
Jurriën Timber waarschuwt voor gevaren zonnestraling
Voetballer Jurriën Timber is een samenwerking aangegaan met huidverzorgingsmerk La Roche-Posay voor een social mediacampagne om bewustzijn te creëren voor de bescherming tegen, en de gevaren van UV-straling.

Unica en Solar Team Twente sluiten partnership
Technisch dienstverlener Unica heeft een 3-jarig sponsorcontract met Solar Team Twente. Solar Team Twente ontwikkelt elke 2 jaar een nieuwe hightech-zonneauto en behaalde bij het laatste wereldkampioenschap voor zonnewagens de tweede 2e plaats.

TeamNL in Parijs op 'dienstfietsen' Gazelle
TeamNL rijdt deze zomer in Parijs op oranje Gazelle-fietsen in het Olympisch dorp. Het fietsmerk start een campagne rond de Olympische Spelen met sporters en met Qmusic.

Wouter Kolk van Ahold Delhaize: 'Leiderschap gaat over het welzijn van werknemers'
De WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam is een nieuw event in het teken van welzijn en werk. Een actueel thema in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt. Het thema van de dag is ‘De toekomst van welzijn en werk’. Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia, is deelnemer aan het panel over toekomstig leiderschap: 'Healthy hands build wealthy brands'.

In het wiel van... Herlinda ter Maat (Achterhoek Toerisme)
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 12e aflevering van deze rubriek Herlinda ter Maat, Marketeer Routebureau & Outdoor bij Achterhoek Toerisme.

Afas en Stage Entertainment verlengen
De samenwerking wordt verlengd tot 2028. Afas blijft de naam gevende partner van het Afas Circustheater in Scheveningen, dat eigendom is van Stage Entertainment.

KaFra Housing nieuwe sponsor Jutta Leerdam
KaFra Housing sponsort schaatster Jutta Leerdam de komende twee jaar. Leerdam hoopt met de nieuwe sponsor op de Olympische Winterspelen in 2026 uit te kunnen komen.

VriendenLoterij en Het Concertgebouw verlengen
De VriendenLoterij en Het Koninklijk Concertgebouw hebben de samenwerking voor de VriendenLoterij ZomerConcerten verlengd. De VriendenLoterij is sinds 2019 partner van de ZomerConcerten in Het Concertgebouw en blijft dat tot en met zeker 2027.

De zomerfavorieten van... Nizar Ben Messaoud (Unilever)
Naar het strand en surfen en bij voorkeur naar de Filipijnen in een hotel. Zomaar wat zomerfavorieten van Nizar Ben Messaoud, Senior Brand Manager Ice-Cream bij Unilever: ‘De shopper wil deze zomer verleid worden.’

Feyenoord en Castore onthullen thuistenue 2024-2025 met MediaMarkt
Vandaag onthult Feyenoord het nieuwe thuistenue voor het seizoen 2024-2025, met MediaMarkt als de nieuwe hoofdpartner. Het ontwerp, dat historische verwijzingen bevat, belichaamt naar eigen zeggen de trots van zowel de stad als de club.

WOW Conference presenteert: De 'gelukscursus' van Dr. Laurie Santos van Yale
De WOW Conference op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam is een nieuw event in het teken van welzijn en werk. Een actueel thema in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt. Het thema is ‘De toekomst van welzijn’ en een van de highlights die dag is de ‘gelukscursus’ van Dr. Laurie Santos van Yale. WOW staat voor World of Well-being, maar zou ook zomaar kunnen staan voor Welzijn op Werk.

De zomerfavorieten van... Bram van IJsel Smits (De Koffiejongens)
Zon, zee en… schepijs! De zomerse favorieten van Bram van IJsel Smits, Head of Marketing & E-commerce bij De Koffiejongens. In deze nieuwe zomerse rubriek delen we de favoriete zomerse activiteiten, hot spots en guilty pleasures van marketeers

Powerade partner van Team Visma | Lease a Bike
Powerade gaat een partnerschap aan met Team Visma | Lease a Bike. Met deze nieuwe samenwerking steunt Coca-Cola professioneel wielrennen. Centraal staat Marianne Vos, een sleutelfiguur in dit team.

DOSSIER SPORTMARKETING Adidas en Jude Bellingham belichten verlies
De EK-spot van Adidas concentreert zich op Jude Bellingham en is naar de tijdloze hit 'Hey Jude' van de Beatles gesneden. Waar op het EK de meeste merken euforische spots maken, is linken naar verlies een opvallend creatief hoogstandje - dat nu ook Oranjefans aanspreekt.

Travel Trends 2024: Toerisme blijft groeien
Volgens het nieuwste wereldwijde onderzoek van het Mastercard Economics Institute breekt de reissector in 2024 records. Het ‘Travel Trends 2024’-rapport biedt inzichten in de reisindustrie in 74 markten, waaronder Nederland.

Surfretourtje Engeland voor Spieren voor Spieren
Professioneel windsurfer Bob van de Burgt (22) is een fondsenwervingsactie gestart om zoveel mogelijk geld op te halen voor stichting Spieren voor Spieren. Deze zomer surft hij non-stop van Scheveningen naar Lowestoft in Engeland én terug.

Dentons official partner van Decathlon Premier Padel Rotterdam
Advocatenkantoor Dentons wordt official partner van Decathlon Premier Padel Rotterdam, het enige Nederlandse padeltoernooi op de internationale kalender van Premier Padel in 2024. Het toernooi vindt dit jaar plaats van 8 tot en met 15 september in Rotterdam Ahoy.

Global CMO Coca-Cola: 'AI zal marketing volledig hervormen'
Ongeveer 90% van de experimenten van Coke met AI zijn gericht op het stimuleren van omzetgroei en effectiviteit, zegt de wereldwijde CMO Manolo Arroyo. Tegelijkertijd opent het a-merk het 'Coca-Cola Food Fest', een foodcourt van 1000 m² in Parijs, vanwege de Olympische Spelen.
![[column] Sportzomer](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Sportzomer
Al maanden kijken de media-exploitanten van Nederland reikhalzend uit naar de sportzomer. De 17e editie EK voetbal in Duitsland, de Tour de France en natuurlijk de Olympische Spelen in Parijs. Het moment dat heel Nederland aan de buis gekluisterd zal zitten, is om de Nederlandse successen te vieren. Wat trots al niet kan doen.
![[column] Is de online heerschappij van Google binnenkort voorbij?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Is de online heerschappij van Google binnenkort voorbij?
Een succesvolle online strategie is sinds de opkomst van zoekmachines vrijwel altijd gebouwd op een sterke aanwezigheid binnen het Google-ecosysteem, maar voor het eerst zie ik een mogelijke kentering. De opkomst van AI, samen met veranderingen in zoek- en winkelgedrag, brengt Google in het nauw.

Gassan partner Amsterdam 750 jaar
Diamantair Gassan gaat samenwerken met de gemeente Amsterdam ter gelegenheid van de viering van het 750-jarig bestaan van de hoofdstad. Hiermee is de diamantair de zesde partner die zich aansluit bij het jubileum.

DOSSIER SPORTMARKETING - Swocc: 'Sponsor, let op consistentie en MVO'
De ‘oranje’ sportzomer met grote events als de Olympische Spelen in Parijs, het EK voetbal in Duitsland en het nieuwe Formule 1-seizoen is begonnen, marketeers haken in. Ervaringsdeskundigen op het vlak van sportsponsoring deelden recent op een Swocc bijeenkomst deze handig gerubriceerde insights, tips en plannen.

TikTok: Geen spionage, maar slimme AI-tools voor merken
TikTok heeft grote plannen, vooral op het gebied van AI en hoe daarmee adverteerders een betere ‘verbinding’ met de gebruikers kunnen krijgen. En of TikTok last heeft van de hardnekkige verdachtmakingen dat het een geraffineerd Chinees spionageplatform is? ‘Wat we nu weten is dat hiervan absoluut geen sprake is.’

CMOs in the Spotlight: 'Marketeers zijn toch vooral probleemoplossers'
In de tweede ‘CMOs in the Spotlight’ op Cannes Lions ging het vooral over uitdagingen van de moderne marketeer. AI uiteraard, maar ook: hoe houden we het merk menselijk en toekomstbestendig.

Fortnite-actie voor opbouw ziekenhuis Oekraïne haalt 1,3 miljard views
United 24, het officiële fondsenwervingsplatform van Oekraïne, en Havas Play introduceren #TheDonationMap, een campagne die Fortnite-gamers van over de hele wereld samenbrengt om de wederopbouw van Oekraïens ziekenhuis Prybuzka te financieren en duizenden slachtoffers te helpen.

Nexperia partner paralympisch TeamNL Huis
De Nijmeegse chipfabrikant Nexperia wordt partner in het paralympische TeamNL Huis tijdens de Spelen in Parijs deze zomer.

Eerste vaatje Hollandse Nieuwe 2024 geveild voor 81K
Het eerste vaatje Hollandse Nieuwe vangst 2024, is tijdens de veiling voor € 81.000,- afgehamerd. De hoogste bieder, Goos Horeca, heeft daarmee het felbegeerde tonnetje nieuwe haring bemachtigd.

Mojo en Eurojackpot partners tijdens Pinkpop en Bospop
Concertpromotor Mojo en Eurojackpot gaan een samenwerking tijdens de muziekfestivals Pinkpop (21 t/m 23 juni) en Bospop (12 t/m 14 juli). Eurojackpot is tijdens de festivals op verschillende manieren zichtbaar voor het publiek.

Ajax en VodafoneZiggo verlengen samenwerking met minstens twee seizoenen
Ajax en VodafoneZiggo verlengen hun samenwerking met twee seizoenen. Het huidige contract loopt af in 2025; het nieuwe duurt tot medio 2027, met een optie op verlenging tot medio 2029.

Samsung smartphones bieden bijzonder perspectief tijdens Olympische Spelen
Olympisch en Paralympisch partner Samsung, het IOC en de Olympic Broadcasting Services zetten meer dan 200 Samsung Galaxy S24 Ultra smartphones in tijdens de openingsceremonie op de Seine voor extra beelden.

Conclusion nieuwe hoofdsponsor FC Utrecht
Businesstransformatie- en IT-dienstverlener Conclusion is de nieuwe hoofdsponsor van FC Utrecht. Het bedrijf verbindt zich voor een periode van vier seizoenen aan de Utrechtse voetbalclub.

Intussen in Japan: Op bromvliegsafari in Tokio
Japan is de derde economie van de wereld en een groot deel daarvan concentreert zich in Groot-Tokio, een metropolis met zo’n 40 miljoen inwoners. Daar kun je als Hollandse marketingprofessional dus ongetwijfeld inspiratie opdoen, dacht MarketingTribune. En dat klopt! Observaties over capibara-cafés, scheve zebrapaden en waarom Japanners een Nederlands boek lezen over ‘bromvliegen’.

DOSSIER SPORTMARKETING - 'Snapchatters kijken naar en praten elke dag over sport'
In aanloop naar een ‘oranje’ sportzomer met grote events als de Olympische Spelen in Parijs, het EK voetbal in Duitsland en het nieuwe Formule 1-seizoen, staan marketeers in de startblokken om in te haken. Sportmarketing en -sponsoring is een kunst op zich, horen we van marketeer Jacqueline Rutgers namens het populaire social medium Snapchat. 'Hier draait het niet om het perfecte plaatje.'
![[NMD24] ‘Leef alsof elke dag je eerste is’](/templates/img/lazyload.gif)
[NMD24] ‘Leef alsof elke dag je eerste is’
Een dag vol slechte ideeën, Nima Marketing Day 2024. Tenminste, als het aan keynote spreker Rico Bakker ligt, want een slecht idee kan éigenlijk een heel goed idee zijn. Of in ieder geval een manier om ingesleten denkpatronen te verlaten en hopelijk creatiever te worden. De achtste editie van de Nima Marketing Day start met omgekeerde fietsen en een verrassende keynote. En een volle zaal.
![[branded content] Sponsoring in de sport: goede reclamemogelijkheid of verspild budget?](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Sponsoring in de sport: goede reclamemogelijkheid of verspild budget?
In het spanningsveld tussen economisch succes en ethische verantwoordelijkheid rijst de vraag naar de effectiviteit van sportsponsoring. Bedrijven investeren aanzienlijke bedragen om hun merken te positioneren via sportpartnerschappen. Het debat over de effectiviteit van deze inzet laait echter steeds weer op. Critici vragen zich af of sportsponsoring eigenlijk wel een duurzame reclamestrategie is of gewoon een verspild budget.

Enterprise Car Sharing & Rental hoofdsponsor van BNR Sportzomer
De Nederlandse tak van autoverhuurder Enterprise is van medio juni tot half augustus hoofdsponsor van de BNR Sportzomer. Samen met de autoverhuurder pakt het radiostation tweemaal daags uit met een EK Update en het dagelijkse live programma BNR Olympische Zaken.

Armoedebestrijder JINC shirtsponsor Excelsior
JINC, dat jongeren meer kansen wil bieden, is dankzij DSW Zorgverzekeraar de nieuwe shirtsponsor van Excelsior Rotterdam voor de komende twee jaar. DSW is al 20 jaar shirtsponsor van de voetbalclub en biedt sinds zes jaar ruimte op het shirt aan maatschappelijke organisaties.

Team Dsm-firmenich PostNL werkt samen met Kinderpostzegels
PostNL en Kinderpostzegels bundelen hun krachten om Nederlandse kinderen te steunen. PostNl zet het door haar gesponsorde wielerteam Dsm-firmenich in voor schoolbezoeken door de wielrenners én om kinderfietsen te doneren.

Staatsloterij trapt EK-campagne af met 'Voor Oranje'
'Voor Oranje' staat centraal in de EK-campagne van Staatsloterij, die maandagavond 10 juni is gelanceerd. In de tv-commercial inspireert Marco van Basten ook dit EK Oranje om te scoren. Zijn treffer in de EK-finale van 1988 is voor Denzel Dumfries en de rest van de selectie de inspiratie om te scoren.

In het wiel van... Janine Nöthlichs (Youwe): 'Kwaliteit kun je niet faken'
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 8e aflevering Janine Nöthlichs, Director of Corporate Marketing bij Youwe.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Sport, muziek en cultuur in het Rabo... 15-07-2025
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers