Sportmerk On helpt vluchteling Lobalu Olympische droom najagen
- Sponsoring
- 8 aug 2024 @ 14:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 aug 2024 @ 14:34
- Sjaak Hoogkamer
Het Zwitserse sportkledingmerk On lanceert haar laatste deel van de Olympische kortefilmtrilogie Dream Together: To Chase a Dream.
To Chase a Dream borduurt voort op de documentaire The Right to Race uit 2023 over atleet en vluchteling Dominic Lobalu uit Zuid-Soedan, die in 2023 in première ging op het Cannes Lions International Festival of Creativity. De negen minuten durende film volgt de reis van de atleet op weg naar een gouden medaille op de Europese kampioenschappen in Rome.
Nadat hij had deelgenomen aan het Olympische vluchtelingenteam, zocht Lobalu asiel in Zwitserland, wat hem ironisch genoeg tot een ‘staatloze atleet’ maakte en hem ervan weerhield te concurreren met het vluchtelingenteam of het Zwitserse team. Lobalu's hardloopcarrière was in een impasse terechtgekomen. To Chase a Dream laat zijn ontwikkeling zien die er uiteindelijk toe leidde dat hij voor Zwitserland kon lopen op de Europese kampioenschappen atletiek in Rome. Lobalu maakte zijn geadopteerde land en de sportgemeenschap trots door bij zijn allereerste poging de titel van Europees kampioen op de 10.000 meter te claimen.
Dominic Lobalu zegt: ‘De mensen hier (in Zwitserland) hebben zoveel liefde voor mij, ook al is wat ik doe te weinig om hun liefde voor een vreemdeling als ik te verdienen. Als ik hier ben, heb ik het gevoel dat ik in mijn thuisland ben en dat het een plek is die ik mijn thuis noem.
Nu heb ik het gevoel dat ik steeds meer en meer wil doen. Ik wil voor de grote medailles gaan
De film is opgenomen op locatie in Lobalu's geboorteplaats St. Gallen, Zwitserland en in Rome, en beschrijft de ontwikkelingen, tegenslagen en de climax van zijn verhaal door middel van een mix van persoonlijke en professionele momenten. De regisseurs mixen archief- en live wedstrijdbeelden met intieme interviews om de ambitie, gedrevenheid, charme en nederigheid van Lobalu vast te leggen. En dat terwijl hij het hoogtepunt van zijn sportdromen nadert: deelname aan de Olympische Spelen van 2024 in Parijs op het wedstrijdonderdeel, de 5000 meter hardlopen op 10 augustus a.s.
On Film & Documentary Lead, Gessica Giulini zegt: ‘Als On-atleet zijn we sinds 2017 nauw verbonden met de reis van Dominic. Het was een eer om aan zijn zijde te staan en de evolutie van zijn inspirerende verhaal te documenteren. Na de release van de documentaire ‘The Right to Race’, waarin Dominic de hoofdrol speelt, bleven we nauw met elkaar verbonden, in de hoop dat zijn droom werkelijkheid zou worden – en dat was ook het geval. Zijn reis, die culmineert in het meedoen en winnen op de grootste atletieketappes ter wereld, bewijst dat alles mogelijk is als je samen droomt.’
On's Dream Together-serie bestaat naast To Chase a Dream uit twee eerdere films, eveneens geregisseerd door Harper: Beyond Number One, waarin het verhaal van de 22 -jarige Poolse tennissensatie en nummer 1 van de wereld Iga Swiatek wordt verteld, en The Heart to Race, waarin de sportrelatie tussen OAC-teamgenoten, de Keniaanse hardloopster Hellen Obiri en de Italiaanse Sinta Vissa, wordt belicht.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Parijs
- hardlopen
- to chase a dream
- cannes lions
- dream together
- Lobalu
- sportschoenen
- On
- sportmerk
- Spelen
- Olympics
- vluchteling
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
- Coca-Cola nieuwe Official Partner... 10-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management