Sterk, creatief en vol lef - ANWB over live pitch tijdens Branded Content Event

- Content
- 11 apr 2025 @ 11:41
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 11 apr 2025 @ 11:41
- Tamara de Vos
Een volle zaal, drie bureaus en één live pitchronde: voor Annet Uiterweerd, Teamlead Acquisitie Hulpverlening bij de ANWB, was het een unieke ervaring. ‘Enorm leuk om te mogen presenteren’, aldus Uiterweerd. ‘Erg spannend om voor zo’n volle, prachtige zaal te mogen staan.’
De pitchronde draaide om een nieuwe branded contentcampagne voor de ANWB, met de focus op de wegenwacht. Met deze campagne hoopt de ANWB de doelgroep te raken en bewust te laten kiezen voor het nut van de wegenwacht. De bureaus Abovo Maxlead, iO en Mediahuis presenteerden tijdens de live pitch elk hun concept. Uiterweerd was onder de indruk van wat zij in korte tijd wisten neer te zetten. ‘Ondanks dat twee concepten hetzelfde idee hadden, was de uitwerking compleet anders. Mooi om te zien hoe de bureaus met de inzichten aan de slag zijn gegaan.’
Hoewel samenwerken met bureaus geen uitzondering is voor de ANWB, was deze vorm – live pitchen voor publiek – net even anders. ‘Het is een gebruikelijke manier, maar we zijn nog niet eerder zó uitgebreid hierop gebriefd.’ Wat haar bijbleef van de drie presentaties? ‘Goed hoe ze de essentie van de Wegenwacht in relatie tot ANWB zagen. Elk bureau is vanuit eigen expertise aan de slag gegaan en is daarbij dicht bij zichzelf gebleven.’
Op zoek naar brand love
Bij het kiezen van de winnaar lette het team op meerdere factoren. ‘We zochten een creatief concept dat bijdraagt aan de overweging voor afsluiting, dat stopping power heeft, langdurig inzetbaar is én een doelgroepaanpak heeft.’ De gekozen doelgroep was 25 tot 40 jaar – ‘feitelijk iedereen met een auto’, aldus Uiterweerd. De balans tussen ‘toffe content’ en het daadwerkelijk leden werven was belangrijk. ‘We zijn op zoek naar content waarmee we de overweging kunnen stimuleren. We zijn geen hipster-brand, maar willen wel brand love.’
Mediahuis kwam uiteindelijk als winnaar uit de bus. ‘We vonden de pitch van Mediahuis een feest om naar te kijken: creatief concept en inhoudelijk sterk. Gedurfd en vol lef. Zij hadden de mix tussen strategie en creativiteit, met het eigentijdse Category Entry Point dat zij hadden gekozen: “de alledaagse pech” in combinatie met “de pechgeneratie”.’ Hoe nu verder? ‘We nodigen ze uit om verder met elkaar een verdieping te maken, te bepalen wat we voor elkaar kunnen betekenen en welke stappen we nu gaan zetten.’
En of ze vaker op deze manier zou willen werken? Uiterweerd is hier kort en krachtig over: ‘Nou, dit smaakte naar meer!’
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Waddengebied viert het donker met vampiercampagne
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Porsche en Smeg bundelen hun krachten in design
- Histor laat persoonlijkheid spreken met social-first campagne...
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
Laatste Nieuws
- Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
- Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding... 27-10-2025
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
- Kennemerhart zet levenservaring... 20-10-2025
- Waddengebied viert het donker met... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

