Bol en Tiny Miracles maken kunst tastbaar én sociaal met ‘Canvas for Change’
.jpg)
- Algemeen
- 2 jul 2025 @ 09:50
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 2 jul 2025 @ 09:50
- Imke Walenberg
Een canvas tas die niet alleen opvalt door design, maar ook een leven verandert, dat is de gedachte achter ‘Canvas for Change’, het nieuwe initiatief van Bol en de sociale onderneming Tiny Miracles.
Twee limited-edition tassen, ontworpen door de Nederlandse kunstenaars Rogier Roeters en Cindy Bakker, zijn vanaf deze week verkrijgbaar via het platform. Niet zomaar een accessoire, maar een product met impact: de tassen worden met de hand gemaakt door vrouwen uit kwetsbare gemeenschappen in Mumbai.
Met het project willen Bol en Tiny Miracles meer doen dan een mooi product op de markt brengen. Het gaat om economische empowerment, het creëren van structureel inkomen en het versterken van vrouwen in een systeem waarin armoede generaties lang wordt doorgegeven. 'We bieden deze vrouwen meer dan werk,' zegt Tiny Miracles-oprichter Laurien Meuter. 'We geven ze kansen om zich te ontwikkelen en daarmee hun toekomst én die van hun kinderen radicaal te veranderen.'
De samenwerking sluit aan bij de bredere maatschappelijke strategie van Bol, waarin het platform ook wordt ingezet voor sociale vooruitgang. De keuze voor Roeters en Bakker, beiden bekend om hun uitgesproken, kleurrijke beeldtaal, onderstreept het streven naar een krachtige visuele boodschap. Hun ontwerpen verbeelden hoop, kracht en verandering, precies de kern van het project.
De tassen kosten €14,99 en zijn exclusief verkrijgbaar via Bol.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Retailhospitality als strategisch wapen
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Europese Toegankelijkheidswet gaat op 28 juni in
- De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C: Hét fundament voor...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers