Viper en Sjaak trekken afhakers naar het feestje met nieuwe campagne
.jpg)
- Food-en-retail
- 28 jul 2025 @ 13:05
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 28 jul 2025 @ 13:05
- Imke Walenberg
Hard seltzer-merk Viper lanceert een nieuwe zomercampagne waarin het bekende fenomeen ‘Sjaak Afhaak’ wordt omgedoopt tot ‘Sjaak Aanhaak’. Doel: jongeren aanmoedigen om tóch naar het feestje te gaan. Artiest en acteur Sjaak speelt de hoofdrol in de digitale campagne, die volledig draait om het belang van het pre-party moment.
De campagne is ontwikkeld door digital agency Dept, in samenwerking met audiovisueel bureau Het Rode Balletje. Volgens Viper is de pre-party hét moment waarop de toon van de avond wordt gezet. En juist daar wil het merk aanwezig zijn, met humor, energie en een blik Viper.
'Met deze campagne willen we mensen letterlijk in beweging krijgen,' zegt Simonette Zimmerman, Brand Activation Manager bij Viper. 'Iedereen kent wel een ‘Sjaak Afhaak’ in de groep. Wij geven daar een positieve draai aan. Sjaak brengt precies de energie die bij Viper past.'
Culturele relevantie
Ook Dept ziet de kracht van culturele relevantie. 'Met Viper willen we dicht op de leefwereld van jongeren zitten,' aldus Ramin Bahari, Creative Director. 'Sjaak wist meteen de juiste toon te vinden: energiek en met een flinke dosis zelfspot.'
De campagne wordt vanaf deze week uitgerold via de social kanalen van Viper en Sjaak en richt zich volledig op een digital-first aanpak.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van bloem tot bloeiende business
- Action meldt sterke groei in Q1/2 2025 - omzet stijgt met 18...
- 12 nieuwe restaurants in de Michelingids Nederland
- Britse Compass Group neemt foodservicemerk Vermaat over
- Cosmopolitan en Juicebrothers ontwikkelen juice geïnspireerd...
- Viper en Sjaak trekken afhakers naar het feestje met nieuwe...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nivea haakt in op Pride met Be You... 01-08-2025
- [marketeer 228] In gesprek met... 01-08-2025
- Nominaties ABN Amro Retailer of the... 31-07-2025
- Primark biedt veilige kleedruimte... 30-07-2025
- Primark introduceert mannequin die... 29-07-2025
- Viper en Sjaak trekken afhakers naar... 28-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers