HBS lanceert GeoSpark voor meetbare samplingcampagnes

- B2b
- 17 jun 2025 @ 10:20
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 17 jun 2025 @ 10:20
- Tamara de Vos
Sampling- en activatiebureau Harder Better Stronger (HBS) introduceert GeoSpark, een technologie die fysieke merkactivaties meetbaar en converteerbaar maakt. De oplossing is inmiddels toegepast in een campagne van Doritos in Nederland en België.
GeoSpark detecteert via locatiegebaseerde, anonieme ID's de fysieke aanwezigheid van personen binnen een straal van bijvoorbeeld 50 meter rond een activatie. Hierdoor kunnen merken hun campagnes digitaliseren zonder gebruik van persoonsgegevens. Binnen 24 tot 48 uur volgt digitale opvolging via onder meer Instagram en TikTok, gericht op aanwezige bezoekers.
Conversie en segmentatie
De tool biedt vier varianten van geo-metingen, oplopend van simpele tellingen tot campagnes met demografische segmentatie en directe conversie. Incentives zoals Tikkie Cashback en HighCo Nationale Coupon stimuleren conversie. Volgens HBS stelt dit merken in staat hun ROI scherper te bepalen. ‘In gesprekken met merken horen we steeds vaker dezelfde vraag terugkomen: hoe meten we de impact van onze sampling campagnes en live activaties?’, zegt Pim van Grieken, Managing Director Benelux bij HBS. ‘GeoSpark is ontwikkeld om daar een concreet, data gedreven antwoord op te geven.’
Digitale marketingfunnel
Volgens HBS integreert GeoSpark sampling naadloos in de marketingfunnel: van ID-vangst en doelgroepsegmentatie tot conversie en rapportage. Dennis Schouten, Managing Director Nederland, stelt: ‘Wij geloven dat juist de combinatie van beide leidt tot de sterkste merkbeleving én de beste performance.’
De eerste toepassing van GeoSpark vond plaats in een grootschalige samplingcampagne van Doritos. De technologie wordt voortaan standaard ingezet voor merkactivaties binnen het portfolio van PepsiCo in de Benelux.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
- locatiegebaseerde marketing
- Doritos
- HBS
- conversie
- digitale opvolging
- GeoSpark
- merkactivatie
- sampling
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- HBS lanceert GeoSpark voor meetbare... 17-06-2025
- Snowflake en Acxiom moderniseren AI... 16-06-2025
- De marketingtransfers van week 23,... 13-06-2025
- Een einde aan 'do-not-reply’-marketing11-06-2025
- MassiveMusic bundelt krachten tot... 11-06-2025
- Klantverlies dreigt voor zwijgende... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation