Viper en Sjaak trekken afhakers naar het feestje met nieuwe campagne

Viper en Sjaak trekken afhakers naar het feestje met nieuwe campagne
  • Food-en-retail
  • 28 jul 2025 @ 13:05
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Hard seltzer-merk Viper lanceert een nieuwe zomercampagne waarin het bekende fenomeen ‘Sjaak Afhaak’ wordt omgedoopt tot ‘Sjaak Aanhaak’. Doel: jongeren aanmoedigen om tóch naar het feestje te gaan. Artiest en acteur Sjaak speelt de hoofdrol in de digitale campagne, die volledig draait om het belang van het pre-party moment.

De campagne is ontwikkeld door digital agency Dept, in samenwerking met audiovisueel bureau Het Rode Balletje. Volgens Viper is de pre-party hét moment waarop de toon van de avond wordt gezet. En juist daar wil het merk aanwezig zijn, met humor, energie en een blik Viper.

'Met deze campagne willen we mensen letterlijk in beweging krijgen,' zegt Simonette Zimmerman, Brand Activation Manager bij Viper. 'Iedereen kent wel een ‘Sjaak Afhaak’ in de groep. Wij geven daar een positieve draai aan. Sjaak brengt precies de energie die bij Viper past.'

Culturele relevantie

Ook Dept ziet de kracht van culturele relevantie. 'Met Viper willen we dicht op de leefwereld van jongeren zitten,' aldus Ramin Bahari, Creative Director. 'Sjaak wist meteen de juiste toon te vinden: energiek en met een flinke dosis zelfspot.'

De campagne wordt vanaf deze week uitgerold via de social kanalen van Viper en Sjaak en richt zich volledig op een digital-first aanpak.

Imke Walenberg

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken