
Jarig Too Good To Go redt 6 miljoenste maaltijd
Dankzij een handjevol dappere 'Waste Warriors' werd op 22 januari 2018 in Amsterdam de eerste maaltijd gered van de verspilling. 'Vandaag, precies drie jaar later, zijn landelijk al zes miljoen maaltijden een reis naar de prullenbak bespaard', meldt TGTG trots.

Paul van Riessen nieuwe hoofdredacteur Quote
Paul van Riessen (49) is de nieuwe hoofdredacteur van Quote. De afgelopen jaren was Van Riessen actief als adjunct-hoofdredacteur van het zakenblad. Hij volgt Sander Schimmelpenninck op.

65% minder internationale bezoekers in 2020
Nederland heeft in 2020 ruim 7 miljoen internationale gasten verwelkomd, een daling van 65 procent ten opzichte van 2019. Daarnaast ontvingen Nederlandse hotels, campings en vakantiehuisjes gezamenlijk 19 miljoen gasten uit eigen land.

SAN juryseizoen via livestream geopend
Het SAN juryseizoen is online gestart met het voorstellen en instrueren van de 24 juryvoorzitters plus een inspiratiesessie van Japie Stoppelenburg, founder van het bureau Truus en winnaar SAN New Kids On The Block 2019.

Nieuwe identiteit Ancienne Belgique door Vruchtvlees
‘Het Paradiso van België’ Ancienne Belgique heeft een nieuwe aangescherpte merkstrategie en visuele identiteit ontwikkeld door branding agency Vruchtvlees.

Concertgebouworkest treedt dagelijks op na avondklok
Het Koninklijk Concertgebouw gaat élke avond dat de avondklok geldt, dus tenminste tot 10 februari 2021, gratis optreden via Instagram Live.

Koning Toto: rapper Priester 'disst' Andy van der Meijde
Toto lanceert vandaag een nieuwe campagne waarin Andy van der Meijde alias Koning Toto het aan de stok krijgt met ex-profvoetballer en rapper Mitchell Burgzorg, beter bekend als Priester. Ook is er een rol weggelegd voor voetbalanalist René van der Gijp, die er het zijne van denkt.

Kiki Maaskant naar Qontent Matters
Contentmarketingbureau Qontent Matters in Amsterdam heeft Kiki Maaskant aangetrokken als client service director. Maaskant is afkomstig van Talpa Network, waar ze onder meer de rol van directeur B2B bij Linda vervulde.

#Tortillatrend voor tosti scoort miljarden TikTok views
TikTok blijkt een goed marketingmedium om tortilla's te promoten. Verschillende video's tonen hoe makkelijk het is met een tortilla een tosti te maken. De video’s gemarkeerd met #Tortillatrend scoren bij elkaar intussen ruim 2 miljard views.

Sterke groei alcoholvrij bier in dalende biermarkt
De verkoop van alcoholvrij bier is 8,5% gestegen in 2020. Dit houdt in dat nu 1 op de 14 bieren die gedronken wordt alcoholvrij is.

Desperados komt met eerste alcoholvrije variant
Desperados komt voor het eerst met een alcoholvrije variant in Nederland. Met Desperados Virgin 0.0% wordt ingespeeld op de sterk toenemende vraag naar alcoholvrije producten.
![[column] 15 lessen voor freelancers na 15 jaar Copy Commando](/templates/img/lazyload.gif)
[column] 15 lessen voor freelancers na 15 jaar Copy Commando
Het cement tussen de reclamestenen: de creatieve freelancers. Voor alle soorten spoedhulp, stelt jubilerende topcreatief Martijn de Vreeze. Hier zijn learnings. 'Ik ontdekte dat je net zo hard kan vallen als stijgen.'

Monitor Consumentengedrag: nieuwe kansen met hybride businessmodellen
Door de invoering van een avondklok en beperking van bezoek thuis neemt de mediaconsumptie de komende periode toe. Investeren in media kan door een hoger campagnebereik daarom interessant zijn.

Trendrapport: merken moeten vermenselijken
Tijdens het jaarlijkse Trend Fest, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing kregen marketeers een stevige boodschap mee. De maatschappij staat op een kantelpunt. Angst en onzekerheid zullen het komende decennium domineren.
![[column] Merkvoorkeur verdwijnt in rap tempo](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Merkvoorkeur verdwijnt in rap tempo
De kennis over merken heeft de laatste jaren een enorme vlucht genomen. Dit is terug te vinden in de uitbreiding van het aantal studiemogelijkheden en de populariteit van beroepen in marketing en communicatie.
![[CMO] Patrique Benes (EasyToys): 'We moeten als merk net zo sterk worden als Coca-Cola'](/templates/img/lazyload.gif)
[CMO] Patrique Benes (EasyToys): 'We moeten als merk net zo sterk worden als Coca-Cola'
In deel 10 van MarketingTribune's rubriek 'CMO in het diepe' Patrique Benes van EasyToys: 'We moeten als merk net zo sterk worden als Coca-Cola'

Oatly trekt ten strijde tegen Brussel
De Are You Stupid-campagne van het Zweedse haverdrinkbedrijf Oatly is een reactie op Amendement 171 (AM 171), dat het Europese Parlement eerder al heeft aangenomen na een stemming, en waar de Raad van Ministers binnenkort over zal beslissen.
![[stelling] 'Seks in reclame moet kunnen'](/templates/img/lazyload.gif)
[stelling] 'Seks in reclame moet kunnen'
Ons panel reageert op de stelling: ‘Seks in reclame moet kunnen’.
![[Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers](/templates/img/lazyload.gif)
[Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers
In onze succes-serie 'Marketeer' stellen we 7 vragen aan Bibi Janus. Zij is de ravissante 'Founder' van sapformule Juicebrothers en intussen Marketing Director. De sappen worden intussen door heel Nederland bezorgd voorzien van persoonlijk juice advies.
![[column] Cancel Corona](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Cancel Corona
Er is licht aan het eind van de corona-tunnel: twee vaccins worden momenteel toegediend en de derde is onderweg. Als het meezit, kunnen we nog voor deze zomer op een zekere mate van vrijheid rekenen. En de vraag over hoe consumenten hierop zullen reageren, blijkt al een antwoord te hebben: uitbundig.

Houthoff verlengt hoofdsponsorschap NOB
Houthoff verlengt het hoofdsponsorschap van Nationale Opera & Ballet per 1 januari 2021. Het advocatenkantoor en het cultuurinstituut verbinden zich voor een nieuwe periode van minimaal 1,5 jaar aan elkaar.
![[Esprix] Joeri Jansen: 'Met je handen op je rug moet je nog creatiever denken'](/templates/img/lazyload.gif)
[Esprix] Joeri Jansen: 'Met je handen op je rug moet je nog creatiever denken'
Juryvoorzitter Retail, ecommerce Richard van de Steeg in gesprek met Joeri Jansen, de juryvoorzitter Business to Consumer.
![[video] Thoughtful Thursday met op 21 januari: ceo Herman Bramer van BCC](/templates/img/lazyload.gif)
[video] Thoughtful Thursday met op 21 januari: ceo Herman Bramer van BCC
De laatste editie interviewde Thoughtful Thursday Pathé-topman Jacques Hoendervangers. Bekijk hieronder het videoverslag terug. Vanmiddag is Herman Bramer, de opperbaas van BCC, te gast. Kijk live mee via bijgaande link.

Daan Roosegaarde en MediaMonks tonen schoonheid landbouw voor Rabobank
Studio Roosegaarde en MediaMonks zijn een samenwerking aangegaan onder auspicien van Rabobank. 'Het verfilmde concept annex kunstwerk "Grow" legt de basis voor een duurzamere landbouw voor iedereen', vertelt betrokkene Victor Knaap.
![[big data] Jack Ma opgedoken](/templates/img/lazyload.gif)
[big data] Jack Ma opgedoken
Ma Yun, buiten de totalitaire republiek China beter bekend als mede-oprichter Jack Ma van de mega-webshop Alibaba Group, AliPay, de Ant Groep en AliExpress, is na een tijd van vermissing weer gesignaleerd. Hij zou heropgevoed zijn.

NPO lanceert NPO Kennis in co-creatie met In10 en NTR
In co-creatie met design & innovation agency In10 en publieke omroep NTR heeft NPO het platform ‘NPO Kennis’ gelanceerd.

Onderzoek: voetbalsponsoring is zeer lucratief
Het professionele voetbal is voor bedrijven nog altijd een uiterst effectief platform om zakelijke doelstellingen te behalen. Sponsoring van een Eredivisieclub levert gemiddeld 94.000 nieuwe klanten op.

Mad. Avenue wint internationaal account Orangina
Bureau Mad. Avenue gaat de communicatieactiviteiten verzorgen voor het merk Orangina in diverse Europese landen waaronder de Balkan regio en Noord-Afrika. Aan de bureaukeuze ging een internationale pitch vooraf.

Radio 538 lanceert de Avondklokshow
Als de avondklok er komt, past Radio 538 de programmering aan en komt met een avondvullend programma: ‘De 538 Avondklokshow’. Daarmee speelt het radiostation in op het voornemen van het kabinet om een avondklok in te voeren.

Marketing Breakfast Club presenteert Joe Pine
De Marketing Breakfast Club wordt dit jaar voor de derde keer op rij gepresenteerd door FoodserviceXs en Horecava. Op 1 februari vindt dit sub-event nu streaming plaats. Aljan de Boer van TrendsActive en Joe Pine van bestseller The Experience Economy zijn keynotes.
![[visuele identiteit] Gerse huisstijl](/templates/img/lazyload.gif)
[visuele identiteit] Gerse huisstijl
De huisstijl van een organisatie aanpassen is nogal een ding. Het is een complex project met enorm veel consequenties en alleen al het traject van inventarisatie tot implementatie is een uitdaging op zich.
![[column] Comeback kid: de bezorger!](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Comeback kid: de bezorger!
‘Hé, hé wordt wakker, hier is de bakker’. Het is 1966 en we zien een zingende Leen Jongewaard. Gekleed in een witte bakkersbuis, geldtas om de schouder en met een geruite pet op het hoofd. Op een bakkersbakfiets, gevuld met broden, krentenbollen en rollen beschuit. Nostalgie? Of weer actueler dan ooit?

Wijnand Jongen weg bij Thuiswinkel.org
Wijnand Jongen gaat aan het eind van dit jaar stoppen als directeur van de belangenvereniging. Na meer dan 20 jaar bij Thuiswinkel.org vindt hij het tijd voor nieuwe kansen voor de vereniging en voor zichzelf.

KVK kiest voor Kumpany
Kumpany en partner We Are Live hebben de Europese aanbesteding van KVK gewonnen. Na de presentatieronde in oktober is de gunning verstrekt en gaan de twee bureaus aan de slag met de doorontwikkeling, uitrol en productie van hun gepresenteerde concept.

Marktaandeel Albert Heijn groeit naar 35,0%
Het marktaandeel van Albert Heijn is in 2020 gestegen naar 35,0% (bron: Nielsen), vooral door de sterk toegenomen vraag naar het thuisbezorgen van de boodschappen – Ah.nl liet een zeer sterke groei zien.
![[column] Sterke merken aan het werk](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Sterke merken aan het werk
Hoe kun je als merk bijdragen aan een structurele verbetering in de wereld, vraagt Willemijn Peeters, marketeer en founding director (foto) van het Eindhovense Searious Business zich af en draagt oplossingen aan.
![[column] 6 grote contentuitdagingen 2021](/templates/img/lazyload.gif)
[column] 6 grote contentuitdagingen 2021
Door de coronacrisis wordt het voor contentteams in 2021 nog belangrijker om de ROI van content te kunnen bepalen. Dit is één van de zes uitdagingen die volgens Maarten Fokkelman, CEO en oprichter van Crossphase, het succes van contentteams bepaalt.

Laura van Gessele relatiemanager bij DDMA
DDMA heeft Laura van Gessele, hiervoor werkzaam als sales & events manager bij Amerpodia, aangesteld als relatiemanager. Ze heeft de afgelopen jaren ook gewerkt als sales en accountmanager bij Artis en Muziekgebouw aan 't IJ.

Nieuwe merkidentiteit uitzendbureau Timing
Uitzendbureau Timing lanceert haar nieuwe merkidentiteit en -film. Het is naar eigen zeggen vooral de daadkracht en no-nonsense werkmentaliteit van de mensen die het bedrijf inspireerde om een ongecompliceerde ID neer te zetten.

Tessa van der Starre nieuwe CEO MediaCom
MediaCom Nederland benoemt per 1 februari 2021 Tessa van der Starre als nieuwe CEO. Van der Starre volgt Maiko Valentijn op die is aangesteld als CEO van GroupM, waar MediaCom onderdeel vanuit maakt.

Staud Studios fuseert met MediaMonks
Mediamonks ( onderdeel van S4Capital) gaat fuseren met het Duitse Staud Studios, creatief productiebureau en gespecialiseerd in de automotive industrie. Met de fusie versterkt MediaMonks naar eigen zeggen haar automotive vaardigheden evenals het talent en de aanwezigheid in Duitsland.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards