Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk

- B2b
- 29 jun 2025 @ 11:53
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 29 jun 2025 @ 11:53
- Kel Koenen
Mediahuis E-commerce, onderdeel van Mediahuis Nederland, heeft het Thuiswinkel Waarborg Duurzaamheidscertificaat ontvangen. Daarmee wordt het bedrijf erkend voor zijn structurele en strategische aanpak van duurzame e-commerce.
‘We voelen ons verantwoordelijk om e-commerce anders en beter te doen’, stelt Ben Mulder, verantwoordelijk voor E-commerce bij Mediahuis. ‘We bieden alleen producten aan waarvan we zeker weten dat ze passen bij onze lezers én die weinig retouren veroorzaken.’ Dat beleid werpt zijn vruchten af: met een retourpercentage onder de 3% scoort Mediahuis E-commerce fors beter dan het landelijk gemiddelde van circa 11%. Retouren worden bovendien niet vernietigd, maar hergebruikt via verrassingsboxen of geschonken aan goede doelen.
Ook in logistiek maakt het platform duurzame keuzes. Zo worden omdozen waar mogelijk weggelaten en wordt geïnvesteerd in elektrische vervoersmiddelen, ondanks de hogere kosten.
Het duurzaamheidscertificaat is onderdeel van het Thuiswinkel Duurzaamheidsprogramma. Bas de Vries, Operational Lead bij Mediahuis E-commerce, leidde het certificeringstraject. ‘Het programma heeft ons geholpen onze inspanningen te structureren en duurzaamheidsdoelen per thema vast te leggen. Van strategie tot circulaire economie en van verpakking tot bezorging – alles is geborgd in een meerjarenstrategie’, zegt hij.
De voortgang wordt jaarlijks geëvalueerd door Thuiswinkel.org. ‘Duurzaamheid is geen project, maar een proces’, aldus De Vries. ‘We zetten ons blijvend in voor een toekomstbestendige vorm van e-commerce.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- HBS lanceert GeoSpark voor meetbare samplingcampagnes
- Snowflake en Acxiom moderniseren AI marketing
- Van duurzame kruk tot circulaire spirit: winnaars VM Packaging...
- Marketingtransfers week 24, 2025
- Supermetrics neemt Relay42 over voor end-to-end...
- Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
Laatste Nieuws
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
- SoftwareOne en Eye-Able richten zich... 26-06-2025
- Adform introduceert visuele planner... 26-06-2025
- ‘Samen bouwen aan een verhaal’: AH... 26-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation