NS Stations lanceert game met kortingsacties voor reizigers

- Online
- 8 sep 2025 @ 10:39
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 sep 2025 @ 10:39
- Tamara de Vos
NS Stations en digitaal bureau Livewall lanceren deze maand de mobiele game ‘Sprint Station’. De game is bedoeld om de beleving op stations te vergroten en reizigers te belonen met directe kortingscoupons voor winkels op het station.
De introductie van Sprint Station maakt deel uit van het programma ‘Exploitatie in de Toekomst’ van NS Stations. Doel van dit programma is om stations niet alleen fysiek, maar ook digitaal aantrekkelijker te maken voor reizigers én retailpartners. De game is ontwikkeld als pilot om te testen hoe gamification kan bijdragen aan verhoogde winkelconversie en loyaliteit.
Gameplay en beloning
In de game rennen spelers met een 3D-personage over een virtueel perron, waarbij ze obstakels ontwijken en munten verzamelen. Deze munten zijn direct inwisselbaar voor digitale kortingscoupons. De coupons geven korting op producten als koffie, snacks of tijdschriften bij deelnemende winkeliers op het station.
Strategisch partnerschap
‘In nauwe samenwerking met Livewall hebben we de game Sprint Station ontwikkeld’, zegt Rens Raijmakers, business developer bij team Exploitatie van NS Stations. ‘Deze game is voor ons een eerste testcase in een online strategie om de commerciële positie van de stations, in samenwerking met de retail op de stations, te versterken. NS Stations tracht hierdoor een sterkere strategische partner te worden van de huurders op de stations. Livewall is voor ons hierin een strategische partner en begeleidt ons in de realisatie van deze ambities, maar denken vooral ook mee hoe deze gamification een onderdeel kan worden van onze loyalty ambities met onze reizigers in de toekomst.’
Beeld: Livewall
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS Stations lanceert game met... 08-09-2025
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese... 05-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes