Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen

Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
  • Bureaus
  • 16 jun 2025 @ 12:00
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het Ministerie van Defensie heeft op 16 juni een nieuwe campagne gelanceerd onder de titel 'Tijd voor Defensie: Vind de plek die ziet wat je kan'. De campagne is ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam en richt zich specifiek op vrouwen, die momenteel met 19% ondervertegenwoordigd zijn binnen de organisatie.

Volgens Paul Klaessen, hoofd Arbeidsmarktcommunicatie bij Defensie, twijfelen veel vrouwen of zij binnen Defensie passen. 'In een tijd dat we fors moeten groeien kan Defensie niet langer uitsluitend leunen op de instroom van mannen’, aldus Klaessen. De campagne benadrukt systemische gelijkheid: een organisatiecultuur waarin verwachtingen, verantwoordelijkheden en waardering niet afhangen van geslacht.

De nieuwe campagne van het Ministerie van Defensie



Multimediale inzet

De campagne wordt verspreid via video, sociale media, digitale kanalen en podcasts. In de televisie- en online video worden vrouwen afgebeeld die zich beknot voelen door maatschappelijke ongelijkheid. Defensie biedt een alternatief: een omgeving waar vrouwen verantwoordelijkheid dragen, leidinggeven en gewaardeerd worden.

Vervolgfase en realistische beeldvorming

In de tweede fase van de campagne wordt via branded content aandacht besteed aan drempels voor vrouwen, zoals twijfels over fysieke of mentale geschiktheid. De contentreeks bestaat onder meer uit podcasts, artikelen en straatinterviews.

Voor een realistisch beeld zijn vrouwen uit zowel Defensie als het creatieteam intensief betrokken bij de campagneontwikkeling. 'Als je een campagne maakt die vrouwen moet aanspreken, is het belangrijk dat je echt snapt hoe zij de wereld ervaren’, zegt Sven Vening, CEO van Dentsu Creative.

Credits
Klant: Ministerie van Defensie
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam, Radancy, Initiative, Monks
Productiemaatschappij: Better Call Sol
Regisseur: Donnya Zidan
DOP: Boas van Milligen & Rutger Storm
Editor: Sam Groesbeek & Editors Amsterdam
Grading: De Grot
VFX: De Grot
Sound design: Haaifaai
Muziek compositie: pumpcomp

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken