Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z

- Bureaus
- 13 jun 2025 @ 12:02
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 jun 2025 @ 12:02
- Kel Koenen
Allianz Direct en social agency Somention lanceren met Stuntje The Movie een onconventionele verzekeringscampagne, gericht op Gen Z. In de hoofdrol: influencer Stuntje, ook wel bekend als Stuntkabouter, die de kans krijgt om stunts uit te voeren voor de verzekeraar – maar in plaats daarvan zijn eigen blockbuster wil maken.
Het resultaat: een videoserie die inspeelt op de risicovolle levensstijl van Gen Z zonder belerend te zijn. ‘Gen Z onderschat vaak het belang van goed verzekerd zijn’, zegt Ron Adams, Head of Marketing & Sales bij Allianz Direct. ‘Ze prikken door traditionele campagnes heen. Door samen te werken met een relevante influencer en écht de taal van de doelgroep te spreken, maken we verzekeren ook voor hen relevant én aantrekkelijk.'
De creatieve vrijheid stond centraal bij de campagne, benadrukt Vivian Kowalski, Executive Creative Director bij Somention: ‘We mochten echt buiten de lijntjes kleuren. De dynamiek tussen Stuntje en Allianz Direct is hilarisch, en alles bouwt toe naar een episch eindresultaat. Dankzij de co-creatie met Stuntje hebben we de campagne naar een hoger niveau kunnen tillen.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Reclamecampagne vol droge humor te koop op Marktplaats
Laatste Nieuws
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers