Puma: Formule-1 coureur Leclerc nieuwe ambassadeur
Met deze samenwerking versterkt het sportmerk naar eigen zeggen ‘zijn positie als toonaangevend merk in de motorsport en vergroot het zijn invloed, zowel binnen als buiten het racecircuit.’
Musea Amsterdam lanceren eenduidige communicatieaanpak 'toegankelijkheid'
Op initiatief van het overkoepelende netwerk Overleg Amsterdamse Musea (OAM), introduceren de musea in Amsterdam tijdens de Week van de Toegankelijkheid een nieuwe communicatiestijl om de toegankelijkheid van culturele instellingen in Amsterdam eenduidig en gemakkelijk inzichtelijk te maken.
[column] Ontregel
De enige regel in advertising is: Ontregel. Wanneer alle kennis over commerciële communicatie vloeibaar zou zijn en je zou het door een fijnmazige zeef gooien, is dit wat je overhoudt.
DPG Media en FC Twente verlengen mediapartnership
DPG Media en FC Twente hebben hun mediapartnership verlengd tot 2027. Het mediabedrijf gaat ook de samenwerking uitbreiden.
Ontdek de kracht van welzijn op de werkvloer tijdens de WOW Conference
Charlie MacGregor is oprichter van The Social Hub, medeoprichter van WOW en mede-initiatiefnemer van de ‘WOW Conference’ op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam. Ee korte kennismaking.
Essent terug in schaatssport met partnerstrategie gericht op duurzaamheid
Essent maakte dinsdag haar comeback in de schaatssport met de lancering van Team Essent, gepresenteerd in het iconische Thialf-stadion. Gekleed in magenta schaatspakken, stelde het energiebedrijf het team officieel voor aan de pers. De stap markeert het begin van een nieuwe partnerstrategie, waarin merkbeleving en zichtbaarheid hand in hand gaan met het versterken van de schaatsport in Nederland.
Birgit Tummers van het Chassé Theater: 'Emailcampagnes zijn ons meest effectieve marketingmiddel'
Birgit Tummers is Brand- en Theatermarketeer bij het Chassé Theater in Breda. Voor aflevering 110 van de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Om als marketeer iets teweeg te brengen, moet je lef hebben.’
Laatste kans om ook te schitteren op het podium van de Grand Prix Content Marketing Awards
Tot en met vandaag kun je je mooiste, beste of meest inhoudsvolle case nog inzenden voor de Grand Prix Content Marketing Awards! Zoek je nog een reden om mee te doen? Wat denk je van erkenning, feedback van de zeer deskundige jury en de kans om uitgeroepen te worden tot Bureau van het Jaar of Merk van het Jaar en op het winnen van de originaliteitsprijs. Bovendien wordt de uitreiking geen stijf of suf diner, maar een levendig festival met dito sfeer, streetfood en muziek!
Heineken bundelt krachten met ADE
Heineken en Amsterdam Dance Event (ADE) gaan de komende drie jaar samenwerken. Samen met ADE wil Heineken bijzondere momenten creëren voor de 500.000 muziekliefhebbers die jaarlijks ADE bezoeken.
Mercurs bestaat 25 jaar; kaartverkoop gestart
Theater Amsterdam is 19 november 2024 het podium voor de feestelijke 25ste uitreiking van de Mercurs. De Magazine Media Associatie (MMA) organiseert de uitreiking van de Mercurs, de vakprijzen voor de magazinemediabranche.
[column] Waarom praten wij alleen maar over onszelf?
Onlangs vroeg een gewaardeerde vakgenoot zich op LinkedIn af waarom we vaklieden zoals elektriciens en bakkers blind vertrouwen, maar marketeers niet. Toen ik de vraag las, dacht ik meteen het antwoord te weten: wij marketeers zitten tegenwoordig zo vol met bullshit dat het onze reputatie schaadt. Een goed voorbeeld is het lachwekkende aantal persberichten dat we over ‘onszelf’ sturen
De Luisterlijn en Beter Horen bundelen krachten
Tijdens de Week tegen Eenzaamheid, van 26 september tot en met 2 oktober, slaan de Luisterlijn en Beter Horen de handen ineen om eenzaamheid in Nederland onder de aandacht te brengen. Een luisterend oor en goed gehoor zijn zeer belangrijk voor het welzijn van mensen die zich eenzaam voelen.
Vegetarische Slager scoort op Prinsjesdag met Burgerinitiatief
Tijdens de j.l. Prinsjesdag hield heel Nederland met interesse de Troonrede in de gaten. Zo ook De Vegetarische Slager, die op bijzondere wijze aandacht vroeg voor het toegankelijker maken van plantaardig eten.
Matchis: Werving stamceldonoren wordt steeds uitdagender
De stichting Matchis en haar communicatiebureau Hart Voor De Zaak zoeken jaar in jaar uit naar nieuwe wegen om stamceldonoren te werven.
Enterprise verlengt partnership met Uefa tot medio 2027
Autoverhuurder Enterprise is sinds 2015 partner van de Uefa Europa League. Deze samenwerking is met drie jaar verlengd tot en met het seizoen 2026-2027. Dit seizoen zijn Ajax, AZ en FC Twente actief in dit toernooi.
Campagne voor gelijke kansen voor top- en breedtesport van start
Paralympisch kampioenen en gouden medaillewinnaars Jetze Plat en Kimberly Alkemade hebben een boodschap voor de sportwereld: ‘Mijn medaille is pas echt compleet als iedereen dezelfde kans krijgt.’ De boodschap is onderdeel van een campagne van Fonds Gehandicaptensport.
Heineken en Koninklijke Jaarbeurs verlengen samenwerking
Heineken Nederland en Koninklijke Jaarbeurs verlengen en versterken hun samenwerking. Het contract, dat sinds 2019 loopt, wordt met vijf jaar verlengd.
Team Rockstars IT voor tweeënhalf jaar partner van Ajax
IT-bedrijf Team Rockstars gaat een samenwerking aan met AFC Ajax. Team Rockstars wordt vanaf 1 januari 2025 voor minimaal 2,5 jaar sponsor van Ajax en o.a. zichtbaar op de mouw van het shirt van Amsterdamse club.
[column] Een makkelijk doelwit (over de blokkade van het Rijksmuseum)
Stel, je wilt een betere wereld. En, stel, dat is een wereld waarin geen plaats is voor fossiele brandstoffen. Wat doe je dan? Ik zou zeggen: minder vliegen, autorijden en de verwarming een graadje zachter zetten. Overstappen op groene stroom. Mijn leven beteren kortom, schrijft publicist Jan Bletz naar aanleiding van de recente aanval op het merk ING als Rijks-sponsor.
Voedselbanken en Albert Heijn samen tegen voedselarmoede
Niet voor alle schoolkinderen is dagelijks goed eten en drinken vanzelfsprekend. Voedselbanken Nederland en Albert Heijn organiseren daarom de landelijke actie “Op een lege maag kun je niet leren”.
ING en KNVB helpen amateurvoetbalclubs verduurzamen
Hoofdsponsor ING en de KNVB bundelen hun krachten om een concrete bijdrage te leveren aan de verduurzaming van amateurvoetbalclubs door de verouderde accommodaties van de verenigingen te vervangen.
Essent terug in schaatsen, vervangt Jumbo als hoofdsponsor
Essent keert na ruim tien jaar terug in het schaatsen. Het energiebedrijf verbindt zich per 1 oktober ten minste drie jaar aan de schaatsploeg van Jac Orie en Sven Kramer. Ook draagt zij bij aan de maatschappelijke ambitie van de Sven Kramer Academy om kinderen het plezier van het schaatsen te laten ervaren
Boss Parfums is Official Supplier Eredivisie
Boss Parfums is per 1 september Official Supplier Eredivisie. Met de samenwerking ondersteunt het merk gedurende het seizoen 2024/25 de Eredivisie en de achttien Eredivisieclubs.
82.000 bezoekers voor de VriendenLoterij ZomerConcerten
Deze zomer brachten meer dan 82.000 mensen een bezoek aan de VriendenLoterij ZomerConcerten in Het Concertgebouw. Na een zomer met meer dan 80 concerten is de reeks met het concert 'At the Movies' afgesloten.
Hornbach bouwpartner van Red Bull Stalen Ros fietsrace
Bouwmarkt Hornbach is officieel bouwpartner van Red Bull Stalen Ros 2024, een fietsrace waarbij de deelnemers zo snel mogelijk een uitdagend parcours over het water moeten afleggen. De deelnemers moeten zelf hun stalen ros ontwerpen en bouwen. Hornbach helpt elk team met een toolbox en advies.
Jeugdfonds Sport & Cultuur en ABN Amro sluiten partnership
ABN Amro en het Jeugdfonds Sport & Cultuur sluiten een partnership om alle jongeren gelijke kansen te beiden.
Campagne ‘24/7 Diabetes’ maakt uitdagingen leven met diabetes zichtbaar
In Nederland hebben ongeveer 1,2 miljoen mensen diabetes. Bij de gemiddelde Nederlander is relatief weinig bekend over de gevolgen in het dagelijks leven van mensen die er mee moeten leven. Diabetes+, Diabetesvereniging Nederland en Dexcom lanceren daarom een campagne.
Toyota wil sporten voor mensen met beperking toegankelijker maken
Uit onderzoek van het CBS blijkt dat door een lichamelijke beperking, bewegingsvrijheid voor 1 op de 10 mensen niet vanzelfsprekend is. Dit geldt ook voor sporten. Toyota sponsort de Paralympische en Olympische Spelen, past voertuigen aan én houdt op 6 oktober 2024 de Onbeperkte Sportdag.
Onderzoek: Pride and prejudice in Nederlandse marketingwereld
Uit onderzoek van Publicis NL en Boomerang Agency blijkt de complexe dynamiek waarmee marketingprofessionals in Nederland worden geconfronteerd.
Verstappen en Heineken vragen met game aandacht voor alcohol en verkeer
In de aanloop naar de Formule 1-race op zondag 25 augustus op circuit Zandvoort heeft Max Verstappen de online game competitie Player 0.0 afgetrapt. Verstappen en bierbrouwer Heineken vragen hiermee aandacht voor verantwoord alcoholgebruik in het verkeer. ‘De beste bestuurder drinkt niet, tenzij het 0.0 is’, aldus Verstappen.
[column] Bedacht door een mens
Op festival South by Southwest in Austin in de VS maakte James Taylor, Head of Design van TBWA Media Arts Lab - hét bureau dat alles voor Apple doet - het statement dat een idee vaag blijft zolang het niet gevisualiseerd is. Hoe goed het ook op papier staat, iedereen kan er nét een ander beeld bij hebben.
Center Parcs biedt picknick op hoog niveau
Tijdens de tiende editie van foodfestival Trek in Utrecht kunnen bezoekers terecht bij de picknick area van Center Parcs. Midden op het terrein staat een uitkijktoren van acht meter hoog, waar bezoekers kunnen ontspannen en de spelletjes van het festival spelen.
Ook Fristi, Activia en Melkan aangepakt door Wakker Dier om sloopmelk
Wakker Dier waarschuwt consumenten op de radio opnieuw voor sloopmelk in A-merken. Dit keer is het de beurt aan Fristi, Activia en Melkan Franse kwark. Eind juli wees Wakker Dier consumenten al op sloopmelk in Campina halfvolle melk, Danoontje en Melkunie Breaker. Anne Hilhorst van Wakker Dier: ‘Zuivel van A-merken is niet zo zuiver als veel mensen denken.’
Mojo en Heineken proosten op nog eens 7 jaar
Op de eerste dag van Lowlands 2024, 16 augustus, hebben Mojo en Heineken hun samenwerking met zeven jaar verlengd. Festivalgangers op onder andere Lowlands, Pinkpop, NN North Sea Jazz en Down the Rabbit Hole proosten nog tot 2032 met een Heineken biertje in de hand.
Nieuwe campagne KWF roept iedereen op iets te doen tegen kanker
In Nederland krijgt 1 op de 2 mensen kanker. Daar kunnen we onze ogen niet voor sluiten. Daarom roept KWF heel Nederland op om aan te gaan tegen kanker. Met deze nieuwe campagne wil KWF iedereen inspireren iets te doen tegen kanker of voor elkaar.
Fonds Gehandicaptensport maatschappelijk partner van paralympisch TeamNL Huis
Fonds Gehandicaptensport is de maatschappelijk partner van het paralympisch TeamNL Huis tijdens de Paralympische Spelen in Parijs. Met het platform Uniek Sporten maakt Fonds Gehandicaptensport het sporters met een beperking makkelijk(er) om te gaan sporten.
Maxi Zoo sponsor Go Ahead Eagles
Dierenwinkel Maxi Zoo is de komende 3 jaar Premium Partner en tenuesponsor van Voetbalclub Go Ahead Eagles.
De zomerfavorieten van... Stefanie Sijtsma (Hartman)
Stefanie Sijtsma is Directeur Marketing & Category Management bij tuinmeubelproducent Hartman: ‘De afgelopen jaren hebben we ons onderscheidend vermogen ten opzichte van de onderkant van de markt, denk aan Action en Kwantum, scherp gesteld.’ Lees meer over haar merk in de lente en zomer en haar persoonlijke zomerfavorieten.
WerkTalent lanceert eerste naamsbekendheidcampagne
Arbeidsbemiddelaar WerkTalent knipoogt voor zijn eerste landelijke naamsbekendheidcampagne naar de voetbaltransfermarkt. De campagne, in samenwerking met Team5PM, wordt vanaf de start van het nieuwe voetbalseizoen uitgezonden op ESPN.
Qmusic lanceert Het Geluid op de grootste NS-stations
Het Geluid van Qmusic is op een bijzondere manier van start gegaan: het radiospel werd ook uitgezonden via het intercomsysteem op de zes grootste NS-stations.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Puma: Formule-1 coureur Leclerc... 11-10-2024
- Musea Amsterdam lanceren eenduidige... 10-10-2024
- DPG Media en FC Twente verlengen... 04-10-2024
- Essent terug in schaatssport met... 02-10-2024
- Heineken bundelt krachten met ADE26-09-2024
- De Luisterlijn en Beter Horen... 24-09-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing