Rewe Group breidt retailmedia-partnerschap uit met LiveRamp

- Media
- 24 sep 2025 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 24 sep 2025 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Rewe, een van de grotere Europese retailorganisaties, is een strategisch partnerschap aangegaan met dataspecialist LiveRamp. Met deze samenwerking versterkt Rewe zijn retailmedia-aanbod en biedt het adverteerders meer mogelijkheden voor datagedreven campagnes.
Via Rewe Group Retail Media Connect krijgen adverteerders toegang tot uitgebreide activatiemogelijkheden in het digitale advertentie-ecosysteem, waaronder sociale media en connected TV. Volgens Christian Raveaux, Director Retail Media Connect bij Rewe, levert de samenwerking aanzienlijke voordelen op het gebied van customer targeting en analyses: ‘We kunnen onze klanten beter gepersonaliseerde ervaringen bieden en de effectiviteit van campagnes vergroten.’
LiveRamp ondersteunt Rewe bij het veilig verbinden en activeren van retaildata en het moderniseren van de samenwerking met leveranciers. Daarmee kunnen adverteerders retailsegmenten van Rewe inzetten om doelgroepen grootschalig te bereiken. Via LiveRamp’s netwerk zijn koppelingen mogelijk met meer dan 300 internationale mediabestemmingen, inclusief de belangrijkste digitale kanalen. Daarnaast wordt effectiviteitsmeting op basis van Rewe-data mogelijk gemaakt.
‘De samenwerking met Rewe voegt geavanceerde mogelijkheden toe aan een van de grootste retailmedianetwerken van Europa,’ zegt Kolja Brosche van LiveRamp Duitsland. ‘Adverteerders krijgen meer grip op datasamenwerking en kunnen campagnes beter meetbaar maken.’
Retailmedia is een sterk groeiend segment in digitale marketing. IAB Europe verwacht dat de advertentie-investeringen in deze categorie in 2028 oplopen tot 31,3 miljard euro, zoals gemeld in het Marketingfacts Jaarboek 2025 - hoofdstuk Retailmedia. Bestel dit ultieme handboek voor vakgenoten en studenten [hier].
foto: Ar KTM | Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
- Nederlandse media lanceren politiekereclame.nl
- Onderzoek: 'In de Nederlandse markt is in 2025 een duidelijke...
- Rewe Group breidt retailmedia-partnerschap uit met LiveRamp
Laatste Nieuws
- Rewe Group breidt... 24-09-2025
- Onderzoek: 'In de Nederlandse markt... 23-09-2025
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes