Nima Marketing Day: 'De haven van Rotterdam is een spiegel van de wereldeconomie'
- B2b
- 6 mei 2025 @ 10:24
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 6 mei 2025 @ 10:24
- Nanny Kuilboer
Karin van de Braak is Manager Marketing Communications bij Havenbedrijf Rotterdam. Tijdens Nima Marketing Day editie 2025 verzorgt zij een van de sessies. Een korte kennismaking: ‘Alles wat er in de wereld gebeurt op geopolitiek toneel heeft impact op de haven.’
Van de Braak is verantwoordelijk voor de B2B-marketingcommunicatie, branding en de online kanalen van het havenbedrijf. Voor haar huidige baan werkte zij in verschillende marketingfuncties bij Erasmus University, Unicef Nederland en Procter & Gamble. De redactie stelde haar enkele vragen:
Wat is de grootste uitdaging voor marketeers de komende jaren?
‘Technologische ontwikkelingen als big data en AI, veranderde consument (consumentengedrag verandert en de consument heeft hogere verwachtingen) en duurzaamheid. Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen worden verwacht van bedrijven. Belangrijk om dit te integreren in je merk en communicatie.
Wat is jouw marketingmantra?
Oprechte communicatie, duurzame ambitie.
Je mag een bekend marketingicoon interviewen (denk aan de Kotlers, Godins, Ogilvy’s van deze wereld): wie zou je kiezen en welke drie vragen zou je stellen?
Als ik een bekend marketingicoon mag interviewen, zou ik Guy van Liemt kiezen. Ik ken Guy persoonlijk, omdat ik trainingen bij hem gevolgd heb. Ook heeft hij ons bedrijf geholpen bij de totstandkoming van onze purpose. De vragen die ik hem zou stellen zijn:
1 Hoe zie je de rol van purposemarketing evolueren in de komende jaren?
2 Denk je dat AI, big data en andere technologieën de manier waarop we marketing bedrijven fundamenteel veranderen? En hoe?
3 Hoe kunnen bedrijven werkgeluk en zingeving integreren in hun marketingstrategieën?
Kun je al een tipje van de sluier lichten met betrekking tot je presentatie?
De titel van mijn presentatie is Positionering en marketing in de Rotterdamse haven. De haven van Rotterdam is een spiegel van de wereldeconomie. Alles wat er in de wereld gebeurt op geopolitiek toneel heeft impact op de haven. Daar moeten wij ons aan aanpassen om onze concurrentiepositie te kunnen behouden en economische en maatschappelijke waarde te kunnen blijven leveren aan Nederland en Europa. Wat dat betekent voor onze positionering en marketing, daar vertel ik over tijdens mijn presentatie op Nima Marketing Day.
NIMA MARKETING DAY 2025
De 9e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 12 juni 2025 in DeFabrique in Utrecht. Verzeker je vandaag nog van een plek en reserveer meteen je ticket met korting.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management