MarketResponse en Randstad over Gen Z, doekoe, dromen en diversiteit

MarketResponse en Randstad over Gen Z, doekoe, dromen en diversiteit
  • B2b
  • 24 mei 2024 @ 07:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • DoelgroepenOnderzoekMarketing

Lotteke van Nimwegen (Business Innovation MarketResponse en rechts op de foto) spreekt samen met Nicole Keetman (Senior Researcher bij Randstad, links op de foto) tijdens Nima Marketing Day editie 2024 over ‘Doekoe, dromen en diversiteit; Gen Z als driver voor business innovatie’. We stelden Lotteke een aantal vragen.

Wat is je persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Een inspirerend voorbeeld geven hoe je business-innovatie samen met je doelgroep kunt invullen en uitrollen. Co creatie is natuurlijk niet iets nieuws, maar met deze case hebben we samen met Randstad innovatie, creativiteit en technologie ingezet richting de doelgroep èn richting de teams binnen Randstad en Tempo-Team om de inzichten echt te laten landen, te ervaren en voelen.

Wat is er zo goed aan een bijeenkomst als NMD?
Ik ga er al jaren heen. Het is altijd een dag vol interessante cases, leuke interactie en nieuwe ideeën.

Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
Beter (be)grip op Gen Z, de relevantie inzien om de doelgroep een rol te geven in business-innovatie en hoe je daarna intern de inzichten kunt activeren.

Wat is je persoonlijke drijfveer?
Ik geloof dat verwondering de basis is van positieve verandering en groei.

Kun je een tipje van de sluier lichten met betrekking tot de presentatie?
Gen Z, zoals elke generatie, heeft een andere kijk op werk en de betekenis daarvan in hun leven. Hoe kan je daar beter op aansluiten? Met Tempo-Team hebben we Gen Z direct betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten en communicatie in de vorm van een jongerencommunity om de business toekomstbestendiger te maken. Een deepdive in één van de meest diverse generaties vol met authentieke verhalen, verbinding, verwondering en kansen.

Lotteke is binnen MarketResponse verantwoordelijk voor innovatie op het vlak van CX en EX. Zij helpt klanten met innoveren door veranderingen in de markt en gedrag te begrijpen, te omarmen en om te zetten naar de juiste acties en strategie op basis van verlevendiging en verwondering.
Nicole, een dynamische en gepassioneerde onderzoeker, speelt een sleutelrol binnen Randstad Groep Nederland. Haar domein is Brand- en Media-research, waar ze gedreven is om de organisatie te ondersteunen bij het nemen van cruciale (merkgerelateerde) beslissingen. Haar aanpak is vernieuwend en experimenteel, waarbij ze innovatieve onderzoekstechnieken inzet om de juiste koers te bepalen.


De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 13 juni 2024 in DeFabrique in Utrecht. Tijdens dit festival van marketing geven maar liefst 70 marketingcollega’s inspirerende en interactieve presentaties verdeeld over tien zalen. We starten en eindigen de dag met smaakmakende plenaire sessies. Bovendien maken we de winnaars van de Nima Marketingprijzen bekend. Check nimamarketingday.nl voor updates van het programma of - beter nog - scoor meteen een ticket voordat je achter het net vist!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken