
Nieuwe identiteit Ancienne Belgique door Vruchtvlees
‘Het Paradiso van België’ Ancienne Belgique heeft een nieuwe aangescherpte merkstrategie en visuele identiteit ontwikkeld door branding agency Vruchtvlees.

NPO lanceert NPO Kennis in co-creatie met In10 en NTR
In co-creatie met design & innovation agency In10 en publieke omroep NTR heeft NPO het platform ‘NPO Kennis’ gelanceerd.
![[visuele identiteit] Gerse huisstijl](/templates/img/lazyload.gif)
[visuele identiteit] Gerse huisstijl
De huisstijl van een organisatie aanpassen is nogal een ding. Het is een complex project met enorm veel consequenties en alleen al het traject van inventarisatie tot implementatie is een uitdaging op zich.

Nieuwe merkidentiteit uitzendbureau Timing
Uitzendbureau Timing lanceert haar nieuwe merkidentiteit en -film. Het is naar eigen zeggen vooral de daadkracht en no-nonsense werkmentaliteit van de mensen die het bedrijf inspireerde om een ongecompliceerde ID neer te zetten.

‘In Return duurzaam alternatief voor B2B-koffieverpakkingen’
Koffieverpakkingen voor bedrijven bestaan vaak uit plastic met een aluminium laag. Efficiënt qua volume en bescherming, maar niet recyclebaar, aldus Packadore Collective. Het conceptuele ‘In Return’ neemt het probleem van recycling in ieder geval weg.

Creatief Frankey schaatst Keizersrace op Amsterdamse grachten
Vandaag, 15 januari 2021, op de ‘Dag van de Elfstedentocht’ schaatste bureauman en kunstenaar Frankey de befaamde schaatswedstrijd De Keizersrace* op de Amsterdamse Keizersgracht. Een hele prestatie met een temperatuur van boven de 0 graden.
![[column] De spagaat van T-Mobile](/templates/img/lazyload.gif)
[column] De spagaat van T-Mobile
T-Mobile is een merk van uitersten. Een premium speler die als eerste kwam aanzetten met de iPhone, al jaren beschikt over het best geteste netwerk en niet voorop loopt in de race naar de prijsbodem. Een prima boomer-propositie dus.

Stem mee! Wie gunt u een jaar lang gratis vrachtwagenreclame?
Trayler Vrachtwagenreclame biedt een jaar lang gratis vrachtwagenreclame aan voor de ondernemer met het mooiste advertentie-ontwerp. Uit alle inzendingen is inmiddels een top-4 samengesteld en er kan gestemd worden.
![[column] Je logo doet er niet toe; waarom moderne merkidentiteiten meer zijn dan een icoon](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Je logo doet er niet toe; waarom moderne merkidentiteiten meer zijn dan een icoon
Of het nu simpel of ingewikkeld, kleurrijk of monotoon is, een logo is altijd onlosmakelijk verbonden met de identiteit van een bedrijf. Daarom is het een van de belangrijkste onderdelen van een merk… toch?

Eurosonic Noorderslag komt met streamingplatform
De 35e editie van het Eurosonic Noorderslag-festival (ESNS) in Groningen start vandaag als een volledig digitale editie. In opdracht van de VPRO en 3FM, beiden mediapartner van ESNS, ontwikkelde digitaal designbureau Bravoure een streamingplatform, waarop bezoekers het festival digitaal kunnen beleven.

Seks is fucking leuk, ook in marketing
Samen met Audrey van Ham (Christine le Duc), Alexandra Legro (Hunkemöller), Rick Luteijn (Huzzy), Daantje Dammers (Natwerk), Martine van den Boomen (Vice) en Mabel Nummerdor (trendwatcher) plaatsen we het aloude adagium 'sex sells' in de huidige tijd.

What Design Can Do lanceert No Waste Challenge
De wereldwijde designwedstrijd What Design Can Do staat dit keer in het teken van radicale oplossingen voor het afvalprobleem.

Take Back is herbruikbare verpakking voor afhaalmaaltijden
Bij afhaalmaaltijden is een plastic wegwerpbakje vaak de norm, maar vanaf 2021 worden vele soorten plastic voor eenmalig gebruik wettelijk verboden.

David Vogel naar Code d'Azur
Creatief bureau Code d'Azur in Amsterdam breidt zijn team uit met de komst van David Vogel, die aan de slag gaat als executive director experience design. In deze functie wordt hij verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van 'experience design' binnen het bureau.
![[column] De zachte kant van 2021 (1)](/templates/img/lazyload.gif)
[column] De zachte kant van 2021 (1)
2020 was een goed jaar voor de supermarkten, bouwmarkten, producenten van toetjes en Led-bureaulamp-ringen. Maar er waren zoveel bedrijven die het lastig hadden en geen enkele reden zagen om hun marketingbudget in te zetten. Laat staan te verhogen.

Burger King lanceert nieuwe visuele identiteit
Voor het eerst in 20 jaar heeft Burger King een volledige rebranding ondergaan, die de ontwikkeling van het merk in voedselkwaliteit, duurzaamheid en digital first moet ondersteunen. Het verantwoordelijke designbureau is Jones Knowles Ritchie.

ProRail transformeert digitaal
Digital agency Dept is door ProRail voor de komende twee jaar als mediapartner aangesteld. Hun eerste proeve van bekwaamheid is de oplevering van een nieuwe website.

Nieuw logo Kia staat voor innovatie
Kia heeft vandaag zijn nieuwe logo en wereldwijde merkslogan onthuld. Het nieuwe gezicht en de eveneens nieuwe merkbelofte geven uiting aan de ambities van het merk.

Candid neemt Milford over
Bureaunetwerk Candid heeft brand design-bureau Milford in Leiden overgenomen. Met de overname zet Candid een nieuwe stap in het samenbrengen van 'alle disciplines in marketing en reclame' onder dezelfde vlag.
![[column] Gucci voor je avatar](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Gucci voor je avatar
Waar digitale communicatie vroeger een aanvulling was op de fysieke wereld, loopt dit vandaag de dag volledig in elkaar over. Geen wonder dat digital goods - en daarmee de mogelijkheden om ook digitaal je identiteit uit te kunnen dragen - in een stroomversnelling zijn geraakt.
![[designpanel] Catawiki door Dentsu Achtung](/templates/img/lazyload.gif)
[designpanel] Catawiki door Dentsu Achtung
De nieuwe identiteit en het vernieuwde platform van Catawiki zijn ontwikkeld door Dentsu Achtung. MarketingTribune vroeg het designpanel om hun oordeel.

Globalance World door Clever Franke toont wereldwijde impact aandelen
Via Globalance World - ‘Google Earth voor beleggers’ - kun je zien wat de impact van jouw beleggingen is op de wereld. In opdracht van Globalance Bank creëerde Clever Franke het nieuwe platform dat toegankelijk is voor iedereen.
![[column] Waarom je moet innoveren via distinctive assets](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Waarom je moet innoveren via distinctive assets
For most of my career in branding and marketing, brand management was driven by the belief that brands should be differentiated from their competitors. The concept of a USP became an everyday term widely understood beyond marketing circles.

Win een jaar lang gratis vrachtwagenreclame
Trayler Vrachtwagenreclame biedt een jaar lang gratis vrachtwagenreclame aan voor de ondernemer met het mooiste advertentie-ontwerp. Deadline voor inzenden is 10 januari 2021.

'Zeeuws Meisje' Cover van het Jaar 2020
Editie 20 met de foto van Rem van den Bosch van ‘Zeeuws Meisje’ is MarketingTribunes ‘Cover van het Jaar 2020’ geworden, op de voet gevolgd door edities 17 en 06.

Jumbo introduceert nieuw premium merk 'Fijnproevers'
Jumbo voegt aan het begin van 2021 een nieuw premium assortiment met onder andere verse vlees- en visproducten toe aan haar aanbod: 'Jumbo Fijnproevers'. Opmerkelijk is de kleur van het nieuwe logo (zie afbeelding).

Stem op de Cover van het Jaar 2020 van MarketingTribune
Traditiegetrouw aan het eind van het jaar onze Cover van het Jaar-verkiezing. Welke cover vindt u als lezer de allermooiste? Laat het ons uiterlijk 24 december weten via een mailtje aan nanny@marketingtribune.nl.

Annette Reijersen van Buuren gaat ander boek schrijven
Annette Reijersen van Buuren, nu nog manager Merk,Marketing en Communicatie, gaat na 4 jaar weg bij de CPNB. Ze blijft nog tot de zomer 2021 om een aantal projecten af te ronden.
![[interview] Mijn naam is Floris, namenmaker...](/templates/img/lazyload.gif)
[interview] Mijn naam is Floris, namenmaker...
Als Floris het gezicht van zijn klant ziet oplichten, dan weet hij dat hij goed zit. ‘In een proces voor het bedenken van een nieuwe naam moet je er samen uitkomen. Ik heb niet alle wijsheid in pacht en mijn klant niet alle creativiteit. Het moment dat die twee perfect samenkomen… dat zie je meteen. De wenkbrauwen schieten omhoog, een glimlach op het gezicht… bingo!’

KesselsKramer lanceert goede doelen-app Double Dutch
Vandaag ziet Double Dutch het levenslicht, een nieuwe app waarmee men kan doneren aan goede doelen. De app en merkpropositie zijn ontwikkeld door reclamebureau KesselsKramer. Partner van de app is internationaal betaalplatform Adyen.

Ford kersttrui voor veilige 1,5 meter
Ford vraagt als onderdeel van Share The Road campagne via ‘Anderhalvemeter’-kersttrui aandacht voor afstand houden in het verkeer, tussen automobilisten en fietsers of scooterrijders

Peeze: tijd voor andere koffie
Met een nieuwe campagne genaamd 'Het is tijd voor andere koffie' doet koffiebranderij Peeze een oproep aan zowel de koffiedrinker als de koffiesector. De campagne is ontwikkeld door merkbureau And Now This in Amsterdam.

DuurzaamBedrijfsleven wordt Change Inc
DuurzaamBedrijfsleven, online platform voor duurzaam ondernemen, gaat vanaf vandaag verder onder de naam Change Inc. De digitale strategie en het design van het nieuwe platform zijn ontwikkeld door digitaal bureau Bravoure in Amsterdam.
![[column] Hoe klinkt een rollade?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Hoe klinkt een rollade?
De kerstcommercials van de Nederlandse supermarkten: het is een genre aan het worden. Gezellige families en dikke vlokken sneeuw afgewisseld met aanbiedingen voor rollades en borrelplanken. Ook in muzikaal opzicht valt er - naast de onvermijdelijke clichés - genoeg te genieten.

Epilepsiefonds naar Total Design
Het Koninklijke Epilepsiefonds - het oudste gezondheidsfonds van Nederland - is gefuseerd met de Epilepsie Vereniging en hoopt de nieuwe gezamenlijke merkidentiteit en campagne van de hand van Total Design vanaf internationale Epilepsiedag op maandag 8 februari 2021 uit te rollen.
![[boek] BNO presenteert een jaar Dutch Design](/templates/img/lazyload.gif)
[boek] BNO presenteert een jaar Dutch Design
De BNO publiceert de eerste editie van het Dutch Designers Yearbook.

Design Bridge Amsterdam benoemt drie nieuwe creative directors
Design Bridge Amsterdam benoemt Nik Bedford, Dan Bull en Carla Traini als nieuwe creative directors.

Toyota geeft gas op waterstof
Om de kansen van waterstof in Europa zo goed mogelijk te benutten, heeft Toyota Motor Europe (TME) de Fuel Cell Business Group gelanceerd die toezicht gaat houden op alle Toyota waterstofactiviteiten in Europa.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe identiteit Ancienne Belgique... 25-01-2021
- NPO lanceert NPO Kennis in co... 21-01-2021
- visuele identiteit Gerse huisstijl21-01-2021
- Nieuwe merkidentiteit uitzendbureau... 20-01-2021
- In Return duurzaam alternatief voor... 19-01-2021
- Stem mee Wie gunt u een jaar lang... 14-01-2021
MarketingTribune Events
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards