Picnic wil gezond eten nog simpeler voor gezinnen maken

- Food-en-retail
- 28 aug 2025 @ 14:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 28 aug 2025 @ 14:00
- Peter van Woensel Kooy
Met de start van het schooljaar wil Picnic gezinnen helpen om gezonde routines weer op te pakken en nieuwe te ontdekken. Deze maand lanceert de websuper daarom een website waarop in cijfers en concrete voorbeelden is te zien hoe klanten thuis makkelijker gezond en duurzaam kunnen eten.
De online supermarkt heeft het afgelopen jaar een aantal vernieuwingen in de app doorgevoerd, waardoor het plannen en bereiden van evenwichtige maaltijden eenvoudiger wordt. De site geeft hiervan een overzicht en toelichting.
Met de start van het schooljaar helpt Picnic naar eigen zeggen gezinnen om gezonde routines weer op te pakken en nieuwe te ontdekken. Klik op de foto om het rechtenvrije beeld in hoge resolutie te downloaden.
De website toont onder meer vernieuwingen die helpen meer biologisch te eten, minder ongezonde producten te bestellen of de ecologische voetafdruk te verkleinen. Zo helpt de Maaltijdplanner met receptsuggesties op basis van eiwitvoorkeur (plantaardig, dierlijk of een mix) en zijn er meer dan 300 vegetarische en vegan recepten beschikbaar, met eenvoudige wissels voor biologische alternatieven. Ook kunnen klanten gericht zoeken op voedingswensen zoals glutenvrij, lactosevrij of halal.
Geen lokkertjes en beter voor milieu
Boodschappen doen met Picnic betekent winkelen zonder kindgerichte marketing, snackpromoties aan het einde van het gangpad of lokkers bij de kassa, zo belooft het retailmerk. 'Producten worden overzichtelijk gepresenteerd in de app, zodat ouders gericht kunnen kiezen wat ze nodig hebben, makkelijker kunnen laten liggen wat ze niet willen en op die manier dus ook kosten kunnen besparen.'
Verder vertelt Picnic de nadruk te leggen op zowel gezondheid als milieu. Zo is al 39 procent van het eiwitaanbod plantaardig, waardoor gezinnen laagdrempelig kennismaken met peulvruchten, tofu, hybride varianten en andere alternatieven. Voedingsverbeteringen worden gestuurd door richtlijnen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM): minder suiker, zout en verzadigd vet, en juist meer vezels. Daarnaast draagt 33 procent van de producten binnen het huismerk een duurzaamheidskeurmerk, zoals biologisch, dierenwelzijn of Fairtrade.
Gemaakt voor het dagelijks leven
'September is een moment om het ritme weer te vinden', zegt Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic. 'We weten dat ouders snelle oplossingen willen, zonder concessies te doen aan voeding of duurzaamheid en zonder de verleidingen van de supermarkt. Daarom hebben we een overzicht gemaakt hoe onze klanten gezonde keuzes makkelijk kunnen vinden en in huis kunnen halen. Onze app stelt je vervolgens in staat om in drie minuten al je boodschappen te doen.'
De opbouw van de app, van direct overzicht per ‘gangpad’ tot ‘product-swap’-suggesties voor bijvoorbeeld biologische opties, is gericht op tijdwinst en eenvoudig plannen. De volledig elektrische vloot van meer dan 2500 bezorgwagentjes levert de boodschappen aan de deur, zodat gezinnen meer tijd overhouden voor wat ertoe doet.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- app
- nieuwe schooljaar
- Picnic
- meer vezels
- ouders
- RIVM): minder suiker
- hulp
- eetgedrag
- zout
- verzadigd vet
- websuper
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sail-primeur: drijvend Verpact-recyclepunt en Heineken-bar
- Jopen start crowdfundcampagne voor thuisbasis
- De Damrakker vormt klein blikje en groot gebaar
- Dirk: Wij strijden óók voor betaalbare A-merkenare A-merken
- JDE Peet's (Douwe Egberts) verkocht aan Keurig Dr Pepper
- Primeur: eerste palmolievrije kruidnoten in de winkel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- De Bijenkorf breidt retailmedia... 28-08-2025
- Picnic wil gezond eten nog simpeler... 28-08-2025
- Bol zet in op soepele start... 28-08-2025
- 'Vakantie is echt bedoeld om uit te... 28-08-2025
- Runnersworld start circulair... 26-08-2025
- 'Mijn eindverantwoordelijkheid stopt... 26-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers