Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen

- Bureaus
- 16 jun 2025 @ 12:00
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 jun 2025 @ 12:00
- Tamara de Vos
Het Ministerie van Defensie heeft op 16 juni een nieuwe campagne gelanceerd onder de titel 'Tijd voor Defensie: Vind de plek die ziet wat je kan'. De campagne is ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam en richt zich specifiek op vrouwen, die momenteel met 19% ondervertegenwoordigd zijn binnen de organisatie.
Volgens Paul Klaessen, hoofd Arbeidsmarktcommunicatie bij Defensie, twijfelen veel vrouwen of zij binnen Defensie passen. 'In een tijd dat we fors moeten groeien kan Defensie niet langer uitsluitend leunen op de instroom van mannen’, aldus Klaessen. De campagne benadrukt systemische gelijkheid: een organisatiecultuur waarin verwachtingen, verantwoordelijkheden en waardering niet afhangen van geslacht.
De nieuwe campagne van het Ministerie van Defensie
Multimediale inzet
De campagne wordt verspreid via video, sociale media, digitale kanalen en podcasts. In de televisie- en online video worden vrouwen afgebeeld die zich beknot voelen door maatschappelijke ongelijkheid. Defensie biedt een alternatief: een omgeving waar vrouwen verantwoordelijkheid dragen, leidinggeven en gewaardeerd worden.
Vervolgfase en realistische beeldvorming
In de tweede fase van de campagne wordt via branded content aandacht besteed aan drempels voor vrouwen, zoals twijfels over fysieke of mentale geschiktheid. De contentreeks bestaat onder meer uit podcasts, artikelen en straatinterviews.
Voor een realistisch beeld zijn vrouwen uit zowel Defensie als het creatieteam intensief betrokken bij de campagneontwikkeling. 'Als je een campagne maakt die vrouwen moet aanspreken, is het belangrijk dat je echt snapt hoe zij de wereld ervaren’, zegt Sven Vening, CEO van Dentsu Creative.
Credits
Klant: Ministerie van Defensie
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam, Radancy, Initiative, Monks
Productiemaatschappij: Better Call Sol
Regisseur: Donnya Zidan
DOP: Boas van Milligen & Rutger Storm
Editor: Sam Groesbeek & Editors Amsterdam
Grading: De Grot
VFX: De Grot
Sound design: Haaifaai
Muziek compositie: pumpcomp
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Natwerk kiest Dawn als nieuw... 16-06-2025
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich... 16-06-2025
- Nierstichting gooit het roer om met... 16-06-2025
- Marktplaats oppert upgrade van je auto16-06-2025
- Pitchen tussen wolken en zand met... 13-06-2025
- Allianz Direct stunt met bold... 13-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation