Jysk investeert in merkbeleving en storytelling

Jysk investeert in merkbeleving en storytelling
  • Bureaus
  • 10 jun 2025 @ 14:33
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Woonwinkelketen Jysk zet stevig in op merkversterking in Nederland. Naast actiemarketing maakt het bedrijf ruimte voor inspirerende brandingcampagnes, digitale zichtbaarheid en content die het vernieuwde winkelconcept onder de aandacht brengt.

‘We hebben een goede naam opgebouwd in Nederland en daar zijn we trots op’, zegt Frank Christant, Country Director van Jysk Nederland, België en Frankrijk. ‘Maar nog niet iedereen weet dat onze winkels volledig zijn vernieuwd. Uit onderzoek blijkt dat de nieuwe uitstraling – met houtlook vloer, warme verlichting en inspirerende presentaties – enorm wordt gewaardeerd. Daarom zoeken we nieuwe manieren om ons merkverhaal te vertellen.’

Naast promotionele campagnes via folders en tv-spots, richt Jysk zich nadrukkelijk op social media. ‘We gebruiken inspirerende content op Facebook, Instagram, Pinterest en TikTok om onze doelgroep op een natuurlijke en authentieke manier te bereiken’, aldus Joanne Uenk, Commercial Sales & Marketing Manager. ‘Ook experimenteren we met storytelling en voegen we waar het kan een vleugje humor toe.’

Een nieuwe stap in die strategie is het partnerschap met Talpa Network rond het Net5-programma Het Blok, waarin een koppel een cheque van 2000 euro te besteden bij Jysk ontvangt. ‘Deze samenwerking past perfect bij ons merk. In het nieuwe boekjaar willen we dit soort samenwerkingen uitbreiden en mogelijk grotere partnerships aangaan’, aldus Uenk.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken