Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen lokale culturele relevantie is belangrijke marketingvaardigheid'

Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen lokale culturele relevantie is belangrijke marketingvaardigheid'
  • Food-en-retail
  • 1 sep 2025 @ 12:05
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Stephanie van Eerd is Marketing Portfolio Lead Benelux bij The Magnum Ice Cream Company. Voor aflevering 133 van de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Ik zou graag in het hoofd van de consument kruipen om nog beter te begrijpen hoe hij denkt.’

STEPHANIE
Woonachtig in Amsterdam, grotendeels opgegroeid in het buitenland. Ik verhuisde met mijn ouders en mijn broertje elke drie tot vier jaar tot mijn 16e. Ik heb gestudeerd aan de Hotelschool in Den Haag en een Master in Business Administration aan de UvA gedaan. Ik wist toen nog niet zo goed wat ik wilde worden, en dus begon ik in de IT industrie bij een scale-up waar ik twee jaar heb gewerkt tijdens het behalen van mijn pre-master. Het werd in deze periode snel duidelijk dat ik verlangde naar het werken met mensen en tastbare producten en merken, en dus meldde ik me aan voor een traineeship bij Unilever.
Ik ben inmiddels bijna acht jaar werkzaam bij Unilever/The Magnum Ice Cream Company en ik vind elke dag nog een feestje. Mijn traineeship bestond uit een rotatie in het Albert Heijn-accountteam en twee marketingrotaties voor Knorr/Bertolli en Zwitsal. Daarna ben ik aan de slag gegaan als Brand Manager voor Lipton Ice Tea NL, gevolgd door een regionale rol binnen onze Digital Marketing, Media & Commerce Foods-business. Ik werk nu sinds iets meer dan een jaar voor ijs (nu bekend als The Magnum Ice Cream Company), als Marketing Portfolio Lead Benelux. Kortom, ik heb al veel verschillende plekken binnen Unilever gezien. Ik vind dat dit het bedrijf ook juist zo leuk maakt.

What’s new?
The Magnum Ice Cream Company is live! Sinds juli opereren we als zelfstandig bedrijf en zit ons hoofdkantoor in Amsterdam. Van jaren met de trein pendelen naar op de fiets in het zonnetje naar kantoor, je hoort mij niet klagen. Daarnaast hebben we recent ons nieuwe merk Fruuji-sorbetijs gelanceerd. Dit was een project weer ik zelf heel veel passie uit heb gehaald de afgelopen periode.

MARKETINGVAARDIGHEDEN
Welke vaardigheden essentieel zijn voor een marketeer anno 2025? Authenticiteit, menselijk inzicht en het herkennen en omarmen van lokale culturele relevantie.

MARKETINGINSPIRATIE
Een voorbeeld van een marketingcampagne die me inspireert… dat zijn er veel! Bijvoorbeeld de campagne van Lego over perfectionisme onder kinderen vond ik een eye-opener. Lego liet hiermee zien hoe jong perfectionisme bij kinderen eigenlijk begint en hoe belangrijk de rol van ouders hierin is. Je voelt allerlei emoties als je de campagne bekijkt omdat je kinderen in een natuurlijke omgeving verschillend ziet reageren op situaties. Kinderen acteren niet en dat maakt het juist zo sterk. Daarnaast biedt Lego ook handvaten voor ouders om hiervan te leren en toe te passen. Dit maakt de campagne naar mijn mening nog sterker, omdat Lego een stap verder denkt en het ook daadwerkelijk toepast.



ONBEWOOND EILAND
Welke marketingtool ik zou meenemen naar een onbewoond eiland? Als ik op een onbewoond eiland zou zitten, zou ik hopelijk vooral veel zwemmen en genieten van de natuur, maar als ik een tool moet kiezen, zou ik iets meenemen wat multifunctioneel en makkelijk te gebruiken is en waarmee ik mijn avonturen ook ‘op’ kan blijven slaan. Ik zou daardoor al snel bij Canva uitkomen, omdat het verschillende functionaliteiten heeft. Zo zou ik mijn creativiteit kwijt kunnen in het maken van mooie visuals van dingen die ik zie of bedenk, maar zou ik ook video’s kunnen maken om mijn toffe ervaringen op het eiland vast te leggen.

MARKETINGPODCAST
Ik luister regelmatig naar podcasts van bijvoorbeeld Mel Robbins en Jay Shetty. Ik merk dat de dagen vaak voorbij vliegen en ik behoefte heb aan balans en korte incheck-momenten voor mezelf. Mel & Jay leggen allebei de focus op persoonlijke ontwikkelingen en maken content behapbaar en makkelijk om toe te passen - met een duidelijk stappenplan hoe je ergens kunt komen. Ideaal voor tussendoor tijdens een drukke week.

WHAT IF…
Als ik niet het marketingvak was ingerold, wat dan? Goede vraag en ik zou hier meerdere antwoorden voor kunnen bedenken. Wat voor mij vanaf jongs af aan centraal heeft gestaan, is het omgaan met mensen. Ook als ik een taal in een nieuw land bijvoorbeeld nog niet beheerste, zorgde ik er toch voor dat ik met iedereen kon communiceren. Daarnaast kwam mijn liefde voor gastvrijheid ook snel om de hoek kijken en pas ik dit nog in het dagelijks leven vaak toe; of het nou op werk is of privé.
Op dit moment ben ik weer helemaal into B&B vol liefde en denk ik hoe geweldig het zou zijn om samen met mijn vriend zoiets te runnen aan de kust in een warm land. Hij heeft een restaurant en grote passie voor koken, en ik heb een passie voor het werken met mensen, merken en gastvrijheid.

MARKETINGSUPERPOWER
Als ik een marketingsuperkracht zou mogen kiezen, dan zou ik graag helemaal in het hoofd van iedere consument willen kunnen kruipen om nog beter te begrijpen hoe ze denken en waarom.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken