Bol zet in op soepele start schooljaar met nieuwe campagne
.jpg)
- Food-en-retail
- 28 aug 2025 @ 08:53
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 28 aug 2025 @ 08:53
- Imke Walenberg
Bol trapt het nieuwe school- en studiejaar af met de campagne ‘De winkel van soepele starters’. Het bedrijf speelt hiermee in op de vaak hectische overgang na de zomer, zowel voor gezinnen met schoolgaande kinderen als voor studenten die hun intrek nemen in een nieuwe stad.
De campagne, ontwikkeld door digital agency Dept, is deze week gelanceerd in Nederland en België. In de hero-video wordt de precisie van een ‘heist-film’ vertaald naar de logistieke operatie die gezinnen ieder jaar doormaken bij de start van school. 'De omschakeling na de zomer is voor veel gezinnen een hele operatie. De precisie die daarbij komt kijken werd de inspiratie voor de nieuwe campagnefilm,' aldus Ramin Bahari, creative director bij Dept.
Naast gezinnen richt Bol zich nadrukkelijk op studenten. Het platform is dit jaar hoofdsponsor van meerdere introductieweken in beide landen. Via outdoor media op treinstations, online radio, social content en influencer-campagnes wil Bol studenten bereiken. Een opvallende activatie is opnieuw de reeks ‘huisfeestjes’, waarbij studenten prijzen kunnen winnen die bijdragen aan een soepele start van hun studentenleven.
Nadruk op refurbished producten
Opvallend is ook de nadruk op refurbished producten. Onder de slogan ‘Zo goed als nieuw, maar dan opnieuw’ zet Bol deze categorie nadrukkelijk in de etalage. Hiermee wil het bedrijf zowel ouders als studenten stimuleren om te kiezen voor duurzamere alternatieven, zoals refurbished laptops, tablets of smartphones.
Voor de uitvoering van de campagne werkte Bol samen met meerdere bureaus: Dept tekende voor de hero-campagne, aidem agency verzorgde de UGC-socialcampagne, Crocodile Agency de influencerstrategie, Megawatt de huisfeestjes-activatie, terwijl Dentsu en Mindshare de mediastrategie respectievelijk in Nederland en België invulden.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sail-primeur: drijvend Verpact-recyclepunt en Heineken-bar
- Jopen start crowdfundcampagne voor thuisbasis
- Dirk: Wij strijden óók voor betaalbare A-merkenare A-merken
- De Damrakker vormt klein blikje en groot gebaar
- JDE Peet's (Douwe Egberts) verkocht aan Keurig Dr Pepper
- Primeur: eerste palmolievrije kruidnoten in de winkel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Picnic wil gezond eten nog simpeler... 28-08-2025
- Bol zet in op soepele start... 28-08-2025
- 'Vakantie is echt bedoeld om uit te... 28-08-2025
- Runnersworld start circulair... 26-08-2025
- 'Mijn eindverantwoordelijkheid stopt... 26-08-2025
- JDE Peet's (Douwe Egberts) verkocht... 25-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers