Decathlon viert zomerse klassiekers met opvallende straatcampagne

Decathlon viert zomerse klassiekers met opvallende straatcampagne
  • Content
  • 2 jul 2025 @ 14:56
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Decathlon viert deze zomer twee productjubilea: het Easybreath-snorkelmasker bestaat 10 jaar en de populaire 2 Seconds-tent is al 20 jaar een vertrouwd gezicht op campings wereldwijd. Reden genoeg voor het sportmerk om groots uit te pakken met een creatieve buitenreclamecampagne in Amsterdam en Den Haag.

Op het Centraal Station in Amsterdam en de Grote Marktstraat in Den Haag zijn reclamepanelen voorzien van levensgrote 3D-versies van het Easybreath-masker. De uitingen lijken rechtstreeks uit het water te komen en trekken onmiddellijk de aandacht van voorbijgangers. De opvallende displays zijn ontwikkeld en geplaatst door O2H Creative Solutions, in samenwerking met Out of Home Masters en JCDecaux.

93 zomerdagen

Met de campagne wil Decathlon het zomerse avontuur aanwakkeren. 'Veel mensen denken bij zomer vooral aan vakantie, maar er zijn 93 zomerdagen,' zegt Bart Bouwmeester van Decathlon. 'Dat zijn 93 kansen om naar buiten te gaan, iets nieuws te proberen en samen actief te zijn. De zomer is niet alleen voor verre reizen, maar ook voor spontane uitstapjes en lange avonden dicht bij huis.'

De Easybreath en de 2 Seconds-tent zijn volgens Decathlon voorbeelden van slimme innovaties die buitensport toegankelijk maken voor een breed publiek. De reclame-uitingen onderstrepen die missie op speelse wijze: ze nodigen mensen uit om letterlijk onder te duiken in de zomer en alles uit het seizoen te halen.

 

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken