Biografie Sinds april 2009 werk ik als beeld- en eindredacteur voor MarketingTribune. Daarnaast ben ik ook redacteur van onze mooie titel, zowel voor print als site en events.
Nanny Kuilboer
NMD op donderdag 13 juni 2024; early bird-tickets nu verkrijgbaar
Op donderdag 13 juni 2024 organiseren Nima en MarketingTribune de 8e editie van Nima Marketing Day in DeFabrique te Utrecht. Tot en met 4 april kun je nog een fikse early bird-korting regelen, kijk hier verder.
BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event "the place to be" om inspiratie op te doen'
Mandy van der Wal en Edwin Koeners verzorgen tijdens het Branded Content Event een inspiratiesessie getiteld ‘Hoe zien we merken het liefste terug in een podcast?’
Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor SAN Accenten, 112 nominaties in totaal
Dit jaar jureerde ruim 240 juryleden verdeeld over 12 jury’s de 285 ingezonden campagnes & cases over 2023 met als resultaat 112 nominaties.
Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor achterstand
‘Nederland blijft achter op het gebied van GenQAI en dreigt daarmee zijn positie als digitale koploper te verspelen’, aldus Martijn Bertisen, VP Google Nederland. Hij baseert zijn uitspraak op onderzoek door Implement Consulting Group naar de impact van Generatieve AI op de Nederlandse economie dat vandaag is gepubliceerd.
Sven Fase van VodafoneZiggo: 'AI voelt voor mij echt als een cadeau'
Sven Fase is Product Owner Vodafone Business & Ziggo Zakelijk. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘We kunnen performance- en brandcampagnes niet los van elkaar zien.’
Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
Het Zwitserleven-gevoel is van toch wel een tikkie elitair naar socialer, menselijker, inclusiever en dichterbij gegaan. Met als thema ‘Een gevoel dat we delen’ gaat de campagne vandaag van start. Het is het eerste werk van Selmore voor Zwitserleven sinds de bureau-oriëntatie in 2023.
Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
Met de nieuwe visuele identiteit wil De Heidebrouwerij ‘de rijke traditie van bierbrouwen combineren met een frisse en eigentijdse uitstraling, die zowel huidige als nieuwe bierliefhebbers zal aanspreken, aldus Jaco de Kempenaer, aanvoerder van De Heidebrouwerij.
BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus op vrouwenvoetbal.
Falke van der Zander, Media Expert bij ING Nederland, en Stein Yntema, Senior Client Lead Brand Partnerships bij Talpa Network, verzorgen samen een van de presentaties tijdens het Branded Content Event. De titel van hun talk? ‘ING & Talpa Network over ongelijke kansen in het voetbal.’
Imo Muller van 165 Beats: 'Veel voetbalclubs zijn erin geslaagd om een merk te bouwen, vooral door het maken van steengoede content'
Marketeer en marathonloper in hart in nieren Imo Muller is eigenaar van sportmarketingbureau 165 Beats. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Als humor precies uitlegt wat je aan een merk of product hebt, dan komt de boodschap goed over.’
DOSSIER ESG Marketeers op stelling
Wat nou duurzaamheid. ESG it is! ESG (Environmental, Social, Governance) kan onder meer duurzaamheid meetbaar maken door middel van rapportagestandaarden. Maar in welke verhouding staat ESG tot MVO en Corporate Social Responsibility en bereidt het B Corp-certificaat bedrijven voldoende voor op aanstaande wetgeving. Wat doet ESG voor je merk en de relatie met je consument?
Anne-Lynke Kikstra van Milka: 'Datagedreven strategie combineren met creativiteit; AI maakt meer mogelijk'
Anne-Lynke Kikstra is interim marketeer Milka bij Mondelez International. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Een consument moet gemiddeld zo’n 35.000 keer per dag kiezen; hoe maak je als merk dan het verschil?’
19 maart BCE24: 'Marketeer is bruggenbouwer tussen doelgroep en bedrijf'
Martijn van Lieshout is Directeur B2B Marketing bij VodafoneZiggo en Emma de Graaf is er Content & Communicatie Specialist B2B Marketing. Tijdens het Branded Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in MediaPlaza Utrecht vertellen zij hoe zij met videocontent het merk VodafoneZiggo verder ontwikkelen dan ‘alleen’ mobiele telefonie.
Kirsten van der Sluijs van Purina: 'Vandaag lanceren we ons Ocean Restoration-project'
Marketeer Kirsten van der Sluijs kan bogen op een jarenlange ervaring bij Nestlé en werkt daar, naar eigen zeggen, in de meest inspirerende categorie, te weten dierenvoeding. Zij is verantwoordelijk voor het overkoepelende Purina-merk en de duurzaamheidsinitiatieven. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Wij geloven dat mensen en dieren samen gelukkig zijn.
BCE24: 'Je wilt verliefd kunnen worden op iemand, niet op iets'
Milan van Vugt (links) is Director Content & Partnerships bij mediabureau Initiative en samen met Annemieke Mol (rechts), Head of Content bij Yune, zijn zij twee van de sprekers tijdens het Brand Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in Media Plaza Utrecht. De titel van hun presentatie luidt: ‘Make it till you fake it?’
Mark Ritson op Marketingweek: 'Wees een KitKat'
Op Marketingweek stak Mark Ritson recent de loftrompet over KitKat: ‘Tight positioning, a respected brand heritage and refusal to overcomplicate things means when it comes to uniting distinctiveness and differentiation, KitKat has it licked.’ Een strakke positionering, een gerespecteerd merkerfgoed en de zaken niet al te ingewikkeld maken dus op het gebied van de ‘Double D’s’: distinctiveness en differentiation.
BCE24: 'Creativiteit reclamebureaus is ook met intrede AI-tools nodig'
Vandaag over drie weken vindt het Branded Content Event editie 2024 plaats. Marco Gijsen, Director (AI-assisted) Strategie & Creatie bij Ad Alliance, is een van de vele sprekers die dag. Zoals zijn functietitel al doet vermoeden is hij dagelijks met AI bezig. De titel van zijn presentatie luidt dan ook: ‘Concrete toepassing van AI in branded content op tv.’
Ook in Roblox kun je er goed uitzien zonder de hoofdprijs te betalen, aldus Zeeman
Jongeren besteden in online videogames veel geld aan dure merken om hun avatar te kleden. Zeeman wil -juist tijdens Fashion Week- een statement maken in Roblox met betaalbare basics in hun eigen virtuele brandstore.
Martine Hardeveld Kleuver van Swappie: 'Outdoor is een van mijn favoriete media'
Martine Hardeveld Kleuver -‘Geboren en getogen in het exotische Emmeloord, maar al snel naar de Randstad vertrokken’- is sinds 2021 Country Lead voor de Benelux van Swappie. Swappie koopt, refurbisht en verkoopt refurbished iPhones in Europa. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden. ‘Met het team werken we samen aan onze missie om refurbished mainstream te maken’.
19 maart BCE2024: 'Het is waardevol om kennis over branded content uit te wisselen'
Bram de Leeuw is Creative Strategy Director &C the BrandStudio en een van de sprekers tijdens het Branded Content Event. Hij hoopt het in 2024 ‘een beetje luchtig te houden’.
BCE24: 'Relevant zijn als merk is een antwoord bieden op dingen waar je doelpubliek van wakker ligt'
Inge Moerenhout is Director Commercial Partnerships en Ilse Van Rillaer is B2B Marketing Manager & Commercial Partnership Manager, beiden bij Studio 100 Benelux. Tijdens het Branded Content Event onthullen zij ‘de magie’ van Studio 100: ‘Straffe content en creativiteit zullen blijvend het verschil maken in een meer en meer artificiëlere wereld.’
Kareem Kaddouri van Brooks Running: 'Mijn held is mijn vader'
Kareem Kaddouri is Benelux Marketing Manager voor Brooks Running, 28 jaar oud, half Nederlands, kwart Engels, kwart Irakees en gek van hardlopen. ‘Ik hou van het sociale aspect en het kunnen verleggen van mijn grenzen.’ Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.
Swapfiets lanceert nieuwe Europese campagne
Fietsaanbieder op abonnement Swapfiets - die van de blauwe voorband - lanceert een nieuwe campagne in al zijn acht Europese marketen, te weten Nederland, Duitsland, België, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Oostenrijk en Spanje. De campagne is van creatief bureau Unknown en opgenomen in Denemarken.
Milan Slikker van Nestlé: 'Ook voor managing directors moet marketing een verplichte achtergrond zijn'
Milan Slikker is Business Excecutive Officer Confestionary bij Nestlé Nederland. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Ik zou deze rol als managing director niet kunnen doen als ik niet ook een marketeer zou zijn.’
Wingman Condoms lanceert nieuwe campagne op Valentijnsdag
Het nieuwe condoom van Wingman heeft ‘vleugels’ zodat het moeiteloos en snel kan worden aangebracht. De grappige bijbehorende campagne is van de hand van bureau Happiness.
BCE24: 'De echte uitdaging nu is de privacykwestie'
Elise Kop is Crossmedia Consultant bij Mediahuis. Zij helpt de bezoekers van het ‘Branded Content Event’ editie 2024 hoe jongeren te bereiken: ‘Duik met ons in de GenZ-vibes!’
Onderzoek: 'Social media centraal als sportkanaal'
Met een sportzomer in het verschiet zullen de mondiale uitgaven aan sportmediarechten dit jaar naar verwachting 61 miljard dollar bedragen, maar een gefragmenteerd medialandschap zorgt voor dilemma’s voor adverteerders. Dit blijkt uit het nieuwste Global Advertising Trends-rapport van Warc Media met de titel ‘Sports media in the era of fragmentation’.
Contentmarketeer Sarah is nooit ziek en gaat nooit op vakantie
De focus van Typetone ligt op het opzetten van een AI-uitzendbureau met enkel digitale medewerkers. Vandaag lanceert de AI-start-up contentmarketeer Sarah.
BCE24: '2024 is echt het jaar om over te stappen van tv naar online'
Emma-Sophie Jonker, Channel Marketeer bij Hema, spreekt samen met Stef van der Burg, Senior Strategist bij Team5PM, tijdens het Branded Content Event editie 2024. Hun insteek: Hoe unlockt Hema het complete potentieel van video-seo?
BCE24: 'We moeten ons niet laten leiden door angst'
Kelly Rijsenbrij, accountmanager bij LINDA., en Marloes de Jong en Charlotte Vermeer, beiden creatief bij Talpa Het Bureau/LINDA., nemen gezamenlijk een van de sessies tijdens het Branded Content Event editie 2024 voor hun rekening. Insteek? ‘Hoe je als merk schaamteloos jezelf kunt zijn.’
Thijs Gussenhoven van Amstel: 'De maatschappelijke zwaarte mag er weer een beetje vanaf in 2024'
Thijs Gussenhoven is Marketing Manager Amstel bij The Heineken Company. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘In 2023 kroop ik voor het eerst over de finishlijn van een marathon en nu wil ik terug in het zadel om een Gran Fondo in de bergen te fietsen.’
KLM werpt AI in de strijd tegen voedselverspilling
KLM verspilt minder voedsel aan boord door het toepassen van kunstmatige intelligentie. Het percentage loopt op tot 63 procent en op jaarbasis gaat dit om een besparing van ruim 100.000 kilo aan maaltijden gaan.
TommyTomato bezorgt miljoenste warme groentelunch op basisschool
TommyTomato heeft als missie van kinderen groente-eters te maken via hun warme lunches. Co-founder Bas Turk: ‘Maar heel weinig kinderen eten de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten en de lunchtijd blijkt een veel beter moment voor de groentemaaltijd dan ‘s avonds. Het draagt bij aan meer energie, een hogere concentratie, minder stress en vermoeidheid en een betere sfeer in de klas.’
A-Team's Mr. T hoofdrol in Super Bowl-commercial Skechers
11 februari 2024 kunnen we weer genieten van de Super Bowl-commercials (of de wedstrijd natuurlijk). Skechers zet Mr T in die even haarfijn uitlegt of je Skechers nou met of zonder T in het midden schrijft.
HP armsponsor van Real Madrid
HP het eerste merk in de 121-jarige geschiedenis van de club waarvan het logo op de mouw van het Real Madrid tenue prijkt. De sponsoring omvat zowel mannen- en vrouwenteams als jeugdelftallen.
Leestip van onze zuiderburen: 'Do Tell' in België verkozen tot marketingboek van het jaar
Drie weken lang kregen Belgische marketingprofessionals de kans om hun stem uit te brengen voor het meest impactvolle marketingboek van 2023. 4.200 personen brachten dit jaar hun stem uit: ‘Do Tell’ mag zich een jaar lang Marketing Book of the Year noemen.
BCE24: 'Trial & error essentieel onderdeel van groei en innovatie'
Carlijn Prins is Marketing Communicatie Specialist bij Samsung Mobile Nederland en een van de sprekers tijdens het Branded Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht.
Audify Audiojaarrapport 2023: Audioreclamebestedingen stijgen 7,2 procent
De audioreclamebestedingen over 2023 bedragen netto 242 miljoen euro. Dit is wederom een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2022, een stijging van 7,2%. Dat blijkt uit het Audify Audiojaarrapport 2023.
BCE24: 'De grootste uitdaging in het nieuwe jaar is niet zielloos te worden'
Techexpert Jarno Duursma is een van de sprekers tijdens Branded Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht. De titel van zijn presentatie? ‘We will all become AI-powered’.
Nomineer nu voor SAN Next Merkenbouwer
De SAN zoekt, samen met mediapartner MarketingTribune, jonge talenten die in aanmerking komen voor de SAN Next Merkenbouwer Accent. Iedereen mag nomineren!
BCE24: 'Dit is een essentiële talk als je het creatieproces wil optimaliseren met AI'
AM Beyond is het creatieve contentlabel van Abovo Maxlead en Daan Jongen is Lead Concept & Content en Leon Wielens Creative. Samen spreken zij tijdens het Branded Content Event op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht over AI als booster van creativiteit.
DOSSIER AI 'De inzet van AI is geen zwakte, maar een kracht'
David Vogel werkt nu drie jaar als Executive Experience & Strategy Director bij het Amsterdamse Code d’Azur en Tijmen Mulder is creative director/co-founder bij het Hilversumse Robot Kittens. MarketingTribune vroeg hen naar het belang van AI in hun werk, nu en in de toekomst, hoe transparant beide bureaus zijn naar hun klanten toe over het gebruik van AI en wat kan AI eigenlijk niet of zou je niet moeten willen gebruiken.
- AlgemeenNieuws Nima Marketing Day editie 2024 op...Nieuws ACM: sluit geen energiecontract af...Nieuws Europees Parlement stemt vóór AI-wetNieuws DOSSIER ESG Esther Overmars Purpose...Weblog [column] Waar is de junior...Nieuws Sven Fase van VodafoneZiggo: 'AI...
- B2BNieuws Martijn Jaartsveld, strategy...Weblog [column] SXSW: Is eenzaamheid...Weblog [column] Concurreren met je eigen...Nieuws Hokra zet met behalen...Nieuws B2B-campagne autoverhuurder...Nieuws Marketeer ANWB Lars Smit:...
- BureausNieuws [branded content] Mediahuis x Bever...Nieuws Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk...Nieuws Woedend wint Samsung Climate...Nieuws [interview] Merkexpert Van Leeuwen:...Nieuws De marketingtransfers van week 11,...Nieuws Knorr zet groenten bovenaan in-game...
- ContentmarketingNieuws BCE24: 'Als marketeer is het Branded...Nieuws Uitslag Corporate Content Awards -...Nieuws Jongeren ontwikkelen zelf campagne...Nieuws BCE24: ING en Talpa over female...Weblog [Marketing the Rainbow #52b] Shell...Nieuws Pets Place werkt samen met...
- DesignNieuws Google onderzoekt impact GenAI op...Nieuws Henk Schiffmacher steekt Veluwse De...Nieuws Ford Nederland viert 100 jarig...Nieuws HDV visual branding nieuwe naam van...Weblog [column] AI gaat de marketingwereld...Nieuws Dutch Digital Design tijdens SXSW
- Food en RetailNieuws [RMD24] Europese standaarden voor...Nieuws Albert Heijn brengt paasassortiment...Nieuws Albert Heijn zoekt klantervaringen...Nieuws Jumbo stopt met vleesstunts na...Nieuws NIQ Retail Spend Barometer:...Weblog [column] Upfield glijdt hard...
- MediaWeblog [column] Top 5-TikTok-trends:...Nieuws Tv-reclames 2023: bestedingen...Nieuws Brandreview non-alcoholische...Weblog Marketeer, omarm de feministische...Nieuws Schermtijd februari vrijwel gelijk...Weblog Top 5-TikTok-trends: de emotionele...
- Online MarketingNieuws BoekTok-creators schragen verkoop...Nieuws Gedwongen verkoop TikTok VS,...Weblog [column] AI-gedreven customer...Nieuws Pop-upsysteem van IAB in strijd met...Nieuws Een op drie marketingbureaus heeft...Nieuws Tim Cook: 'Apple gaat terrein winnen...
- SponsoringNieuws Go Ahead-speler Kuipers en zijn...Nieuws Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750...Nieuws Emirates start partnerschap met...Nieuws Exact sponsor WK shorttrack 2024 Nieuws EasyJet komende drie jaar officiële...Weblog [column] De gemiste kans in...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »