Databricks lanceert AI-gedreven marketingplatform

- B2b
- 19 mei 2025 @ 16:22
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 mei 2025 @ 16:22
- Tamara de Vos
Databricks heeft zijn nieuwe platform ‘Data Intelligence for Marketing’ geïntroduceerd. Dit platform is een uitbreiding van het bestaande Data Intelligence Platform en is speciaal ontwikkeld voor marketingdoeleinden.
Volgens Databricks stelt het bedrijven in staat om klant- en campagnedata in realtime te ondersteunen en met behulp van AI kunstmatige en relevantere campagnes te ontwikkelen. Veel marketingorganisaties kampen met gefragmenteerde data over verschillende systemen. Databricks zegt dit probleem om alle marketingdata op te lossen in één uniform platform. Hierdoor krijgen marketeers beter inzicht in klantgedrag en kunnen zij op basis van betrouwbare gegevens sneller nemen. De daadwerkelijke AI-technologie ondersteunt gebruikers bij segmentatie, personalisatie en automatisering, zonder dat technische kennis vereist is.
Voorbeelden
Enkele grote merken gebruiken het platform al. Zo rapporteert Skechers een stijging van 324% in klikfrequentie en een daling van 68% in de kosten per klik na gebruik van Databricks in combinatie met ActionIQ. PetSmart personaliseert klantreizen voor meer dan 65 miljoen klanten met behulp van Hightouch en Databricks. Acxiom een versnelling van 30% in het verkrijgen van fouten en een daling van de operationele kosten met 15%.
Open architectuur
Het platform is gebaseerd op open standaarden en integreert met veelgebruikte martech-oplossingen zoals Adobe, Salesforce en Tealium. Daarnaast werkt Databricks samen met systeemintegrators als Deloitte en Slalom voor implementatie en maatwerk.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 18, 2025
- Stefan Wijnen van Deli Home: 'Onhandige consument kiest voor...
- De marketingtransfers van week 19, 2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van Rotterdam is een spiegel van...
- Nederlandse bedrijven bouwen samen aan AI-platform voor...
- KPN op Nima Marketing Day: 'Met "Stukje van mij" maken wij...
Laatste Nieuws
- Databricks lanceert AI-gedreven... 19-05-2025
- De marketingtransfers van week 19,... 16-05-2025
- Kevin Wetzel van Buckaroo op NMD25:... 15-05-2025
- KPN op Nima Marketing Day: 'Met... 14-05-2025
- Stefan Wijnen van Deli Home:... 13-05-2025
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management