
Stefanie van Rootselaar directeur Fight cancer
Stefanie van Rootselaar is benoemd tot de nieuwe directeur van stichting Fight Cancer. Ze neemt het stokje over van Limore Noach. Van Rootselaar komt van Air France-KLM.

Fieldlab kondigt eerste test-events aan
Fieldlab Evenementen gaat op maandag 15 februari van start met het eerste test-evenement sinds de huidige lockdown. Hiervoor heeft het demissionair kabinet vandaag toestemming gegeven. Doel is het vergaren van inzichten rondom het verlagen van besmettingsrisico's op evenementen.

Concertgebouworkest treedt dagelijks op na avondklok
Het Koninklijk Concertgebouw gaat élke avond dat de avondklok geldt, dus tenminste tot 10 februari 2021, gratis optreden via Instagram Live.

Houthoff verlengt hoofdsponsorschap NOB
Houthoff verlengt het hoofdsponsorschap van Nationale Opera & Ballet per 1 januari 2021. Het advocatenkantoor en het cultuurinstituut verbinden zich voor een nieuwe periode van minimaal 1,5 jaar aan elkaar.

Daan Roosegaarde en MediaMonks tonen schoonheid landbouw voor Rabobank
Studio Roosegaarde en MediaMonks zijn een samenwerking aangegaan onder auspicien van Rabobank. 'Het verfilmde concept annex kunstwerk "Grow" legt de basis voor een duurzamere landbouw voor iedereen', vertelt betrokkene Victor Knaap.

Onderzoek: voetbalsponsoring is zeer lucratief
Het professionele voetbal is voor bedrijven nog altijd een uiterst effectief platform om zakelijke doelstellingen te behalen. Sponsoring van een Eredivisieclub levert gemiddeld 94.000 nieuwe klanten op.

Swapfiets en Team Jumbo-Visma gaan samenwerken
Swapfiets is sponsor van Team Jumbo-Visma geworden. De twee gaan proberen zoveel mogelijk mensen op de fiets te krijgen. Of dit nu vanuit een sportief oogpunt is of voor dagelijks gebruik.

VriendenLoterij: bingo mee tot morgenvroeg
VriendenLoterij Bingo heeft een nieuw spelconcept. En dat mag onder de aandacht gebracht worden, vindt ook ambassadeur Gerard Joling. Voor de gelegenheid toverde de volkszanger het nummer ‘Zing met me mee’, ook wel bekend als zijn grootste hit, uit 1994, om tot 'Bingohooo mee, tot morgenvroeg. Lekker thuis, coronaproof!'.

Amber Alert strikt BN'ers voor nieuwe campagne
Amber Alert, het landelijke vermiste kinderalarm, lanceert vandaag een nieuwe campagne genaamd 'Ik zoek mee'. De samenwerking met bekende Nederlanders als Froukje de Both, Lucille Werner en Kim-Lian van der Meij moet de burger motiveren zich aan te melden voor de ontvangst van zogenoemde Amber-alerts.

Eurosonic Noorderslag komt met streamingplatform
De 35e editie van het Eurosonic Noorderslag-festival (ESNS) in Groningen start vandaag als een volledig digitale editie. In opdracht van de VPRO en 3FM, beiden mediapartner van ESNS, ontwikkelde digitaal designbureau Bravoure een streamingplatform, waarop bezoekers het festival digitaal kunnen beleven.

KNLTB verlengt met Pink Elephant
De KNLTB (Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond) verlengt de samenwerking met IT-dienstverlener Pink Elephant. De nieuwe overeenkomst heeft een looptijd van vier jaar.

Seks is fucking leuk, ook in marketing
Samen met Audrey van Ham (Christine le Duc), Alexandra Legro (Hunkemöller), Rick Luteijn (Huzzy), Daantje Dammers (Natwerk), Martine van den Boomen (Vice) en Mabel Nummerdor (trendwatcher) plaatsen we het aloude adagium 'sex sells' in de huidige tijd.

Vrienden van Amstel: 20 artiesten in gratis livestream
De 23e editie van De Vrienden van Amstel LIVE gaat door. Bierbrouwer Amstel en producent Tribe Company zenden een twee uur durende livestream uit zonder publiek vanuit Rotterdam Ahoy.

JONGERENICONEN 2021 - De Herrijzenis
Wat worden de jongerentrends in 2021? In editie 25 deelt MarketingTribune 9 nieuwe ‘Jongereniconen’: anticipeer op nieuwe vormen van contact, post-pandemisch plezier, op Generatie A en de Unlimiteds. Laat de Roaring Twenties straks beginnen!

Hoofdsponsor Ziggo verlengt partnership Ajax tot 2023
Ajax en hoofdsponsor Ziggo hebben de bestaande overeenkomst met een jaar verlengd. De huidige overeenkomst liep tot en met juni 2022, de nieuwe overeenkomst loopt tot en met juni 2023.

Rijksoverheid lanceert landelijke vaccinatiecampagne
Stroop de mouwen maar op. De Rijksoverheid lanceert vandaag een nieuwe publiekscampagne die ervoor moet zorgen dat zoveel mogelijk Nederlanders zich laten vaccineren tegen het coronavirus.

Runner's World: wij lopen door
Hardloop-platform Runner's World lanceert in samenwerking met Nationale-Nederlanden een nieuwe campagne waarin 'de liefde voor lopen' centraal staat.

Artis lanceert 'shitty' campagne
In de nieuwe online campagne van Artis spelen poepende pinguïns, kamelen en olifanten de hoofdrol, die verwijzen naar het 'shitty' jaar dat de Amsterdamse dierentuin heeft beleefd.

Artiesten komen samen op online oud en nieuw-festival
Online festivalplatform Follow the Beat kondigt Goodbye 2020 aan: een online thuisfestival dat op oudjaarsdag een groot aantal Nederlandse artiesten, festivals en clubs samenbrengt.

Fonds Gehandicaptensport lanceert podcastserie
Het Fonds Gehandicaptensport lanceert een nieuwe podcastserie genaamd Onbeperkt, waarin bekende en onbekende Nederlanders vertellen over het overwinnen van hun beperkingen. De serie wordt gepresenteerd door Wilfred Genee en Eva Eikhout.

Sven Kramer Academy en TVM sluiten partnership
De Sven Kramer Academy en TVM verzekeringen zijn een samenwerkingsovereenkomst aangegaan voor de komende drie jaar.

Nieuwe Kinderhulp-campagne: geef ze warmte
Nationaal Fonds Kinderhulp lanceert een nieuwe campagne genaamd 'Geef ze warmte'. Doel is om donateurs te werven, om zodoende zoveel mogelijk kinderen een 'warme start' van het nieuwe jaar te geven.

Annette Reijersen van Buuren gaat ander boek schrijven
Annette Reijersen van Buuren, nu nog manager Merk,Marketing en Communicatie, gaat na 4 jaar weg bij de CPNB. Ze blijft nog tot de zomer 2021 om een aantal projecten af te ronden.

KLM Open september 2021 op Bernardus Golf
KLM Open zal van 16 tot en met 19 september 2021 gespeeld worden, ervan uitgaande dat tegen die tijd sportevenementen van deze omvang weer doorgang kunnen vinden.

Liliane Fonds lanceert Gouden Boekje
Het Liliane Fonds, stichting voor kinderen met een handicap, presenteert in samenwerking met uitgeverij Rubinstein en GUC Agency het prentenboek 'Aisha, geef nooit op!'.

KesselsKramer lanceert goede doelen-app Double Dutch
Vandaag ziet Double Dutch het levenslicht, een nieuwe app waarmee men kan doneren aan goede doelen. De app en merkpropositie zijn ontwikkeld door reclamebureau KesselsKramer. Partner van de app is internationaal betaalplatform Adyen.

Make-a-Wish: dit is je wereldje geworden
In de nieuwe campagne 'Dit is je wereldje geworden' toont stichting Make-a-Wish Nederland de dagelijkse realiteit van de ernstig zieke Sofie (6). De campagne roept donateurs op bij te dragen aan het vervullen van de liefste wensen van zieke kinderen.

EasyToys mag langer op shirts FC Emmen
De KNVB bepaalt niet langer of een bedrijf shirtsponsor van een club mag zijn, alleen de Reclame Code Commissie kan een sponsorschap eventueel blokkeren.

FIVB kiest Ogilvy Social Lab
De International Volleyball Federation (FIVB) heeft Ogily Social Lab in Amsterdam (onderdeel van WPP) geselecteerd als partner om zijn merkcommunicatie en mediastrategie te verzorgen in aanloop naar het wereldkampioenschap volleybal in 2022.

Inzenden cases SponsorRingen verlengd tot 16 december
De termijn om cases voor de SponsorRingen 2021 in te sturen, is verlengd tot en met dinsdag 15 december 2020.

Transformatorhuis wordt tijdelijke livestream-studio
Het Transformatorhuis op het Westergasterrein in Amsterdam wordt per 1 januari 2021 omgetoverd tot 'de meest moderne livestream-studio van Europa'. Initiatiefnemers zijn Vel'Or Graceful Events, First Empression en BigVis. De pop-up-studio verrijst voor de periode van tenminste drie maanden.

Invictus Games kiest Cheil
Reclamebureau Cheil in Amsterdam gaat aan de slag met het vergroten van de naamsbekendheid van Invictus Games, het internationale sportevenement voor gewonde militairen, dat komend voorjaar in Den Haag plaatsvindt.

PepsiCo en UEFA verlengen
PepsiCo gaat de samenwerking met de UEFA Champions League voor de seizoenen 2021/22 - 2023/24 verlengen. Recent werd ook de meerjarige samenwerking met het UEFA Damesvoetbal tot 2025 aangekondigd.

Fox Sports wordt ESPN
De tv-zenders, online kanalen en apps van Fox Sports in Nederland gaan met ingang van het nieuwe jaar verder onder de naam ESPN. Een nieuwe campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, moet de naamsverandering bij de kijker onder de aandacht brengen.

Eventbranche slaat alarm: 'The show must go on'
Met een nieuwe landelijke campagne roept de evenementenbranche het kabinet op testevenementen in januari door te laten gaan. Daarnaast is de financiële druk bij ondernemers onverminderd hoog en is extra steun noodzakelijk, aldus initiatiefnemers Alliantie van Evenementenbouwers en Eventplatform.

Naturalis wint BGL Museumprijs 2020
De BankGiro Loterij Museumprijs 2020 is gewonnen door Naturalis Biodiversity Center. Met een overtuigende 47% van de publieksstemmen sleepte het museum de prijs in de wacht, die dit jaar als categorie ‘Achter de schermen voor het voetlicht’ had.

Jean-Paul Schaddé van Dooren naar VNOM
Zelfbenoemd marketingkoning Jean-Paul Schaddé van Dooren (36) heeft een nieuwe baan. Hij is deze week gestart als senior marketeer bij techniekbemiddelaar VNOM in Rotterdam.

Coop nationaal partner Eurovisie Songfestival
Coop is de nieuwe nationaal partner van het Eurovisie Songfestival 2021. De supermarktorganisatie met ruim 300 winkels in het hele land is de derde nationaal partner, naast de Bankgiro Loterij en Eneco.

Straat kiest voor USP
Straat, het nieuwe museum voor graffiti en 'street art' in Amsterdam-Noord, kiest USP Marketing PR als zijn partner voor PR en communicatie in de Benelux.

Rabo ClubSupport steunt ruim 30.000 clubs
Via Rabo ClubSupport gaven dit jaar ruim 30.300 clubs en verenigingen een bestedingsdoel op om hun initiatieven te verwezenlijken. Meer dan 460.000 mensen stemden tot en met oktober 2020 op de diverse maatschappelijke initiatieven.

KWF terug met 'Nederland geeft licht'-campagne
Voor het vijfde jaar op rij presenteert KWF Kankerbestrijding zijn lampionnenactie en 'geeft heel Nederland licht'. Creatief bureau Energize ontwikkelde wederom de begeleidende campagne.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Houthoff verlengt hoofdsponsorschap... 22-01-2021
- Onderzoek: voetbalsponsoring is zeer... 21-01-2021
- Swapfiets en Team Jumbo-Visma gaan... 18-01-2021
- KNLTB verlengt met Pink Elephant 12-01-2021
- Vrienden van Amstel: 20 artiesten in... 12-01-2021
- Hoofdsponsor Ziggo verlengt... 07-01-2021
MarketingTribune Events
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards