HBS lanceert GeoSpark voor meetbare samplingcampagnes

HBS lanceert GeoSpark voor meetbare samplingcampagnes
  • B2b
  • 17 jun 2025 @ 10:20
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Sampling- en activatiebureau Harder Better Stronger (HBS) introduceert GeoSpark, een technologie die fysieke merkactivaties meetbaar en converteerbaar maakt. De oplossing is inmiddels toegepast in een campagne van Doritos in Nederland en België.

GeoSpark detecteert via locatiegebaseerde, anonieme ID's de fysieke aanwezigheid van personen binnen een straal van bijvoorbeeld 50 meter rond een activatie. Hierdoor kunnen merken hun campagnes digitaliseren zonder gebruik van persoonsgegevens. Binnen 24 tot 48 uur volgt digitale opvolging via onder meer Instagram en TikTok, gericht op aanwezige bezoekers.

Conversie en segmentatie

De tool biedt vier varianten van geo-metingen, oplopend van simpele tellingen tot campagnes met demografische segmentatie en directe conversie. Incentives zoals Tikkie Cashback en HighCo Nationale Coupon stimuleren conversie. Volgens HBS stelt dit merken in staat hun ROI scherper te bepalen. ‘In gesprekken met merken horen we steeds vaker dezelfde vraag terugkomen: hoe meten we de impact van onze sampling campagnes en live activaties?’, zegt Pim van Grieken, Managing Director Benelux bij HBS. ‘GeoSpark is ontwikkeld om daar een concreet, data gedreven antwoord op te geven.’

Digitale marketingfunnel

Volgens HBS integreert GeoSpark sampling naadloos in de marketingfunnel: van ID-vangst en doelgroepsegmentatie tot conversie en rapportage. Dennis Schouten, Managing Director Nederland, stelt: ‘Wij geloven dat juist de combinatie van beide leidt tot de sterkste merkbeleving én de beste performance.’

De eerste toepassing van GeoSpark vond plaats in een grootschalige samplingcampagne van Doritos. De technologie wordt voortaan standaard ingezet voor merkactivaties binnen het portfolio van PepsiCo in de Benelux.

 

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken