AIM presenteert grootste multimediale stadsmaquette

- Design
- 8 okt 2025 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 8 okt 2025 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Op 27 oktober 2025, precies op de 750ste verjaardag van Amsterdam, opent Amsterdam in Motion in de Zuiveringshal Oost van Westergasfabriek in de hoofdstad. Blikvanger wordt 's werelds grootste multimediale maquette van een stad.
Het hoogtepunt is de maquette, waarop bezoekers een kwartier durende tijdreis maken van 1275 tot de metropool van morgen. Een verdieping hoger biedt een interactieve tentoonstelling inzicht in actuele thema’s zoals wonen, mobiliteit, mode, Ajax en duurzaamheid. Ook scholieren en studenten krijgen een educatief programma.
Initiatiefnemer Duncan Stutterheim ontwikkelde het project in samenwerking met het Amsterdam Museum en creatief bureau Monks. Directeur Judikje Kiers: 'Het is een totaalervaring die Amsterdammers en bezoekers op meeslepende wijze verbindt met de geschiedenis en de uitdagingen van de stad.'
De Zuiveringshal Oost, een rijksmonument uit 1885, wordt zo het hart van een permanente culturele ervaring. Het museum beheert de exploitatie en werkt samen met diverse partners en sponsors, waaronder Westergas, Rabobank, Port of Amsterdam en JCDecaux.

Praktisch:
Zuiveringshal Oost, Pazzanistraat 19-23, 1014 DB Amsterdam
Tickets: volwassenen €18, kinderen t/m 18 jaar gratis
Openingstijden: zo–wo 10:00-18:00, do–za 10:00-21:00
Meer info: Amsterdaminmotion.nl
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

