Grohe viert 50 jaar in Nederland met focus op innovatie en duurzaamheid

Grohe viert 50 jaar in Nederland met focus op innovatie en duurzaamheid
  • Content
  • 1 sep 2025 @ 09:14
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Sanitairmerk Grohe viert dit jaar vijftig jaar aanwezigheid in Nederland. Ter gelegenheid van het jubileum lanceert Grohe twee campagnes, gericht op zowel consumenten (‘Al 50 jaar gemaakt voor waterplezier’) als professionals (‘Al 50 jaar jouw partner in sanitair’). De campagnes zijn van september tot eind oktober zichtbaar via tv, social media en online.

Sinds de introductie van de Skalatherm, de eerste thermostaatkraan die veilig douchen mogelijk maakte, staat gebruiksgemak en innovatie centraal. 'Bij al onze innovaties stond steeds één vraag centraal: wat heeft de gebruiker écht nodig?' zegt Christian Götter, Leader Northern Europe & General Manager GROHE Netherlands. Hij wijst op thema’s als personalisatie en duurzaamheid, die volgens hem bepalend zullen zijn voor de badkamer van de toekomst.

Design speelt daarbij een steeds grotere rol. De badkamer is allang geen puur functionele ruimte meer, stelt Patrick Speck, Leader Global Design bij Lixil Emena. 'Voor veel mensen is het een oase van rust die ze tot in detail willen personaliseren.' Producten als de Grohtherm Aqua Tiles, waarmee gebruikers hun ideale douche kunnen samenstellen, sluiten daarbij aan.

Bewustwordingscampagnes

Het jubileumjaar markeert ook een blik vooruit. Waterschaarste en het tekort aan installateurs zetten de sector onder druk. Grohe investeert daarom in waterbesparende technologie, zoals douchesystemen die tot 50% minder verbruiken, en in bewustwordingscampagnes zoals Grohe Team Ocean. Ook in de eigen bedrijfsvoering worden stappen gezet: van minder gasverbruik tot het schrappen van plastic verpakkingen.

Met die focus op innovatie en vakmanschap wil Grohe ook in de komende vijftig jaar relevant blijven voor consument en professional.

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken