The Business of Culture lanceert The Reframe

The Business of Culture lanceert The Reframe
  • Bureaus
  • 28 aug 2025 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Strategie studio The Business of Culture introduceert 'online strategie format' The Reframe. Dit is volgens de ontwikkelaar ontworpen voor 'oprichters, leiders en professionals die op een kruispunt staan'. In 60 minuten wordt met het format een kort maar krachtig moment van perspectiefverschuiving geboden.

'Of het nu gaat om het verleggen van je koers, het opnieuw vormgeven van je verhaal of het maken van complexe keuzes, in 60 minuten gaan we er doorheen', licht strategy director Cindy Fleur toe. 'Je leert anders anders kijken, zo zie je meer: nieuwe inzichten, mogelijkheden, oplossingen.' 

Houvast en vertrouwen
Business is culture - culture is business, verwijst ze naar haar studionaam. Die business is volgens Fleur de waarde die we voor elkaar creëren: 'de waarden die we verdedigen en de context waarin we opereren.' Cultuur is het kader waarbinnen we zaken doen, stelt ze. 'Door dat frame te verschuiven, veranderen we de manier waarop we kijken naar onze uitdagingen. En dus ook de mogelijkheden die we kunnen zien om ze op te lossen. Dat is precies wat strategie moet doen: het moet richting, houvast en vertrouwen geven. Zodat je goed kunt kiezen. Voor je bedrijf, je merk en jezelf.'
Binnen The Reframe komt deze aanpak als in een snelkookpan samen, met praktische en passende output.

Fris perspectief
'Al voordat ik mezelf strateeg noemde, was ik geboeid door het idee dat de manier waarop een probleem gekaderd wordt de sleutel kan zijn voor betere en vooral, meer vernieuwende oplossingen. In mijn academische werk onderzocht ik de link tussen probleemdefinitie en innovatie en liet ik zien hoe een shift in perspectief kan leiden tot baanbrekende ideeën. Met The Reframe help ik je daarbij. Samen bekijken we je business-, merk- of carrièrevraagstuk vanuit een ander kader. Want dat frisse perspectief kan precies de beweging op gang brengen waardoor je wél vooruit komt', besluit Fleur, tevens founder van The Business of Culture. Eerder werkte ze onder meer samen met het Rijksmuseum, Gemeente Amsterdam en What Design Can Do.

Meer informatie over The Reframe is te vinden via The Reframe

Fotografie: Sabrina Beek

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken