Bol zet in op soepele start schooljaar met nieuwe campagne

Bol zet in op soepele start schooljaar met nieuwe campagne
  • Food-en-retail
  • 28 aug 2025 @ 08:53
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Bol trapt het nieuwe school- en studiejaar af met de campagne ‘De winkel van soepele starters’. Het bedrijf speelt hiermee in op de vaak hectische overgang na de zomer, zowel voor gezinnen met schoolgaande kinderen als voor studenten die hun intrek nemen in een nieuwe stad.

De campagne, ontwikkeld door digital agency Dept, is deze week gelanceerd in Nederland en België. In de hero-video wordt de precisie van een ‘heist-film’ vertaald naar de logistieke operatie die gezinnen ieder jaar doormaken bij de start van school. 'De omschakeling na de zomer is voor veel gezinnen een hele operatie. De precisie die daarbij komt kijken werd de inspiratie voor de nieuwe campagnefilm,' aldus Ramin Bahari, creative director bij Dept.

Naast gezinnen richt Bol zich nadrukkelijk op studenten. Het platform is dit jaar hoofdsponsor van meerdere introductieweken in beide landen. Via outdoor media op treinstations, online radio, social content en influencer-campagnes wil Bol studenten bereiken. Een opvallende activatie is opnieuw de reeks ‘huisfeestjes’, waarbij studenten prijzen kunnen winnen die bijdragen aan een soepele start van hun studentenleven.

Nadruk op refurbished producten

Opvallend is ook de nadruk op refurbished producten. Onder de slogan ‘Zo goed als nieuw, maar dan opnieuw’ zet Bol deze categorie nadrukkelijk in de etalage. Hiermee wil het bedrijf zowel ouders als studenten stimuleren om te kiezen voor duurzamere alternatieven, zoals refurbished laptops, tablets of smartphones.

Voor de uitvoering van de campagne werkte Bol samen met meerdere bureaus: Dept tekende voor de hero-campagne, aidem agency verzorgde de UGC-socialcampagne, Crocodile Agency de influencerstrategie, Megawatt de huisfeestjes-activatie, terwijl Dentsu en Mindshare de mediastrategie respectievelijk in Nederland en België invulden.

 

Imke Walenberg

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken