Maestro burger keert terug op speciaal Kerstconcert in Maastricht

Maestro burger keert terug op speciaal Kerstconcert in Maastricht
  • Content
  • 10 dec 2025 @ 13:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

McDonald’s zet woensdagavond Maastricht in het teken van een 'muzikaal kerstdiner'. In de vestiging aan de Wycker Brugstraat verzorgt de 'Gabber Pianist' samen met een klein klassiek ensemble een gratis dinnershow ter ere van de terugkeer van de Maestro burger.

Terwijl violist, cellist en blazer drie sessies van 45 minuten uitvoeren, schuiven 100 vooraf aangemelde gasten aan voor een feestelijke avond met linnen tafels en zilveren dienbladen.

De Maestro Truffel burger, tijdelijk terug op het menu, speelt daarbij een hoofdrol, meldt de restaurantketen. De combinatie van klassieke muziek en fastfood vormt volgens pianist Matthijs M. Wognum, beter bekend als Gabber Pianist, een ideale manier om een nieuw publiek te bereiken. ‘Er bestaat een vooroordeel dat jongeren niet van klassieke muziek houden, maar onderzoek toont juist dat de populariteit groeit. Met dit concert in de "Mac" hoop ik klassieke muziek dichter bij de volgende generatie te brengen’, zegt hij.

Wognum, herkenbaar aan zijn trainingspak en liefde voor hardcore, brak in enkele jaren door tot prestigieuze zalen zoals het Concertgebouw. Zijn bijzondere combinatie van stijlen leverde hem brede aandacht op, inclusief een bekroonde film over zijn carrière.

McDonald’s ziet in het evenement een passende manier van contentmarketing om een publieksfavoriet tijdelijk te herintroduceren. Karin van Prooijen, Marketing Manager bij McDonald’s Nederland: ‘Bij McDonald’s willen we iedereen laten genieten voor een betaalbare prijs. Een gratis concert in Maastricht, de heilige grond van klassieke muziek, past perfect bij de terugkeer van deze klassieker. Hopelijk krijgen onze Maestro’s net zo’n staande ovatie als André Rieu.’

Over McDonald's
'McDonald’s Nederland wil de Nederlandse samenleving verbinden én vooruit helpen. De gemiddelde gast bezoekt één keer per kwartaal een McDonald's restaurant om te genieten van gevarieerde keuzes en iconische producten. McDonald’s Nederland telt ruim 260 restaurants en 64 franchisenemers die lokaal betrokken zijn. In totaal werken er 22.000 mensen bij McDonald’s Nederland. De crewleden in onze restaurants zijn het kloppend hart van ons bedrijf. Zij bereiden onze producten iedere dag met zorg. McDonald’s is één van de meest iconische en vertrouwde merken ter wereld. We nemen dan ook onze verantwoordelijkheid om een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving. Al onze duurzame en sociaal verantwoorde initiatieven zijn daarom geïntegreerd in onze bedrijfsvoering. Zodat we samen echt impact kunnen maken voor de planeet en maatschappij van morgen.'

(bron: McD)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken