War Child activeert voorbijgangers met doneerbushokje op Rembrandtplein
.jpg)
- Bureaus
- 29 mei 2025 @ 20:21
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 29 mei 2025 @ 20:21
- Imke Walenberg
Een bushokje waarin je met één druk op de knop kinderen in oorlog helpt.. het klinkt bijna als iets uit de toekomst, maar sinds deze week staat het gewoon op het Rembrandtplein in Amsterdam. War Child lanceerde daar, samen met Noa Collective, O2H Creative Solutions en JCDecaux, de campagne ‘Elk kind telt’. Centraal in de actie: een innovatief bushokje met ingebouwde doneerzuil.
In een wereld die steeds vaker in brand lijkt te staan, wil War Child mensen letterlijk stil laten staan. Maar niet om te wachten, maar om te geven. 'We wilden de kracht van publieke ruimte inzetten om iets concreets te doen,' zegt Ernst Suur, directeur van War Child. 'Niet scrollen, niet wachten, maar geven.' En dat kan nu dus rechtstreeks vanuit de wachtruimte van het openbaar vervoer.
De installatie gaat verder dan een reclameobject. Het bushokje fungeert als actieruimte, waarin bewustwording en directe actie samenkomen. Een voorbijganger drukt op een knop, een betaling wordt gedaan, en ergens ter wereld krijgt een kind in oorlog toegang tot hulp. Simpel, maar impactvol.
De keuze voor het Rembrandtplein is strategisch: zichtbaar, druk en symbolisch. JCDecaux stelde de locatie beschikbaar en ondersteunt de actie met buitenreclame. De campagne wordt digitaal versterkt via social media en korte video’s die het verhaal achter het initiatief uitlichten.
De opbrengst van de actie, die loopt tot en met 3 juni, gaat naar noodhulp en structurele programma’s in conflictgebieden als Gaza, Soedan en Oekraïne.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
Laatste Nieuws
- Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x... 19-06-2025
- KLM lanceert nieuw werkgeversmerk... 19-06-2025
- KFC kiest voor lokale kracht met... 18-06-2025
- [onderzoek] Bijna helft van... 18-06-2025
- TheFork kiest Team Lewis voor... 17-06-2025
- The Family en Open Now fuseren tot... 17-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation