Tour of Holland na 21 jaar terug met NIBC Bank als partner en hoofdsponsor

Tour of Holland na 21 jaar terug met NIBC Bank als partner en hoofdsponsor
  • Sponsoring
  • 29 jul 2025 @ 10:11
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Sport

De Ronde van Nederland keert terug op de Nederlandse sportkalender. De zesdaagse wielerkoers wordt gereden van 14 tot en met 19 oktober 2025 en doet meerdere regio’s aan, met een proloog in Den Haag, de stad waar partner en hoofdsponsor NIBC Bank al ruim 80 jaar is gevestigd. Roxane Knetemann is koersdirecteur.

Voor NIBC Bank is het partnerschap een logische stap. ‘Wij geloven in mensen en initiatieven die vooruit willen’, aldus Nick Jue, CEO van NIBC Bank. ‘Of het nu gaat om het financieren van een woning, het opbouwen van spaargeld of het ondersteunen van ondernemerschap - wij helpen ambities realiseren. De terugkeer van de Tour of Holland is een initiatief met visie en lef. Daar voelen wij ons als bank mee verbonden. Net als in de wielersport draait het bij NIBC Bank om snelheid, samenwerking en expertise. Bovendien is fietsen diep verankerd in de Nederlandse cultuur en daarmee ook in die van ons, als van oudsher Nederlandse bank. De samenwerking past perfect bij ons DNA.’

Naamsbekendheid
Het doel van de sponsoring is vooral naamsbekendheid, aldus Jue tegen het AD, en het zich ontdoen van het imago van een zakenbank, want dat zijn ze niet meer met 75% particuliere clientèle.
De NIBC Tour of Holland is een initiatief van TIG Sports & Events, bekend van onder andere de Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix, het KLM Open en de Invictus Games. De koers heeft de ambitie uit te groeien tot een vast onderdeel van het internationale wielerseizoen.

Roxane Knetemann
Koersdirecteur Roxane Knetemann is enthousiast: ‘De NIBC Tour of Holland staat voor meer dan alleen wielrennen. De koers draait om vertrouwen, vernieuwing en groei. Met NIBC Bank als hoofdsponsor hebben we een partner die deze waarden omarmt.’ In september volgt meer informatie over het programma, deelnemende teams en side events. Het partnerschap tussen NIBC Bank en Tour of Holland kwam mede tot stand dankzij sportmarketeer Frank van den Wall Bake.
 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken