‘Tijd voor Defensie’ toont flexibele carrières

- Bureaus
- 6 mei 2025 @ 08:22
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 mei 2025 @ 08:22
- Kel Koenen
Met de lancering van de tweede campagne onder de titel 'Tijd voor Defensie' zet het Ministerie van Defensie op 6 mei de veelzijdigheid van werken bij Defensie centraal. De campagne, ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam, benadrukt dat een loopbaan bij Defensie allang niet meer alleen draait om fulltime militaire dienst.
‘Defensie wil jou, maar hoeveel Defensie jij wilt, dat bepaal je zelf’ luidt de boodschap van de campagnevideo, waarin verschillende dienstverbanden en contractvormen de revue passeren. Denk aan fulltime werken als militair of burger, enkele dagen per maand als reservist, of een Defensierol binnen een stage of studie.
Volgens Paul Klaessen, hoofd Arbeidsmarktcommunicatie bij Defensie, is het tijd om het beeld van Defensie te verbreden: ‘Defensie biedt kansen voor ieder talent, ongeacht achtergrond, ervaring of ambities. Met deze campagne laten we zien hoeveel Defensie te bieden heeft, juist nu in een tijd waarin we groeien en vrijheid en veiligheid steeds minder vanzelfsprekend zijn.’
De campagne richt zich op een brede doelgroep van 18 tot 50 jaar en speelt via tv, online video’s en social media nadrukkelijk met tegenstellingen: met of zonder uniform, wél of geen wapen, parttime of fulltime, actiegericht of studerend.
Bekijk de commercial hieronder
Sven Vening, CEO van Dentsu Creative, benadrukt het bredere doel van de campagne: ‘Na de succesvolle lancering van Tijd voor Defensie bouwen we met deze campagne verder aan de overtuiging om voor een carrière bij Defensie te kiezen. Door de verschillende mogelijkheden voor te leggen, willen we geïnteresseerden enthousiasmeren om daadwerkelijk de stap te zetten.’
Om jongeren extra te betrekken, is een AR mirror ontwikkeld die onder meer op scholen en in winkelcentrum Hoog Catharijne wordt ingezet. Via een interactieve Snapchat-lens kunnen gebruikers bovendien virtueel militaire uniformen passen en zo spelenderwijs kennismaken met de functies binnen Defensie.
Credits
Klant: Ministerie van Defensie
Opdrachtgever: Paul Klaessen, Maj Martin Tennekes, Lex van Engelen, Taco Remmers, Ruud Satijn
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam, Radancy, Initiative, Monks
Productiemaatschappij: 10/10
Regisseur: Rogier Smalhout
Grading: De Grot
VFX: Squarepxl
Sound design: Sharkee
Muziek compositie: Raven
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers