Rotterdam speelt hoofdrol in Puma-sneakercampagne

Rotterdam speelt hoofdrol in Puma-sneakercampagne
  • Content
  • 15 jul 2025 @ 10:54
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Na een lokale samenwerking met artiesten en community's is de nieuwe sneaker Fade Nitro van sportmerk Puma gelanceerd in drie Europese voetbalsteden: Rotterdam, Napels en Marseille.

Voetbal speelt in alle drie de steden een centrale rol in het dagelijks leven, meldt Puma. Volgens het sportmerk is de Fade Nitro ontworpen voor ‘diegene die hun stad in elke stap meenemen’. De campagne, ontwikkelt door Gen Next-bureau Kult&Ace, zet in op lokale verbondenheid en richt zich op het combineren van cultuur, beweging en design.

Lokale artiesten

In elke stad is samengewerkt met een artiest of artiesten die hun community representeren. In Rotterdam is dat rapper QLAS, in Napels artiest Bigmadwolff en in Marseille treden rapper Alonzo en jonge collega JMK$ gezamenlijk op. Tijdens het grassroots-voetbaltoernooi Marscup was Alonzo ook als coach aan de zijlijn aanwezig.



Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken