Grohe viert 50 jaar in Nederland met focus op innovatie en duurzaamheid
.jpg)
- Content
- 1 sep 2025 @ 09:14
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 1 sep 2025 @ 09:14
- Imke Walenberg
Sanitairmerk Grohe viert dit jaar vijftig jaar aanwezigheid in Nederland. Ter gelegenheid van het jubileum lanceert Grohe twee campagnes, gericht op zowel consumenten (‘Al 50 jaar gemaakt voor waterplezier’) als professionals (‘Al 50 jaar jouw partner in sanitair’). De campagnes zijn van september tot eind oktober zichtbaar via tv, social media en online.
Sinds de introductie van de Skalatherm, de eerste thermostaatkraan die veilig douchen mogelijk maakte, staat gebruiksgemak en innovatie centraal. 'Bij al onze innovaties stond steeds één vraag centraal: wat heeft de gebruiker écht nodig?' zegt Christian Götter, Leader Northern Europe & General Manager GROHE Netherlands. Hij wijst op thema’s als personalisatie en duurzaamheid, die volgens hem bepalend zullen zijn voor de badkamer van de toekomst.
Design speelt daarbij een steeds grotere rol. De badkamer is allang geen puur functionele ruimte meer, stelt Patrick Speck, Leader Global Design bij Lixil Emena. 'Voor veel mensen is het een oase van rust die ze tot in detail willen personaliseren.' Producten als de Grohtherm Aqua Tiles, waarmee gebruikers hun ideale douche kunnen samenstellen, sluiten daarbij aan.
Bewustwordingscampagnes
Het jubileumjaar markeert ook een blik vooruit. Waterschaarste en het tekort aan installateurs zetten de sector onder druk. Grohe investeert daarom in waterbesparende technologie, zoals douchesystemen die tot 50% minder verbruiken, en in bewustwordingscampagnes zoals Grohe Team Ocean. Ook in de eigen bedrijfsvoering worden stappen gezet: van minder gasverbruik tot het schrappen van plastic verpakkingen.
Met die focus op innovatie en vakmanschap wil Grohe ook in de komende vijftig jaar relevant blijven voor consument en professional.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Koffiedealer Douwe verrast festivalgangers op Lowlands
- EasyToys zet taboe rond seksuele klachten centraal in...
- Gazelle opent fiets-pitstop tijdens Dutch Grand Prix in...
- GPCM2025: 'Goede contentmarketing creëert waarde voor bedrijf,...
- Brabant Partners lanceert campagne ‘Goed Leven is aan jou’
- [column] De digitale begraafplaats van goede ideeën
Laatste Nieuws
- Grohe viert 50 jaar in Nederland met... 01-09-2025
- [GPCM2025] 'Maak van content een... 29-08-2025
- Gazelle opent fiets-pitstop tijdens... 29-08-2025
- Goede contentmarketing creëert... 27-08-2025
- EasyToys zet taboe rond seksuele... 26-08-2025
- Breda investeert in studentenbinding... 26-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers