Jysk investeert in merkbeleving en storytelling

- Bureaus
- 10 jun 2025 @ 14:33
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 jun 2025 @ 14:33
- Kel Koenen
Woonwinkelketen Jysk zet stevig in op merkversterking in Nederland. Naast actiemarketing maakt het bedrijf ruimte voor inspirerende brandingcampagnes, digitale zichtbaarheid en content die het vernieuwde winkelconcept onder de aandacht brengt.
‘We hebben een goede naam opgebouwd in Nederland en daar zijn we trots op’, zegt Frank Christant, Country Director van Jysk Nederland, België en Frankrijk. ‘Maar nog niet iedereen weet dat onze winkels volledig zijn vernieuwd. Uit onderzoek blijkt dat de nieuwe uitstraling – met houtlook vloer, warme verlichting en inspirerende presentaties – enorm wordt gewaardeerd. Daarom zoeken we nieuwe manieren om ons merkverhaal te vertellen.’
Naast promotionele campagnes via folders en tv-spots, richt Jysk zich nadrukkelijk op social media. ‘We gebruiken inspirerende content op Facebook, Instagram, Pinterest en TikTok om onze doelgroep op een natuurlijke en authentieke manier te bereiken’, aldus Joanne Uenk, Commercial Sales & Marketing Manager. ‘Ook experimenteren we met storytelling en voegen we waar het kan een vleugje humor toe.’
Een nieuwe stap in die strategie is het partnerschap met Talpa Network rond het Net5-programma Het Blok, waarin een koppel een cheque van 2000 euro te besteden bij Jysk ontvangt. ‘Deze samenwerking past perfect bij ons merk. In het nieuwe boekjaar willen we dit soort samenwerkingen uitbreiden en mogelijk grotere partnerships aangaan’, aldus Uenk.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN grote winnaar bij SAN Accenten 2024
- JongeHonden kopen geen Cannes-tickets en organiseren Gap Year
- War Child activeert voorbijgangers met doneerbushokje op...
- Van B2B naar B2C: Hoe Avery Dennison met influencermarketing...
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- Effie Awards 2025 van start: drie nieuwe categorieën en een...
Laatste Nieuws
- KVK speelt met realiteit in nieuwe... 11-06-2025
- Karvan Cévitam mixt verfrissende... 11-06-2025
- Jysk investeert in merkbeleving en... 10-06-2025
- LePub versterkt topteam in Amsterdam10-06-2025
- Becel zet hartgezondheid centraal... 09-06-2025
- CEO Mark Read vertrekt eind 2025 bij... 09-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation