Primark introduceert mannequin die rolstoelgebruikers representeert

Primark introduceert mannequin die rolstoelgebruikers representeert
  • Food-en-retail
  • 29 jul 2025 @ 08:17
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Retail

De zittende mannequin van Primark heet Sophie, omdat zij is ontwikkeld in samenwerking met de Britse televisiepresentatrice en rolstoelgebruiker Sophie Morgan.

‘Sophie’ is te zien in de etalages en op de winkelvloer van 22 flagshipstores in negen landen, waar ook de in januari gelanceerde Adaptieve-collectie verkrijgbaar is. In Nederland kun je Sophie vinden in Rotterdam-Centrum.

Symbool
De ontwikkeling van de mannequin duurde ruim een jaar en Morgan was nauw betrokken bij het ontwerp, van de eerste moodboards tot de uiteindelijke goedkeuring van het model en de bijbehorende rolstoel: ‘Dit project ligt me enorm na aan het hart. “Sophie” is meer dan alleen een mannequin; ze is een symbool van vooruitgang en zichtbaarheid.’

Neklabels
Onlangs kondigde Primark ook aan neklabels uit kinderkleding te verwijderen om zo meer comfortabele, inclusieve producten te introduceren.

 

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken