Decathlon viert zomerse klassiekers met opvallende straatcampagne
.jpg)
- Content
- 2 jul 2025 @ 14:56
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 2 jul 2025 @ 14:56
- Imke Walenberg
Decathlon viert deze zomer twee productjubilea: het Easybreath-snorkelmasker bestaat 10 jaar en de populaire 2 Seconds-tent is al 20 jaar een vertrouwd gezicht op campings wereldwijd. Reden genoeg voor het sportmerk om groots uit te pakken met een creatieve buitenreclamecampagne in Amsterdam en Den Haag.
Op het Centraal Station in Amsterdam en de Grote Marktstraat in Den Haag zijn reclamepanelen voorzien van levensgrote 3D-versies van het Easybreath-masker. De uitingen lijken rechtstreeks uit het water te komen en trekken onmiddellijk de aandacht van voorbijgangers. De opvallende displays zijn ontwikkeld en geplaatst door O2H Creative Solutions, in samenwerking met Out of Home Masters en JCDecaux.
93 zomerdagen
Met de campagne wil Decathlon het zomerse avontuur aanwakkeren. 'Veel mensen denken bij zomer vooral aan vakantie, maar er zijn 93 zomerdagen,' zegt Bart Bouwmeester van Decathlon. 'Dat zijn 93 kansen om naar buiten te gaan, iets nieuws te proberen en samen actief te zijn. De zomer is niet alleen voor verre reizen, maar ook voor spontane uitstapjes en lange avonden dicht bij huis.'
De Easybreath en de 2 Seconds-tent zijn volgens Decathlon voorbeelden van slimme innovaties die buitensport toegankelijk maken voor een breed publiek. De reclame-uitingen onderstrepen die missie op speelse wijze: ze nodigen mensen uit om letterlijk onder te duiken in de zomer en alles uit het seizoen te halen.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers