sinta Vissa en Hellen Obiri.
'Wehkamp.nl doet nieuwe poging in België'
Wehkamp.nl doet een zeven jaar oude belofte eindelijk gestand. Bij het vertrek uit België in 2017 beloofde het bedrijf snel terug te keren. Dat zal nu eindelijk gebeuren.
[marketeer 207] Brenda Smith - cmo AS Watson: 'Trekpleister zit in een nieuw fris jasje'
Drogisterijketen Trekpleister is met bijna 200 winkels een grote op de Nederlandse health & beautymarkt, met wekelijks circa een half miljoen klanten. Voor deel 207 van onze successerie [marketeer] gaan we in op de nieuwe brand propositie van Trekpleister, met verantwoordelijk marketeer Brenda Smith (AS Watson), director Marketing Customer Experience. 'Aaf belichaamt het merk.'
Jumbo lanceert als eerste super roomboter met 1 ster Beter Leven
Als eerste in de markt verkoopt Jumbo vanaf nu roomboter met het 1 ster Beter Leven keurmerk via haar huismerk in alle 726 winkels. 'Zo maakt de supermarkt het haar klanten nog makkelijker om een lekkere, duurzamere en diervriendelijkere kwaliteitskeuze te maken', aldus Jumbo.
Warc: Voorzichtig optimisme, stijgende temperaturen en samengestelde huishoudens
Het Britse Research center Warc heeft editie 2024 van het ‘Global Consumer Trends’-rapport gepubliceerd. Het rapport zoomt in op zaken die de aankoopbeslissingen van consumenten wereldwijd beïnvloeden en identificeert vijf trends die de consumentenbestedingen het komende jaar zullen bepalen.
Nederlandse marketeer Den Hollander draagt Olympische Vlam
Leendert den Hollander, vp en gm Coca-Cola Europe, heeft een stuk de vlam gedragen voor de aanstaande Olympische Spelen. 'Een heel bijzonder moment!', meldt de veelzijdige marketeer.
Blue Band mag naam 'Roombeter' niet meer gebruiken
Blue Band mag de naam ‘Roombeter’ niet meer gebruiken voor zijn plantaardige boter. Die uitspraak deed de voorzieningenrechter van Rechtbank Midden Nederland op dinsdag 23 juli 2024. Blue Band-eigenaar Upfield heeft drie maanden om alle verpakkingen en uitingen met de naam ‘Roombeter’ te verwijderen.
CBL-supermarkten willen per 2030 de cashews duurzaam gecertificeerd
Supermarkten, aangesloten bij het CBL, zetten een volgende stap in de verduurzaming van de cashewketen. Daarom hebben zij een gezamenlijke doelstelling afgesproken: per 2030 zijn de huismerk cashew-snacknoten duurzaam gecertificeerd, meldt de club.
[onderzoek] Zes op tien Nederlanders wil seizoensvoedsel eten om milieu
Ruim zes op de tien Nederlanders vindt dat we strikt met de seizoenen mee moeten eten, om de belasting op het milieu te beperken. Ook pleit 76% van de Nederlanders ervoor afwijkend groente en fruit (‘buitenbeentjes’) gewoon in de supermarkt te verkopen.
Hornbach helpt bezoekers Lowlands met sjouwen
Bouwmarkt Hornbach en festivalorganisator Mojo zijn voor Lowlands 2024 een bijzondere samenwerking aangegaan. De bouwmarkt zorgt ervoor dat bezoekers niet zelf met bagage en kampeerspullen hoeven te sjouwen: daar staan de Hornbach Bagagewagens voor klaar.
Seepje vernieuwt en zet oprichter onder de douche
Het duurzame zeepmerk Seepje heeft een nieuwe visuele identiteit gekregen en in hun nieuwe commercial speelt de oprichter zelf de hoofdrol. In een douche vol plastic.
3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe categorie voor goede doelen
De Ster Gouden Loeki 2024 is de 30e editie en speciaal voor de gelegenheid zet deze publieksprijs commercials voor goede doelen in het zonnetje met een eigen categorie. De genomineerden…
[marketeer 206] Anne en Esther Vedder - founders Vedder & Vedder
Voor deel 206 van onze successerie [marketeer] stellen we deze week tien vragen aan de ondernemende en merkdenkende zusters Anne en Esther, die onder eigen familienaam Vedder & Vedder sieraden vermarkten en Feather Women groot maken. 'We zeiden tegen elkaar: fuck it, we gaan het gewoon proberen.'
Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is dat marketing alleen maar geld kost'
Voor het eerst in het 55-jarige bestaan van Westland Salades is het iconische slaatje te zien op tv, gepositioneerd als hét tussendoortje voor doorzetters. Sophie Vermolen is de verantwoordelijke Product & Brand Manager en voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘De combinatie van strategie, psychologie en creativiteit maakt dat het ik het zo’n mooi vak vind.’
Whiskymerk Laphroaig neemt kijkers mee naar Islay in brandmovie
Het Schotse whiskymerk Laphroaig heeft een brandmovie gelanceerd. De film, die de karakteristieke smaken van Laphroaig weerspiegelt, neemt kijkers mee op reis door het landschap van het eiland Islay, waar de whisky zijn oorsprong vindt.
Lidl lanceert twee nieuwe campagnes
Lidl zet opnieuw twee merken centraal in haar campagnes, Formil en Kipster. De campagnes, gemaakt in samenwerking met bureau Alfred, zijn van start gegaan.
Ochama bezorgt binnen het uur in Amsterdam
Omnichannel retailformule Ochama bezorgt sinds kort geselecteerde artikelen binnen het uur in Amsterdam. De leveroptie wordt in een deel van onze hoofdstad aangeboden.
De zomerfavorieten van... Ingmar Larsen (This Agency)
Ingmar Larsen, founder/creative director bij This Agency en sinds kort bierbrouwer, gebruikt de zomer om te reflecteren en de borst nat te maken voor het najaar. Naast dat hij zijn zomerse favorieten met ons deelt, kondigt hij een nieuw model aan waar zijn bureau mee gaat werken: ‘Vergeet het traditionele urenmodel’.
De zomerfavorieten van... Amarins de Boer (Metro)
Metro is jarig en blaast 25 kaarsjes uit. Samen met hoofdredacteur Amarins de Boer vieren we mee en checken meteen even hoe het er in de zomer op de redactie aan toegaat: ‘De komende jaren gaan we volle bak inzetten op unieke, eerlijke verhalen, waar geen AI tegenop kan.’
[Interview] Bojan Brkić (AutoScout24): 'Marketinguitdaging is vooral de veranderende consumentenvraag'
AutoScout24 bestaat dit jaar, in 2024, 24 jaar. Mooi moment om eens met Bojan Brkić, Head of Marketing, terug en vooruit te blikken op zoveel jaar online autoverkoop.
De zomerfavorieten van... Jean-Paul Schaddé van Dooren (VNOM)
Jean-Paul Schaddé van Dooren - JP voor vrienden van de show - werkt voor VNOM (onderdeel van House of HR) als Senior Marketeer. Daarnaast heeft hij met twee vrienden het platform Cityguys.nl, waarvoor hij - heel vervelend - elke dag uit eten moet. Hoe verloopt zijn zomer en wat zijn zijn zomerfavorieten?
Het nieuwe VanMoof mobiliseert gepasseerde oude klant
Het nieuwe VanMoof kondigt een wereldwijd initiatief aan om mensen te helpen die vóór het faillissement een fiets bestelden, maar deze nooit geleverd kregen. Het bedrijf biedt deze klanten nu een kortingscode aan van €1000 op een VanMoof S5, A5 of op een toekomstig VanMoof product.
Shell Cafés en Lattiz introduceren ijskoffies
Retailer en energieleverancier Shell en Lattiz, een merk van FrieslandCampina, zorgen samen al jaren voor miljoenen lekkere koffies langs de snelweg. Op zoek naar vernieuwing werd nu nieuw product in het aanbod bedacht, dat inmiddels verkrijgbaar is: eigen ijskoffie.
In het wiel van... Erik Aaftink
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 18e aflevering van deze rubriek Erik Aaftink, Communications Director bij Initiative en IPG Mediabrands.
Unilever wil éénderde Europese kantoorbanen schrappen
De Unilever-kantoren in Londen en Rotterdam worden het hardst getroffen bij een voorgenomen a.s. personeelssanering, meldt de Financial Times op basis van een interne video. Het gaat in totaal om 3200 banen.
Low Food Festival geprolongeerd
Low Food en Move Amsterdam realiseren in samenwerking met Atag trots de tweede editie aan van Low Food Festival van 6 tot en met 8 september 2024. Gedurende drie dagen zullen food lovers, van beginnende thuiskoks tot doorgewinterde foodies, opnieuw de kans krijgen om bijzondere gerechten en producten te proeven.
'Consument ziet peulvrucht over het hoofd als vleesvervanger'
67% van de Nederlanders ziet de peulvrucht - zoals de bruine boon, linzen of kidneyboon – nog niet als geschikte vleesvervanger. Dit blijkt uit het Nationale Bonenonderzoek, dat Hak liet doen onder Nederlandse consumenten.
Arjan van der Meer van KwikFit: 'Gen Z is de grootste uitdaging'
KwikFit en socialmediabureau Monkeys & Bananas werken sinds september 2023 samen aan de socialmediastrategie van het autoservicebedrijf met de focus op GenZ. Hoeveel een merk heeft te winnen op social en dat branding en performance prima hand in hand kunnen gaan, bewijzen de resultaten, aldus Arjan van der Meer van KwikFit en Alain de Schutter van Monkeys & Bananas.
[marketeer 205] Marc Vekemans - Head of Marketing bij Boldking
Voor deel 205 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week met Marc Vekemans (foto), de nieuwe Head of Marketing bij Boldking. Dit scheermerk benoemde net een nieuw management als belangrijk onderdeel van de groeistrategie. 'De opkomst van abonnementsmodellen is niet tijdelijk. Daar zit voorlopig nog groei in.'
Udo Delfgou (INretail) stapt over naar KHN
Udo Delfgou, directeur van winkeliersbrancheorganisatie INretail, wordt per 1 oktober 2024 algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
CJ Foods Bibigo lanceert K-Street Food assortiment
Nu de Koreaanse keuken Europa in opmars is, doet CJ Foods, de voedingsmiddelenafdeling van het Koreaanse voedingsmiddelen- en biotechnologiebedrijf CJ CheilJedang, extra marketinginvesteringen in foodmerk Bibigo.
Tabe Ydo van WOW Conference: 'Vroeger kwam ik mijn bed uit voor verplichtingen, nu sta ik om 04:30 uur op voor mezelf'
Tabe Ydo, oprichter van World of Wellbeing en één van de initiatiefnemers van de WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam, staat elke dag om 05:00 uur op om te sporten. Hij noemt dat een cadeautje aan zichzelf.
Aldi lanceert nieuwe fanwear collectie
De vakantie staat voor de deur. Festivals, camping of het strand - daar hoort natuurlijk ook een trendy outfit bij. stelt discount-retailer Aldi. 'Goed nieuws voor onze fans, want vanaf nu ligt de nieuwe fanwear collectie in de winkels.'
Crisp is nu een B Corp
Foodplatform Crisp is officieel gecertificeerd als B Corporation, met een score van 109 punten. 'En daar zijn we hartstikke trots op.' Onder klanten worden 10.000 cakejes verdeeld.
Venco vreet de Engelsen op
Dropfabrikant Venco maakt al jaren vele soorten drop, waaronder Engelse drop. In aanloop naar de halve finale wedstrijd van het EK, waarbij Nederland het opneemt tegen Engeland, kwam Venco met de inhaker: "We vreten ze op!"
Côte d'Or lanceert merkplatform 'De Kracht van Karakter'
Met de lancering van ‘De Kracht van Karakter’ wil Côte d'Or de historie van het merk en het gebruik van de beste cacaobonen benadrukken. De olifant, het iconische logo van Côte d'Or, speelt een hoofdrol. De campagne omvat tv-commercials en digitale en socialmediacontent.
In het wiel van... Siem Los (Duracell)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 15e aflevering van deze rubriek Siem Los, Global Marketing Manager bij Duracell.
Karvan Cévitam zet in op plezier in nieuwe campagne
Limonadesiroopproducent Karvan Cévitam wil met zijn nieuwe campagne plezier uitstralen. De vrolijke campagne is de hele zomer te zien op social media en online kanalen.
De zomerfavorieten van... Michael Blankert (Just Eat Takeaway.com)
Michael Blankert is Marketing Director Southern Europe & Australia bij Just Eat Takeaway.com in Nederland bekend als Thuisbezorgd.nl. Voor zijn merk is de zomer in ieder geval wel geslaagd, want met regen wordt er meer besteld.
[boxtoernooi] Ron Blaauw lanceert EK borrelbox
Onder het motto 'Kom maar op, Engeland!' heeft de Ron Gastrogroep van chef Ron Blaauw twee speciale EK borrelboxen samengesteld, inhakend op het goed presterende Oranje.
Consumentenbond benoemt goedkopere retaillanden
België is met basisboodschappen een stuk goedkoper dan veel Nederlandse supermarkten, Duitsland is dat met a-merken. Nederlandse vakantiegangers zijn de komende maanden veel minder huishoudbudget kwijt in veel omringende landen.
Nam Kee overgenomen door Chang Restaurants Groep
Het beroemde eethuis Nam Kee (Chinees voor ‘de vriend van Nam’) is in nieuwe handen. Het werd door de familie Chan in 1981 geopend aan de Amsterdamse Zeedijk 111 en kreeg grote merkbekendheid door de gelijknamige oesters - naar het verfilmde boek van Kees van Beijnum.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is...
- [marketeer 206] Anne en Esther Vedder - founders Vedder & Vedder
- Lidl lanceert twee nieuwe campagnes
- Het nieuwe VanMoof mobiliseert gepasseerde oude klant
- Ochama bezorgt binnen het uur in Amsterdam
- [onderzoek] Zes op tien Nederlanders wil seizoensvoedsel eten...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Guaraná Antarctica sponsort 40ste... 26-07-2024
- Wehkamp.nl doet nieuwe poging in... 26-07-2024
- [marketeer 207] Brenda Smith - cmo... 26-07-2024
- Jumbo lanceert als eerste super... 25-07-2024
- Blue Band mag naam 'Roombeter' niet... 24-07-2024
- CBL-supermarkten willen per 2030 de... 24-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing