Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk

Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
  • B2b
  • 29 jun 2025 @ 11:53
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Mediahuis E-commerce, onderdeel van Mediahuis Nederland, heeft het Thuiswinkel Waarborg Duurzaamheidscertificaat ontvangen. Daarmee wordt het bedrijf erkend voor zijn structurele en strategische aanpak van duurzame e-commerce.

‘We voelen ons verantwoordelijk om e-commerce anders en beter te doen’, stelt Ben Mulder, verantwoordelijk voor E-commerce bij Mediahuis. ‘We bieden alleen producten aan waarvan we zeker weten dat ze passen bij onze lezers én die weinig retouren veroorzaken.’ Dat beleid werpt zijn vruchten af: met een retourpercentage onder de 3% scoort Mediahuis E-commerce fors beter dan het landelijk gemiddelde van circa 11%. Retouren worden bovendien niet vernietigd, maar hergebruikt via verrassingsboxen of geschonken aan goede doelen.

Ook in logistiek maakt het platform duurzame keuzes. Zo worden omdozen waar mogelijk weggelaten en wordt geïnvesteerd in elektrische vervoersmiddelen, ondanks de hogere kosten.

Het duurzaamheidscertificaat is onderdeel van het Thuiswinkel Duurzaamheidsprogramma. Bas de Vries, Operational Lead bij Mediahuis E-commerce, leidde het certificeringstraject. ‘Het programma heeft ons geholpen onze inspanningen te structureren en duurzaamheidsdoelen per thema vast te leggen. Van strategie tot circulaire economie en van verpakking tot bezorging – alles is geborgd in een meerjarenstrategie’, zegt hij.

De voortgang wordt jaarlijks geëvalueerd door Thuiswinkel.org. ‘Duurzaamheid is geen project, maar een proces’, aldus De Vries. ‘We zetten ons blijvend in voor een toekomstbestendige vorm van e-commerce.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken