Rewe Group breidt retailmedia-partnerschap uit met LiveRamp

Rewe Group breidt retailmedia-partnerschap uit met LiveRamp
  • Media
  • 24 sep 2025 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Rewe, een van de grotere Europese retailorganisaties, is een strategisch partnerschap aangegaan met dataspecialist LiveRamp. Met deze samenwerking versterkt Rewe zijn retailmedia-aanbod en biedt het adverteerders meer mogelijkheden voor datagedreven campagnes.

Via Rewe Group Retail Media Connect krijgen adverteerders toegang tot uitgebreide activatiemogelijkheden in het digitale advertentie-ecosysteem, waaronder sociale media en connected TV. Volgens Christian Raveaux, Director Retail Media Connect bij Rewe, levert de samenwerking aanzienlijke voordelen op het gebied van customer targeting en analyses: ‘We kunnen onze klanten beter gepersonaliseerde ervaringen bieden en de effectiviteit van campagnes vergroten.’

LiveRamp ondersteunt Rewe bij het veilig verbinden en activeren van retaildata en het moderniseren van de samenwerking met leveranciers. Daarmee kunnen adverteerders retailsegmenten van Rewe inzetten om doelgroepen grootschalig te bereiken. Via LiveRamp’s netwerk zijn koppelingen mogelijk met meer dan 300 internationale mediabestemmingen, inclusief de belangrijkste digitale kanalen. Daarnaast wordt effectiviteitsmeting op basis van Rewe-data mogelijk gemaakt.

‘De samenwerking met Rewe voegt geavanceerde mogelijkheden toe aan een van de grootste retailmedianetwerken van Europa,’ zegt Kolja Brosche van LiveRamp Duitsland. ‘Adverteerders krijgen meer grip op datasamenwerking en kunnen campagnes beter meetbaar maken.’

Retailmedia is een sterk groeiend segment in digitale marketing. IAB Europe verwacht dat de advertentie-investeringen in deze categorie in 2028 oplopen tot 31,3 miljard euro, zoals gemeld in het Marketingfacts Jaarboek 2025 - hoofdstuk Retailmedia. Bestel dit ultieme handboek voor vakgenoten en studenten [hier].

foto: Ar KTM | Unsplash

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken