Fastned richt merkcampagne op de mens

- Bureaus
- 19 mei 2025 @ 17:43
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 mei 2025 @ 17:43
- Kel Koenen
Het Europese snellaadbedrijf Fastned heeft zijn eerste merkcampagne gelanceerd onder de noemer ‘See you there’. Opvallend: niet de elektrische auto, maar de mens staat centraal. ‘Onze snellaadstations zijn ontworpen voor mensen, niet voor auto’s,’ aldus Caroline Hoefsloot, verantwoordelijk voor marketing bij Fastned.
In de campagnefilm rijden mensen als het ware in onzichtbare voertuigen naar Fastned-stations. Het ontbreken van de auto benadrukt dat de gebruikerservaring – comfort, betrouwbaarheid en bescherming tegen weersinvloeden – belangrijker is dan de techniek eromheen. ‘Auto’s vinden het niet erg om nat te worden tijdens het laden, mensen wel. Auto’s rekenen niet op betrouwbare laders, mensen wel’, zo luidt de boodschap.
De campagne ging op 12 mei live in Nederland en België en wordt uitgerold via online kanalen, billboards en social media. Het is de eerste campagne die voortkomt uit de samenwerking tussen Fastned en mediabureau Dentsu.
Bekijk de commercial hieronder:
Volgens Hoefsloot is het tijd om het verhaal achter elektrisch rijden persoonlijker te maken. ‘Mensen zijn de drijvende kracht achter de verandering naar elektrische mobiliteit. Of je vandaag al elektrisch rijdt, of overweegt om de switch te maken, wij zijn er met onze stations voor die mensen.’
Michael Willems, managing director media bij Dentsu Benelux, spreekt van een betekenisvolle start. ‘Ik ben supertrots dat we voor Fastned impact gaan maken op duurzame groei: sneller, slimmer en menselijker. Met deze campagne brengen we niet alleen de voordelen van elektrisch rijden onder de aandacht, maar vertellen we ook het menselijke verhaal achter deze transitie.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
Laatste Nieuws
- Heineken kiest Hagens als... 20-06-2025
- Engie toont menselijk gezicht met... 20-06-2025
- VanMoof geeft nieuwe S6 filmische... 20-06-2025
- Kruidvat trapt zomer af met... 20-06-2025
- ‘Beweeg waar je bent’: Dreaver... 20-06-2025
- Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation