
VriendenLoterij en Het Concertgebouw verlengen samenwerking
De VriendenLoterij en Het Koninklijk Concertgebouw hebben de samenwerking voor de VriendenLoterij ZomerConcerten verlengd. De VriendenLoterij is sinds 2019 partner van Het Concertgebouw van de ZomerConcerten en blijft dat tot en met 2024.

Jumbo-Visma en Gorillas fietsen 'Freakin' Fast'
Tijdens de openingsrit van de Tour de France 2022 is flitsbezorger Gorillas voor het eerst zichtbaar op het tricot van Team Jumbo-Visma. Volgens de flitsbezorger past de samenwerking zo goed omdat beiden 'Freakin’ Fast' op de fiets zijn.

ING-campagne ' Niemand buitenspel' doorbreekt taboe verborgen armoede
Op 6 juli 2022 start het Europees Kampioenschap voetbal voor vrouwen. Hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal ING zet tijdens dit EK de campagne ‘Niemand buitenspel’ in om het taboe op kinderarmoede te doorbreken.

Tour de France: Welke merken doen er mee? (En wat doen ze?)
De Tour de France begint vandaag in Kopenhagen. Over drie weken kent iedereen na uren televisiekijken alle Tourploegen, stuk voor stuk gesponsord door…Ja, precies. Welke merken zit eigenlijk allemaal in de Tour en wat doen ze?

DHL hoofdpartner bij Van Gogh Museum
Het Van Gogh Museum en DHL worden, twee jaar na de start van hun partnerschap, global partners. Beide partijen gaan de komende drie jaar werken aan ‘hun gedeelde ambitie om een positieve impact te maken op het leven van nieuwe generaties wereldwijd middels Van Goghs meesterwerken.’

Britse tennisster Raducanu in hoofdrol in Nike-film
Emma Raducanu, de Britse tennisster actief op Wimbledon, is het middelpunt in een nieuwe film. De hoofdfilm maakt onderdeel uit van een digitale en social campagne voor Nike.

Shorttrackster Suzanne Schulting gezicht Tenways
E-bikemerk Tenways gaat voor 2 jaar een sportieve samenwerking aan met Suzanne Schulting, shorttrackster, Olympisch kampioen en meervoudig wereld- en EK-titel winnaar.

Art van der Vorm van Hansgrohe: 'Van B2B naar B2C; het doel is meer Hansgrohe-groen op straat'
Art van der Vorm is Marketing Manager bij Hansgrohe Group. Voor de rubriek Mijn Marketing reageert hij op een aantal steekwoorden.

Cannes Lions: Zes Nederlandse nominaties op nieuwe shortlist
Op de shortlist voor de Cannes Lions die op 22 juni bekend werden gemaakt staan zes Nederlandse nominaties. One:Nil werd twee keer genomineerd, The Family Amsterdam werd ook twee keer genomineerd en er waren nominaties voor de Publicis Groupe Amsterdam en Wieden + Kennedy Amsterdam.

KNVB en ING slaan handen ineen om ieder kind te laten voetballen
ING wil zich, samen met de KNVB, meer inzetten om ieder kind aan het voetballen te krijgen, ook de kinderen die opgroeien in armoede.

Fietsen op de dam voor vluchtelingen
Op 20 juni is het Wereldvluchtelingendag. Op De Dam in Amsterdam wordt die dag de Ride for Refugees georganiseerd. De volledige opbrengst gaat naar nieuwe sportprojecten in vluchtelingenkampen.
![[NMD22] 'Marketing is echt een vak'](/templates/img/lazyload.gif)
[NMD22] 'Marketing is echt een vak'
Marketing is niet alleen een écht vak, maar ook nog eens een leven lang leren. En het nieuwe Marketingfacts Jaarboek biedt maar liefst 100 pagina’s meer dan de vorige, voor hetzelfde geld. En oh ja, er komt een heus podcastcongres in het najaar. De Nima Marketing Day 2022 staat niet alleen bol van deelnemers, maar ook van nieuws en inzichten.

DPG Media verlengt partnership met de KNVB tot en met EK 2024
De KNVB en DPG Media verlengen hun partnership tot en met in ieder geval het EK van de mannen in 2024. De twee partijen zijn al sinds 2016 aan elkaar verbonden.

Acne Amsterdam lanceert campagne voor jongvolwassenen met kanker
Ieder jaar krijgen bijna 4.000 jongvolwassenen te maken met kanker. Om aandacht te vragen voor deze groep en fondsen te werven voor de AYA Jong & Kanker Foundation ontwikkelde Acne Amsterdam, samen met Bruut Amsterdam en PR bureau Koolhoven & Partners, de campagne Unpause the AYA.

Kansino nieuwe hoofdpartner van AZ
Met ingang van 1 juli 2022 is Kansino de nieuwe hoofdpartner van voetbalclub AZ. Het bedrijf dat zich in Nederland uitsluitend richt op online casino zal de komende vier seizoenen zichtbaar zijn op de voorkant van het shirt van het eerste elftal.

Johan Cruijff ArenA: Huis van Oranje tijdens WK
De KNVB organiseert tijdens het WK 2022 in samenwerking met partners Albert Heijn, Bitvavo, Coca-Cola, Heineken, ING, KPN, Nike, Staatsloterij, Toto en Volkswagen een nieuw fan evenement om het toernooi in Nederland te beleven.

Ziggo Sport en Tallon Griekspoor gaan samenspelen
Tallon Griekspoor en Ziggo Sport gaan een samenwerking aan. De samenwerking helpt Griekspoor zijn wedstrijden en sponsors extra bekendheid te geven.

GigaNet van Ziggo komend seizoen op shirt van Ajax
Ajax en Ziggo intensiveren de samenwerking. Vanaf seizoen 2022-2023 staat Ziggo op de voorkant van het Ajax-shirt en GigaNet op de rug. Het logo van het netwerk van Ziggo komt onder het rugnummer te staan en is zichtbaar in de Eredivisie -en bekerwedstrijden.

Nivea steunt COC Nederland met speciaal blik
Nivea vindt het belangrijk dat mensen trots en met zelfvertrouwen in het leven staan. Daarom werkt Beiersdorf, het moederbedrijf van Nivea, samen met ’s werelds oudste LHBTI+ belangenorganisatie COC Nederland en doneert voor het tweede jaar op rij.

TivoliVredenburg en bierbrouwerij AB InBev gaan samen door
TivoliVredenburg en AB InBev verlengen hun partnership met 5 jaar. Het Utrechtse muziekpodium en de brouwer zijn vanaf de oprichting van TivoliVredenburg partners en zullen hun samenwerking na de covid-periode verder uitbouwen.

North Sea Jazz en Birra Moretti slaan handen ineen
Birra Moretti en NN North Sea Jazz sluiten een partnership om samen te genieten van muziek, Rotterdam en een Italiaans biertje. Vrijdag 8 juli t/m zondag 10 juli wordt Rotterdam Ahoy omgetoverd tot het jazzfestival van het jaar.

Vodafone zet in op 'Real models' tijdens Pride Utrecht
Tijdens de Utrecht Canal Pride op 4 juni 2022 toont hoofdsponsor Vodafone de actie ‘Real Models'. Het doel is om jongeren binnen de LHBTIQ+-community realistische rolmodellen te laten zien. De eerste ‘real models’ zijn onderdeel van het Queers Connected medewerkersnetwerk van VodafoneZiggo.

Frank Tebbe en Pauline Wielens over Giro555: 'Een uitzonderlijk merk'
Frank Tebbe en Pauline Wielens zijn respectievelijk actie-coördinator en communicatie-coördinator Giro555. Samen spreken zij tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.

Alpe d'HuZes is terug met maximaal aantal deelnemers
Onder het motto ‘opgeven is geen optie’ beklimmen 5000 deelnemers op 2 juni 2022 lopend of fietsend de Franse Alpe d’Huez om geld op te halen voor kankeronderzoek. Na twee coronajaren vindt het evenement weer plaats.

Melanie Koning van Grolsch: 'Wat betekent een merk voor mij en voor de maatschappij?'
Melanie Koning is Marketing Manager Grolsch. Zij werkt al 25 jaar voor het bier met de beugel, zowel nationaal als internationaal, en voornamelijk als marketeer. Voor de rubriek Mijn Marketing reageert zij op een aantal steekwoorden.

Pepsi stopt met sponsoren Halftime Show tijdens Super Bowl
Frisdrankfabrikant Pepsi stopt met het sponsoren van de Halftime Show bij de Super Bowl, de jaarlijkse American Footballfinale. Het bedrijf blijft wel sponsor van de NFL. Dat melden diverse Amerikaanse media.
![[column] Superboycot](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Superboycot
Voetballen in een woestijn was en is natuurlijk een absurd, ongeloofwaardig en banaal idee, maar geld is anno 2022 nu eenmaal veel belangrijker dan het spelletje zelf.

Martijn Keesmaat van Hooghoudt: 'Merken vinden het lastig om in deze tijd relevant te zijn'
Martijn Keesmaat is Directeur Marketing, Sales en Innovatie bij Familiedistilleerderij Hooghoudt. Tijdens Nima Marketing Day 2022 spreekt hij over ‘hoe een fout een meesterzet bleek’. Ter kennismaking reageert hij op een aantal steekwoorden.

SBS6 en Radio 10 mediapartners Alpe d'HuZes
Op donderdag 2 juni besteden Hart van Nederland en Shownieuws op SBS6, en Ekdom in de Morgen op Radio 10 aandacht aan Alpe d’HuZes. Talpa Network biedt op radio en tv, en online een platform voor de verhalen van de deelnemers.

PowerrrActie zamelt geld in voor Jeugdfonds Sport & Cultuur
Op woensdagmiddag 1 juni 2022 vindt de PowerrrActie plaats: kinderen zamelen geld in voor Jeugdfonds Sport & Cultuur door hun talenten te laten zien. De actie markeert de start van een langdurige ondersteuning van dit goede doel door Danoontje.

UITSLAGEN ESPRIX 2022: Goud voor Hak en Apenkooi Events
Honderdtwintig marketeers, strategen, producers en creatieven kwamen gisteren, donderdag 18 mei, bij elkaar voor de uitreiking van de Esprix Awards in het Felix Meritis. De grote winnaars waren dit jaar Hak met Het helpende bord en Apenkooi Events met Unmute Us, die ieder twee keer werden bekroond en allebei een gouden award in ontvangst mochten nemen.

Natwerk lanceert negende nummer voor 'Bekijk het Mauritshuis met je oren'
Voor het negende nummer van ‘Bekijk het Mauritshuis met je oren’ schreef Goldband het nummer ‘Psycho’. De band liet zich na een bezoek aan het Haagse museum inspireren door een eeuwenoud werk van Jan Brueghel de Oude en Hans Rottenhammer.

Nederlandse Loterij keert 50,4 miljoen euro uit aan Nederlandse sport
De Nederlandse Loterij heeft bekend gemaakt in 2021 in totaal 188 miljoen euro aan afdrachten uitgekeerd te hebben. 118,4 miljoen euro ging naar de Nederlandse Staat, 19,2 miljoen euro naar achttien verschillende goede doelen en 50,4 miljoen euro naar de Nederlandse sport.
![[CMO] Lotte Heijnis (AGU): 'We gaan van product sec naar meer beleving en emotie'](/templates/img/lazyload.gif)
[CMO] Lotte Heijnis (AGU): 'We gaan van product sec naar meer beleving en emotie'
Lotte Heijnis, senior brand manager AGU en inmiddels 6 jaar aan boord, was al eerder CMO bij AGU, fabrikant van regen- en fietskleding en fietstassen in Alkmaar. Haar huidige rol als merkenbouwer en sponsormanager past haar echter beter.

Dossier Contentmarketing
Is er nog marketing buiten contentmarketing? Een kort TikTok-filmpje, maar een podcast van 40 minuten kan ook. Of een longread van 10 minuten, een how-to op YouTube, foto’s op Instagram. Allemaal vormen van contentmarketing met als doel de aandacht te trekken én vast te houden. Hoe bepaal je wat je waar plaatst? Kun je elke content op elk kanaal kwijt? Contentspoiler: aan het einde van dit verhaal helaas geen eenduidig antwoord.

TikTok officiële sponsor Uefa Women's Euro 2022
Entertainmentplatform TikTok is de wereldwijde partner van Uefa Women’s Euro 2022. Het doel van de partners is om de voetbalcompetitie van deze zomer te promoten en. De nieuwe samenwerking bouwt voort op het partnership van de Uefa Euro voor mannen in 2021.

Ipsos en Bugaboo: 'Voorspellen van de toekomst is niet alleen maar koffiedik kijken'
Rozemarijn Landeweerd is Associate Research Director bij Ipsos. Samen met Sophie Krah (Research Executive Ipsos) en Eleonore Schut (Senior Market Intelligence Specialist Bugaboo) verzorgt zij een van de sessies tijdens Nima Marketing Day 2022 op 16 juni in DeFabrique.

Nederlandse topdarters bij Toto Dart Kings
Met ingang van de Premier League in Glasgow - vandaag 12 mei - maken vijf Nederlandse topdarters deel uit van een nieuw team. Initiatiefnemer Chris Woerts brengt Raymond van Barneveld, Dirk van Duijvenbode, Michael van Gerwen, Danny Noppert en Vincent van der Voort samen in de Toto Dart Kings.

SAN ondersteunt weer Embassy of Dutch Creativity
Stichting Adverteerdersjury Nederland heeft wederom besloten het initiatief van de Embassy of Dutch Creativity in Cannes te steunen. Deze 'ambassade' is de handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie tijdens het internationale festival voor creativiteit aan de Cote d'Azur.

Gwenda van Vliet van G-Star Raw: 'We willen de sustainable leader in de markt blijven'
Gwenda van Vliet, CMO G-Star Raw, spreekt samen met Elske Vugts van La Trappe op donderdag 16 juni 2022 in DeFabrique te Utrecht tijdens Nima Marketing Day over de opmerkelijke samenwerking tussen de twee merken.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- VriendenLoterij en Het Concertgebouw... 04-07-2022
- Jumbo-Visma en Gorillas fietsen... 01-07-2022
- ING-campagne ' Niemand buitenspel'... 01-07-2022
- Tour de France: Welke merken doen er... 01-07-2022
- DHL hoofdpartner bij Van Gogh Museum30-06-2022
- Shortrackster Suzanne Schulting... 29-06-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference