Biografie Sinds april 2009 werk ik als beeld- en eindredacteur voor MarketingTribune. Daarnaast ben ik ook redacteur van onze mooie titel, zowel voor print als site en events.
Nanny Kuilboer


Louise Picquet van Kellanova: 'Ontwrichtend zijn is de sleutel om nieuwe consumenten te winnen'
Louise Picquet is Brand Manager Benelux bij Kellanova, het moederbedrijf van onder meer Kellogg's. Voor aflevering 129 van de online rubriek 'Mijn Marketing' reageert zij op een aantal steekwoorden: 'Met een goede planning ben jij de eigenaar van je project.'

Dorothée Vanderbroeck van Libresse over het doorbreken van schaamte en stigmas
Dorothée Vanderbroeck is Senior Brand Manager bij Libresse. Voor aflevering 130 van de online rubriek 'Mijn Marketing' reageert zij op een aantal steekwoorden: 'Wist je dat Libresse de eerste was die rood "bloed" liet zien in reclames in plaats van een blauwe vloeistof?'

Yannick Colastica: 'We zetten Floryn niet neer als bank, maar als bondgenoot van ondernemers'
Yannick Colastica is Director of Marketing bij fintech Floryn. Voor aflevering 127 van onze online rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Laat het maken van voorspelbare commercials maar aan de traditionele banken over; wij kiezen voor een andere vorm.’

Tadej Pogacar nieuwe merkambassadeur voor Continental
Wielrenner Tadej Pogačar gaat samenwerken met het Duitse bandenmerk Continental. Het bevorderen van begrip en respect tussen automobilisten en fietsers wordt een belangrijk focuspunt van het partnership.

'Een stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative wint Warc Award Grand Prix
De Warc Awards, in samenwerking met Cannes Lions, eren campagnes die uitblinken in marketing en strategische effectiviteit. De vijf Grand Prix gaan naar Nederland, India, Spanje en de VS (2). 'Een stukje van mij' wint de ene na de andere (inter)nationale award. Tijdens Nima Marketing Day gaan Chantal van der Walle en Dave Frauenfelder, respectievelijk als Director Marketing Communication en VP Brand, MarCom & Sponsorships bij KPN, dieper in op deze case: 'Hoe marketing écht impact maakt'.

Fleur de Nijs van Zilveren Kruis: 'Laat je niet tegenhouden door wat anderen zeggen'
In aflevering 126 van 'Mijn Marketing' geven we het woord aan Fleur de Nijs, Senior Manager Merk & Marketing bij Zilveren Kruis: ‘Blijf je altijd verwonderen en het gesprek aangaan met klanten.’

Onderzoek: Energiecontracten te complex
Uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders (47%) het kiezen van een nieuw energiecontract ingewikkeld vindt. Vooral de jongere doelgroep tussen de 18 en 40 jaar worstelt met het maken van de juiste keuze: de helft van hen zegt hulp nodig te hebben bij het kiezen van een passend contract.

Onderzoek: 'Consument kijkt kritisch naar merken'
De nieuwe editie van de ‘Consumer Sentiment Barometer’ van marktonderzoekbureau Kantar is verschenen. Meer dan 10.200 consumenten in 20 landen werden hiervoor ondervraagd. Hieruit blijkt dat meer dan helft van de Nederlanders naar economisch beleid wijst als oorzaak van prijsstijgingen en 83% past levensstijl aan inclusief het boycotten van Amerikaanse merken.

Goud voor 'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative bij Europese Warc Awards
De Europese Warc Awards 2025, in samenwerking met de Cannes Lions, zijn bekend. Een van de gouden winnaars is ‘Stukje van mij’ van Dentsu Creative voor KPN. Gouden winnaars gaan automatisch door voor de wereldwijde Grand Prix.

Stichting Het Vergeten Kind lanceert online trainingsplatform SuperCoaches
In samenwerking met creatief bureau Being There introduceert Stichting Het Vergeten Kind het online trainingsplatform SuperCoaches. Dit e-learningprogramma is ontwikkeld om jeugd- en sportcoaches te ondersteunen bij het bieden van de juiste aandacht aan alle kinderen in hun team.

TicketSwap kiest voor The Romans als lead agency voor Nederland en België
The Romans wordt niet alleen verantwoordelijk voor de creatieve campagnes rondom evenementen en samenwerkingen, maar verzorgt ook de perscommunicatie richting consumenten en zakelijke partners.

Max van Oosterhout eerste PIM Young-bestuurslid
Platform Innovatie in Marketing (PIM) viert zijn 40e jubileum met de aanstelling van een nieuw bestuurslid: Young talent Max van Oosterhout (27 jaar) treedt toe als eerste PIM Young bestuurslid. Met zijn aanstelling wil de Pim-community een nieuwe generatie marketeers meer ruimte geven.

Primark leert jongeren naaien
Uit onderzoek door Panelwizard in opdracht van Primark blijkt - open deur? - dat jongeren de skills missen om kleding te repareren, op 10 procent na, want die kan het wel! Voor die overgebleven 90 procent organiseert Primark Repair Workshops.

Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
De respondenten van merk- en campagneonderzoekbureau Commercialreview hebben de deelnemende commercials uit het eerste kwartaal van 2025 onder de loep genomen en beoordeeld op zes factoren. Van de 22 commercials kwamen er drie grote winnaars uit de bus met niet alleen het hoogste rapportcijfer maar ook hoge scores op een aantal andere factoren: ING, Welkoop en Lidl.

'Nieuwsmedia worstelen omdat merken de voorkeur geven aan een veilige omgeving'
De overvloed aan breaking news - van handelsoorlogen tot gewapende conflicten - trekt weliswaar publiek, maar geen adverteerders naar contentuitgevers en omroepen.

Act Good Report 2025: 'Creativiteit als kracht voor verandering'
Het Act Good Report wordt samengesteld door internationale non-profitorganisatie Act Responsible in samenwerking met Warc en eert campagnes die duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid promoten en het bewustzijn van sociale en milieuproblemen vergroten op een impactvolle manier. Nederland komt - nog - niet voor in het rijtje.

Coca-Cola nieuwe Official Partner Feyenoord en Stadion Feijenoord
Met ingang van 1 juli 2025 is Coca-Cola Official Partner van Feyenoord en Stadion Feijenoord. Op de foto Lilian de Leeuw, venue director Stadion Feijenoord, Jeroen van Vliet, country director Nederland bij Coca-Cola, en Ruud van der Knaap, commercieel directeur van Feyenoord.

Axa erkent huiselijk geweld als risico en biedt noodopvang via woningverzekering
Een opvallende campagne uit Frankrijk van verzekeraar Axa in samenwerking met Publicis Conseil. De verzekeringsmaatschappij heeft zijn woningverzekeringspolissen in Frankrijk gewijzigd en trekt huiselijk geweld nu gelijk met brand en overstroming om in aanmerking te komen voor noodhuisvesting.
- AlgemeenNieuws Cannes Lions scherpt regels aan na...Nieuws [onderzoek] Kwart Nederlanders past...Nieuws [mediabazen] IPG Mediabrands: Edward...Nieuws Creatief (hoog)standje Matt Sleeps x...Nieuws Felle kritiek op Sire-campagneNieuws ‘Stats for Equality’ tegen...
- B2BNieuws Payroll-startup Employes overgenomen...Nieuws Marketingtransfers week 27, 2025Nieuws Marketingtransfers week 26, 2025Nieuws Centraal Beheer: werkdruk zet...Nieuws Dotdotdash opent Europese hub in...Weblog [column] LinkedIn en PR zijn on the...
- BureausNieuws Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom...Nieuws Wereldwijde herpositionering...Nieuws [column] De enige merkwaarde die er...Nieuws Cortina viert eigenheid met nieuwe...Nieuws Mad Mojo wil merken van binnenuit...Nieuws Artis beleef je van zonsopgang tot...
- ContentmarketingNieuws Inschrijving Grand Prix Content...Nieuws Campagne Nestlé draait om verhalen...Nieuws Stayokay speelt met vooroordelen in...Nieuws Decathlon viert zomerse klassiekers...Weblog [column] De generatie van alles en...Nieuws Fietsersbond lanceert campagne voor...
- DesignNieuws 'Smeuïge' samenwerking tussen...Nieuws ‘Common Ground’ siert Nederlands...Weblog [column] De stad is het merkNieuws New Dutch Wave organiseert tour naar...Weblog [column] Waarom geluid blijft hangenNieuws Shebang komt met nieuwe kaart...
- Food en RetailNieuws René Repko tijdelijk aan het roer...Nieuws Koninklijke Eru smelt erfgoed en...Nieuws [marketeer 227] Ragna Hes en Kees...Nieuws Louise Picquet van Kellanova:...Nieuws Snackmerk Rewind onthult maïschips...Nieuws ACM waarschuwt: winkeliers moeten...
- MediaNieuws HBO Max personaliseert sportreclameNieuws OMS voegt SoundCloud en Sonos Radio...Nieuws VMN media neemt Elba\Rec over voor...Nieuws NDP Nieuwsmedia stelt bescherming...Nieuws Cupra en Audio Obscura onthullen...Nieuws Mediahuis geeft abonnees van 9...
- Online MarketingNieuws Nederlanders shoppen bewust en...Weblog [column] Marketingfacts Focus #5Nieuws DNB: Online kaartbetalingen sterk in...Nieuws AI-modellen geven vergeten mode een...Nieuws Bijna helft Nederlanders lid van...Nieuws Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR...
- SponsoringNieuws Nike's Oranje Fatalis-campagne voor...Nieuws Rabobank Utrecht nieuwe partner...Nieuws Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw...Nieuws Odido nieuwe partner Esther Vergeer...Nieuws TCL wordt wereldwijde partner van...Nieuws Nieuwe Eredivisiebal eert...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Lego meest inspirerende onderneming van 2025
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Reframe presenteert DE&I-onderzoek binnen Nederlandse...
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Bol en Tiny Miracles maken kunst tastbaar én sociaal met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers