Biografie Sinds april 2009 werk ik als beeld- en eindredacteur voor MarketingTribune. Daarnaast ben ik ook redacteur van onze mooie titel, zowel voor print als site en events.
Nanny Kuilboer
Warc: Voorzichtig optimisme, stijgende temperaturen en samengestelde huishoudens
Het Britse Research center Warc heeft editie 2024 van het ‘Global Consumer Trends’-rapport gepubliceerd. Het rapport zoomt in op zaken die de aankoopbeslissingen van consumenten wereldwijd beïnvloeden en identificeert vijf trends die de consumentenbestedingen het komende jaar zullen bepalen.
3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe categorie voor goede doelen
De Ster Gouden Loeki 2024 is de 30e editie en speciaal voor de gelegenheid zet deze publieksprijs commercials voor goede doelen in het zonnetje met een eigen categorie. De genomineerden…
Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is dat marketing alleen maar geld kost'
Voor het eerst in het 55-jarige bestaan van Westland Salades is het iconische slaatje te zien op tv, gepositioneerd als hét tussendoortje voor doorzetters. Sophie Vermolen is de verantwoordelijke Product & Brand Manager en voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘De combinatie van strategie, psychologie en creativiteit maakt dat het ik het zo’n mooi vak vind.’
De zomerfavorieten van... Ingmar Larsen (This Agency)
Ingmar Larsen, founder/creative director bij This Agency en sinds kort bierbrouwer, gebruikt de zomer om te reflecteren en de borst nat te maken voor het najaar. Naast dat hij zijn zomerse favorieten met ons deelt, kondigt hij een nieuw model aan waar zijn bureau mee gaat werken: ‘Vergeet het traditionele urenmodel’.
De zomerfavorieten van... Amarins de Boer (Metro)
Metro is jarig en blaast 25 kaarsjes uit. Samen met hoofdredacteur Amarins de Boer vieren we mee en checken meteen even hoe het er in de zomer op de redactie aan toegaat: ‘De komende jaren gaan we volle bak inzetten op unieke, eerlijke verhalen, waar geen AI tegenop kan.’
De zomerfavorieten van... Jean-Paul Schaddé van Dooren (VNOM)
Jean-Paul Schaddé van Dooren - JP voor vrienden van de show - werkt voor VNOM (onderdeel van House of HR) als Senior Marketeer. Daarnaast heeft hij met twee vrienden het platform Cityguys.nl, waarvoor hij - heel vervelend - elke dag uit eten moet. Hoe verloopt zijn zomer en wat zijn zijn zomerfavorieten?
In het wiel van... Erik Aaftink
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 18e aflevering van deze rubriek Erik Aaftink, Communications Director bij Initiative en IPG Mediabrands.
Arjan van der Meer van KwikFit: 'Gen Z is de grootste uitdaging'
KwikFit en socialmediabureau Monkeys & Bananas werken sinds september 2023 samen aan de socialmediastrategie van het autoservicebedrijf met de focus op GenZ. Hoeveel een merk heeft te winnen op social en dat branding en performance prima hand in hand kunnen gaan, bewijzen de resultaten, aldus Arjan van der Meer van KwikFit en Alain de Schutter van Monkeys & Bananas.
Tabe Ydo van WOW Conference: 'Vroeger kwam ik mijn bed uit voor verplichtingen, nu sta ik om 04:30 uur op voor mezelf'
Tabe Ydo, oprichter van World of Wellbeing en één van de initiatiefnemers van de WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam, staat elke dag om 05:00 uur op om te sporten. Hij noemt dat een cadeautje aan zichzelf.
Côte d'Or lanceert merkplatform 'De Kracht van Karakter'
Met de lancering van ‘De Kracht van Karakter’ wil Côte d'Or de historie van het merk en het gebruik van de beste cacaobonen benadrukken. De olifant, het iconische logo van Côte d'Or, speelt een hoofdrol. De campagne omvat tv-commercials en digitale en socialmediacontent.
In het wiel van... Siem Los (Duracell)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 15e aflevering van deze rubriek Siem Los, Global Marketing Manager bij Duracell.
De zomerfavorieten van... Michael Blankert (Just Eat Takeaway.com)
Michael Blankert is Marketing Director Southern Europe & Australia bij Just Eat Takeaway.com in Nederland bekend als Thuisbezorgd.nl. Voor zijn merk is de zomer in ieder geval wel geslaagd, want met regen wordt er meer besteld.
Wouter Kolk van Ahold Delhaize: 'Leiderschap gaat over het welzijn van werknemers'
De WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam is een nieuw event in het teken van welzijn en werk. Een actueel thema in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt. Het thema van de dag is ‘De toekomst van welzijn en werk’. Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia, is deelnemer aan het panel over toekomstig leiderschap: 'Healthy hands build wealthy brands'.
In het wiel van... Herlinda ter Maat (Achterhoek Toerisme)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 12e aflevering van deze rubriek Herlinda ter Maat, Marketeer Routebureau & Outdoor bij Achterhoek Toerisme.
De zomerfavorieten van... Nizar Ben Messaoud (Unilever)
Naar het strand en surfen en bij voorkeur naar de Filipijnen in een hotel. Zomaar wat zomerfavorieten van Nizar Ben Messaoud, Senior Brand Manager Ice-Cream bij Unilever: ‘De shopper wil deze zomer verleid worden.’
WOW Conference presenteert: De 'gelukscursus' van Dr. Laurie Santos van Yale
De WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam is een nieuw event in het teken van welzijn en werk. Een actueel thema in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt. Het thema is ‘De toekomst van welzijn’ en een van de highlights die dag is de ‘gelukscursus’ van Dr. Laurie Santos van Yale. WOW staat voor World of Well-being, maar zou ook zomaar kunnen staan voor Welzijn op Werk.
De zomerfavorieten van... Bram van IJsel Smits (De Koffiejongens)
Zon, zee en… schepijs! De zomerse favorieten van Bram van IJsel Smits, Head of Marketing & E-commerce bij De Koffiejongens. In deze nieuwe zomerse rubriek delen we de favoriete zomerse activiteiten, hot spots en guilty pleasures van marketeers
Antwerpen viert 20 jaar logo met nieuwe muzikale identiteit
Het logo van Antwerpen bestaat 20 jaar en om dit te vieren ontwikkelde de stad een nieuwe muzikale identiteit ter ondersteuning van de citymarketing. De muziek werd gecomponeerd door de Antwerpse zanger, muzikant en producer Willem Ardui, ook bekend van het Antwerpse hiphop-duo Blackwave.
Travel Trends 2024: Toerisme blijft groeien
Volgens het nieuwste wereldwijde onderzoek van het Mastercard Economics Institute breekt de reissector in 2024 records. Het ‘Travel Trends 2024’-rapport biedt inzichten in de reisindustrie in 74 markten, waaronder Nederland.
Vengean aan de slag voor Bakkerij 't Stoepje
Creative branding agency Vengean hielp 't Stoepje met het ontwikkelen van een nieuwe brand strategy, brand story en brand theme. De focus? De speciale band tussen de bakkers en hun klanten.
Irene Muller van Joolz: 'In plaats van perfectie willen we het echte plaatje laten zien'
Irene Muller is Marketing and Brand Director bij kinderwagenmerk Joolz. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Ik erger me aan commercials die stereotype beelden van vrouwen promoten.’
In het wiel van ... Jesse Moerkerk (In Ovo): 'Geen usual suspect voor deze rubriek'
Jesse Moerkerk is marketing manager bij het Leidse In Ovo, een biotech met een machine om eieren te screenen op mannetjes, om een eind te maken aan het ruimen van eendagskuikens. Als voormalig zwaargewicht judoka en oud sumoworstelaar en dus geen usual suspect voor deze rubriek, zit hij tegenwoordig veel op de fiets. Tijd voor de 10e aflevering van ‘In het wiel van…’.
In het wiel van... Janine Nöthlichs (Youwe): 'Kwaliteit kun je niet faken'
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 8e aflevering Janine Nöthlichs, Director of Corporate Marketing bij Youwe.
[onderzoek] 'Amazon verstevigt greep op retailmediamarkt'
The Future of Digital Commerce 2024 is verschenen. In dit rapport van Warc worden de e-commercetrends in retailmedia, omnichannelmarketing, AI en cloudgebaseerde datacleanrooms belicht: ‘Merken met een effectieve omnichannel klantbetrokkenheidsstrategie behouden gemiddeld 89% van hun klanten’.
WINNAAR: Celvin de Bie van Intertoys: 'Iedereen moet aan boord zijn om de groei te laten slagen'
In april maakten SAN en MarketingTribune de shortlist voor de SAN Next Merkenbouwer bekend, een jaarlijks spraakmakend gezamenlijk initiatief. We maakten al kennis met de vijf kandidaten. Intussen is Celvin de Bie, Head of Marketing bij Intertoys, tot winnaar uitgeroepen.
SAN ACCENTEN 2023: ABC voor Hema, Joe Public en Bol
Zojuist zijn de winnaars van de SAN Accenten 2023 bekend gemaakt. Hema, Joe Public Amsterdam en Bol gingen er met de Accenten voor respectievelijk Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en Consistent vandoor. Celvin de Bie van Intertoys won de Next Merkenbouwer Accent en Aigency Amsterdam werd uitgeroepen tot New Kid on the Block. Opvallend is dat bureau Fightclub als adverteerder maar liefst drie Accenten in de wacht sleepte met de eigen bureaucampagne de AI 100.
GENOMINEERD Joost van der Werf van FrieslandCampina Professional: 'Het is complex om grote internationale campagnes op te zetten met content die werkt voor zowel Zweden als Italië'
In april maakten SAN en MarketingTribune de shortlist voor de SAN Next Merkenbouwer bekend. Tijd om nader kennis te maken met de kandidaten, in willekeurige volgorde overigens. Nummer vijf van het quintet genomineerden is Joost van der Werf, Branding & Communication Manager Debic EMEA bij FrieslandCampina Professional.
In het wiel van... Menno Dings (Rondom Lopen Groep)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de derde aflevering van deze fonkelnieuwe rubriek Menno Dings, Manager Marketing, New Business & Events bij de landelijke zorgorganisatie Rondom Lopen Groep.
PostNL lanceert nieuwe arbeidsmarktcampagne 'Blijf jezelf, word bezorger'
SteamTalmark heeft in opdracht van PostNL een campagne ontwikkeld om meer mensen te interesseren in de baan van bezorger.
GENOMINEERD Jules Ruig van Mr Marvis: 'Een sterk merk is commercieel succesvol èn levert een bijdrage aan de maatschappij'
In april maakten SAN en MarketingTribune de shortlist voor de SAN Next Merkenbouwer bekend. Tijd om nader kennis te maken met de kandidaten, in willekeurige volgorde overigens. De vierde van het vijftal is Jules Ruig, Head of Sustainability & Business Development Manager bij Mr Marvis.
GENOMINEERD Julie van Bergen van Riedel: 'Twee totaal verschillende drankenmerken managen, was soms ingewikkeld'
In april maakten SAN en MarketingTribune de shortlist voor de SAN Next Merkenbouwer bekend. Tijd om nader kennis te maken met de kandidaten, in willekeurige volgorde overigens. De derde van het vijftal is Julie van Bergen, Marketing Manager Maaza, Van de Boom & E-com bij Riedel.
- AlgemeenNieuws Uefa Champions League trophy...Nieuws Warc: Voorzichtig optimisme,...Nieuws Vattenfall stopt met 'Fossielvrij...Weblog [column] Sneller, hoger, sterker…...Nieuws Hornbach helpt bezoekers Lowlands...Nieuws De zomerfavorieten van Dries Poels...
- B2BNieuws De marketingtransfers van week 30,...Weblog Column Hoe marketing en sales samen...Nieuws De marketingtransfers van week 29,...Weblog [column] Van marketeer naar...Nieuws Onderzoek: inclusieve reclame loontNieuws Inzenden jubileumeditie Mercurs...
- BureausNieuws SuperHeroes en Lenovo lanceren 'It's...Nieuws Motorola lanceert modeshow met...Nieuws Hoka prolongeert We are all born to...Weblog [column] Moeilijk doen hoort erbijNieuws Seepje vernieuwt en zet oprichter...Nieuws Campagne moet werkgevers bewust...
- ContentmarketingNieuws Surfmerk Devoted lanceert brandfilm...Nieuws Snapchat belicht bijzondere sporten...Nieuws Ster lanceert podcast Starten met...Weblog [column] Tussen de verwende yuppen:...Nieuws 'Consument ziet peulvrucht over het...Nieuws Center Parcs breidt contentstrategie...
- DesignWeblog [column] De paradox van muzikale AI...Nieuws Nieuwe logo Landal verwijst naar...Nieuws Antwerpen viert 20 jaar logo met...Nieuws Amsterdam Fashion Week en Nespresso...Nieuws Protest sportswear: kunst en sportWeblog [column] Wees zuinig op je logo!
- Food en RetailNieuws Guaraná Antarctica sponsort 40ste...Nieuws Wehkamp.nl doet nieuwe poging in...Nieuws [marketeer 207] Brenda Smith - cmo...Nieuws Jumbo lanceert als eerste super...Weblog Column Esprit uit de mode?Nieuws Blue Band mag naam 'Roombeter' niet...
- MediaNieuws [onderzoek] Vrouwen...Nieuws Toezichthouders spreken Meta aan op...Nieuws NLziet steekt ouderwetse...Nieuws 3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe...Nieuws Zakia Guernina en Roel Burgman...Nieuws De zomerfavorieten van... Amarins de...
- Online MarketingNieuws AS Watson maakt bezwaar tegen boete...Nieuws Interview Bojan Brkic AutoScout24:...Nieuws Universiteit Utrecht stopt met XNieuws 5G-frequenties voor VodafoneZiggo,...Nieuws Worldline en iO lanceren AI Smart...Nieuws Glasvezel rukt op, meer mobiel...
- SponsoringNieuws Sportmerk On viert vriendschap in...Nieuws Nederlandse medaillewinnaars per...Nieuws Campagne Nederlandse Loterij: wat is...Nieuws Nederlandse marketeer Den Hollander...Nieuws Kia geeft energie tijdens LowlandsNieuws Samsung helpt 3 x 3 basketballers...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 30,... 26-07-2024
- De marketingtransfers van week 29,... 19-07-2024
- Onderzoek: inclusieve reclame loont16-07-2024
- Inzenden jubileumeditie Mercurs... 16-07-2024
- De marketingtransfers van week 28,... 12-07-2024
- ACM: Veel bedrijven voldoen nog niet... 10-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »