Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z

Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
  • Bureaus
  • 13 jun 2025 @ 12:02
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Allianz Direct en social agency Somention lanceren met Stuntje The Movie een onconventionele verzekeringscampagne, gericht op Gen Z. In de hoofdrol: influencer Stuntje, ook wel bekend als Stuntkabouter, die de kans krijgt om stunts uit te voeren voor de verzekeraar – maar in plaats daarvan zijn eigen blockbuster wil maken.

Het resultaat: een videoserie die inspeelt op de risicovolle levensstijl van Gen Z zonder belerend te zijn. ‘Gen Z onderschat vaak het belang van goed verzekerd zijn’, zegt Ron Adams, Head of Marketing & Sales bij Allianz Direct. ‘Ze prikken door traditionele campagnes heen. Door samen te werken met een relevante influencer en écht de taal van de doelgroep te spreken, maken we verzekeren ook voor hen relevant én aantrekkelijk.'



De creatieve vrijheid stond centraal bij de campagne, benadrukt Vivian Kowalski, Executive Creative Director bij Somention: ‘We mochten echt buiten de lijntjes kleuren. De dynamiek tussen Stuntje en Allianz Direct is hilarisch, en alles bouwt toe naar een episch eindresultaat. Dankzij de co-creatie met Stuntje hebben we de campagne naar een hoger niveau kunnen tillen.’

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken